Skocz do zawartości

pytanie o miejskie (fun-)enduro


Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

pytanie kieruję do bardziej obeznanych.

jak w temacie,co byście polecali jako mocne enduro (supermoto) na miasto laikowi w takiej geometrii maszyny :) jakie są wady/zalety poszczególnych modeli, ich koszta eksploatacji.

 

moje podstawowe wymagania:

- czterosuw,

- koła, opony i zawiasy szosowe,

- stosunkowa bezawaryjność,

- przydatność do "szlifowania umiejętności" ;)

- cena <15 lub <20tys.pln

+ nie zaszkodzi, jesli raz na jakiś czas sprzęt w ludzkich warunkach zawiezie dwie osoby na wycieczkę po okolicy.

 

do tej pory jeździłem maszynami sportowo-turystycznymi, na w/w moto chcę jak najbardziej wystepować w dotychczasowym repertuarze ciuszków, a kontrolowane uślizgi uczynić mniej stresującymi :P

 

z góry dzięki za cenne sugestie, a przepraszam, jeśli wątek już był, ale się doń nie dokopałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 5 numerze Ś.M. była Honda FMX650. Niedawno weszła na rynek, z tego co czytałem to własnie jest idealna na miasto i ma chyba wystarczajaco mocy. Widziałem ja na M.B.S. to motocykl ciekawy, nie kazdemu moze sie podobać stylistyka. Więcej nic nie wiem bo nie miałem okazji testowania:) . Tyle, że cena - nowy niecałe 30tys :? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funbike'i typu SM to stosunkowo młody rodzaj motocykli, więc poniżej 15 tys. zł może być dość trudno zejść. Ze starszych sprzętów w dobrych cenach dostępne są rozmaite KTMy i samodzielne przeróbki sprzętów enduro.

W kwestii mocy zdecydowanie dominują KTMy (no i np. Husqvarna, ale to tak młody sprzęt, że trudno będzie o używkę). Nie wspominam o sprzętach wyczynowych typu Husaberg. W zasadzie tylko KTM przy stosunkowo małej masie motocykla oferuje moc powyżej 50KM. Są też najbardziej 'agresywne' spośród konkurencji, co sprzyja świrowaniu, natomiast przeszkadza w dalszych wypadach.

Fajne i tanie (i niezawodne) jest Suzuki DRZ400SM. O tym na forum już dużo było, więc nie będę się powtarzał :)

FMX jest super, acz mocy ma niewiele. Nie zmienia to faktu, że na ciasnych winklach sprzęty typu CBF600 nie mają z nim szans. Testowałem w dobrych warunkach oba te sprzęty i CBF był cały czas z tyłu (nie licząc szybszych odcinków).

Najbardziej 'ucywilizowana' jest yamaha XT660X. Spora moc, niestety spora waga, ale za to duża, wygodna kanapa. Najbardziej komfortowy ze wspomnianych sprzętów.

 

Obszerny test był w Motocyklu jakoś na wiosnę. Większość z tych motocykli da się kupić egzemplarze z początku roku w cenie ok. 20 tysi. KTM nowy jest znacznie droższy, więc używka też swoje będzie zapewne kosztować (nowy ok. 35 tys. dla porównania DRZ 25500zł, FMX 26900zł, XT660X bodajże 29000 zł.).

 

Inne rozwiązanie to zakupienie używanego enduro i przerobienie go na SM. Choć niekoniecznie jest to opłacalne, bo oprócz wymiany kół i opon (ze 2-3 tys. zł trzeba dać), warto zrobić coś z hamulcami i z zawieszeniem. Czasem wystarczy przeregulować, jednak w większości sprzętów wskazana byłaby wymiana (np. DRZ400S (wersja szosowe enduro) jest zdecydowanie za miękki do jazdy SM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze koszty eksploatacji DRZ:

- zużycie 5l/100km przy dynamicznej jeździe (manetka odkręcona na max. większość czasu).

- przegląd co 6 000km, w cenie ok. 280 zł (ASO Suzuki)

- opony wersji S przeżyły nieco ponad 8 000 km. Za to nowe były tanie, bo za parę leżakowanych zapłaciłem ok. 300 zł (normalnie 650 zł para)

- napęd co 10-12 tys. do wymiany. Też stosunkowo niedrogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tylko KTM przy stosunkowo małej masie motocykla oferuje moc powyżej 50KM. Są też najbardziej 'agresywne' spośród konkurencji' date=' co sprzyja świrowaniu, natomiast przeszkadza w dalszych wypadach. [/quote']

Mam możliwość zakupu KTM LC4 640 SM '03 z niemiec w cenie ok 16tys. Nie znam jeszcze szczegółów, zastanawia mnie, czy przy wzroście 177cm nie ma problemu z tytułu wysokości kanapy :mrgreen:

 

Na co zwracać uwagę przy kupnie ktm'a, lub konkretnie tego modelu? (miałem do czynienia głównie z japońszczyznami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego wszystko Confused

 

oj, to byla taka przenosnia. Moj brat sie zastanawia nad jakims 600 SM i szukalismy wszystkich informacji i LC4 wydaje sie najlepszy. Jak SM to tylko ten wlasnie KTM no i Suzi DRZ 400 tez jest super ale moze Ci braknac mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam możliwość zakupu KTM LC4 640 SM '03 z niemiec w cenie ok 16tys. Nie znam jeszcze szczegółów' date=' zastanawia mnie, czy przy wzroście 177cm nie ma problemu z tytułu wysokości kanapy Mr. Green

[/quote']

Ja mam 1 cm wiecej a z lc4 radze sobie dobrze i to w wersji terenowej która jest troche wyższa niż SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzior - nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie, wiem natomiast że z serwisem nie ma już problemu. Na początek możesz odwiedzić serwis Kujałowicza w Krakowie (to jest importer KTM na Polskę). Jak mu zostawisz sprzęta na tydzień lub dwa, to odpicuje go bardzo fachowo. Mój brat robił u niego taki mały remont EXC520 i choć sprzęt w chwili zakupu był dość mocno 'spycony', to od tamtej pory jeździ bezusterkowo (już 2 sezony katowania w terenie, zawodów amatorskich, itp). Poza tym od bodajże roku tenże importer zainwestował sporo pieniążków w części zamienne i podobno wszystkie części do motocykli aktualnie produkowanych są dostępne od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...