Skocz do zawartości

A co nalezaloby wiedziec o GPZ 1100 Horizont?


Rekomendowane odpowiedzi

Jezdze sobie od dluzszego czsu NTVem i zastanawiam sie powoli nad zmiana moto. W gre wchodzi obudowana rzedowka o slusznej pojemnosci. Moj wzrok ostatnio przykul wlasnie Horizont. Nie mam najlepszego zdania o kawasaki (ech te stereotypy;-) i nie moge znalezc zbyt wielu informacji na temat tego moto w necie.

 

Wiem jedno: bardzo mi sie podoba, ma odpowiednia moc, nisko poprowadzone tlumiki, centralna, obszerne owiewki i czesto wystepuje w przyrodzie z kuferkami.

 

Moze sa na forum osoby, ktore mialy kontakt z tym modelem i potrfia przeprowadzic analize SWAT :) (slabe i mocne strony) pod kontem uzywania motorzyka do turystyki z umiarkowanymi predkosciami.

 

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również brałem pod uwagę rzędową czwórkę, nawet upatrzyłem sobie modej XJ 900 S Diversion i tak byłem w niego zapatrzony, że kupiłem BMW R850R 8O i nie żałuję, ktoś z forum zwrócił mi uwagę na to, że istnieją jeszcze inne modele. Czasami warto sprawdzić inne sprzęty, zima długa będzie :) . Niestety o sprzęcie o który pytasz prawie nic nie wiem. Powodzenia w szukaniu nowego moto :lapagora:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!! Swojego czasu jechałem kupić motocykl i wiedziałem że bede wybierał spośród 2 XJ900 94' (czarna) i Gpz 1100 95' (czerwona).Tak dokońca nie byłem pewien co wybrać bo zawsze twierdziłem że yamaha to yamaha.Dojechałem na miejsce zakupu i...... pierwszego zobaczyłem HORIZONTA- nogi z waty dostałem,XJ już nie chciałem oglądać.Kupiłem Gpz 1100 bo mi sie przede wszystkim podobał,jest wielki, ma silnik od ZZr 1100 ale zmniejszoną moc do 129KM (100Nm) dzięki czemu ciągnie z najniższych obrotów (wiem że to zabojstwo dla silnika ale jadąc na 6-ce 40mk/h ciągnie jak byk.równo oddaje moc i nie ma jakiś tam dziur w zakresie całych obrotów a ma ich 11000 (najwiekszy moment ma przy 7000 a moc przy 9000).Ładnie i cicho pracuje silnik co mnie zdziwiło jak gość go odpalił pierwszy raz.Jest ciężki 240kg ale przy tej masie jadąc moto nawet 200-220 wiatr nie jest taki uporczywy motocykl trzyma swój tor jazdy nawet przy wiekszym podmuchu.Tym motocyklem można nawet nieźle poszaleć dzięki dobrym przyspieszeniom ok.2.9 sek-100 na jedynce ma 100.Posiadm go od kwietnia 2005 i jeszcze ani razu mnie nie zawiódł.Ostatnio też chciałem sie dowiedzieć troche na temat tego moto ale zauważyłem że w necie rzeczywiście nie wiele jest o tym modelu.Znalazłem osobe która już jakiś czas jeździ HORIZONTEM i jego opinia była taka ; SŁABE PUNKTY

-trzecia panewka ma tendencje do zacierania sie (żeby sie tego ustrzec to OLEJ LAC DO MAXA!!)

-kranik po jakimś czasie przepuszcza więc warto zaopatrzyc sie w dodatkowe uszczelki , ale podobno można zamontować od ZRX1200-powinien pasowac (mi sie jeszcze nic takiego nie stało)

-dostępność czesci słaba (myśle że tu bardziej chodzi oo plastiki itp) bo silnik to raczej ma podzespoły z zzr1100 --CHOCIAŻ TEGO NIE JESTEM JESZCZE PEWIEN NA 100%

ZALETY

-wygoda,prowadzenie,elastyczność silnika,ładowność

przede wszystkim pasażer ma super wygodnie dzięki dużej kanapie;)

Nic dodać nic ująć po prostu fajne moto.Ja mam problem z dostaniem wypełnienie do owiewki i liczników bo jest popękana.Jeżeli bedziesz miał jakieś pytania co do moto to wal na PW. aha jeszcze prędkość max. myśle że nie jest najważniejsza ale oscyluje w granicach 254km/h katalogowo a w rzeczywistości może podbić sie do 260 (niestety tego jeszcze nie sprawdzałem).I jeszcze jedno jak chroni boczna owiewka przed wiarem to ci nie powiem bo po prostu jej nie mam, ale osobiście mi sie nie podoba ale to chyba kwestia gustu;) Pozdro LISEK

 

[ Dopisane: 03-11-2005, 09:46 ]

Jery ale sie rozpisałem :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za obszerna wypowiedz :)

 

Jesli mozesz to napisz jeszcze ile moto pali, czy wciaga oliwe, czy wymaga czulej opieki serwisowej itp.

 

Alternatywne sprzety to: 900 Diwersion, VFR RC-36, GTR. Raczej nie przekraczam 120 w trasie, zakrety tez bez przycierania, tylko lubie miec ze soba sporo bagazu. I tak sie zastanawiam co bedzie najlepsze. VFR mi sie od zawsze podobala, GTR jest wygodny i oszczedny ale wyglad, hmmm, XJ wydaje sie sensownym kompromisem. Tak sobie glosno mysle.

 

Wszelki sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz trudno powiedzieć, bo ja wsiadając np. na xj 900 od razu stwierdziłem, że nie spodobała mi sie pozycja kierowcy (zbyt wysoko sie siedziało) wsiadając na gpz to było to:) Pali róznie w zalezności od tego jak sie jezdzi (mi nie przekraczał 8-9 litrów na 100km ) ,ale jadąc w trasie i mając taki zapas mocy to spalił ok.6l. Jezeli chodzi o serwis to z podstawami sobie powinienes poradzic sam;)-wymiana oleju,wymiana klocków hamulcowych itp. Nie zuważyłem żeby coś innego doskwierało temu moto.Wg. mnie gpz jest super i na pewno wybrał bym jego zamiast np.XJ900 która jest mniejsza i tak ogólnie nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak GPZ.Mógłbys wziąć pod uwage jeszcze VFR bo tym osobiście nie jeździłem ,ale dużo osób chwali sobie ten moto-nie wiem jak u niego jest z komfortem jazdy ,ale wydaje mi sie że ma bardziej sportowy charakter.A GTR to ja bym sobie raczej odpuścił-po prostu ten moto mi sie nie podoba -trudny w odsprzedaży.Tak naprawde to musiałbys sie przejechać każdym z tych sprzetów i mógbyś dopiero ocenić co ci najbardziej pasuje.Ja chwale swojego GPZ bo ma już przejechane wg.licznika ok 35 tyś km i trzyma sie nieźle(silinik jeszcze nie był rozbierany).

 

[ Dopisane: 03-11-2005, 19:32 ]

aa oleju nie bierze;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Ty przymierzales sie do Diversiony czy F? *No wlasnie jaki jest komfort jazdy na GPZ? *Jaka ma regulacje zawiechy? *Lancuch napinany normalnie czy mimosrodowo? *Jakie ma obroty przy 100km/h na 6 biegu?

 

Ja tez lubie lekko pochylona pozycje za kirownikiem wiec GPZ ma priorytet u mnie. I ma piekne tlumiki, i nisko poprowadzone (kuferki pieknie sie powinny miescic).

 

Moge wiedziec ile zaplaciles za swoja sztuke?

 

aha. W jakich latach byly produkowane? 95-98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na diversionce siedziałem tez, ale moim zdaniem siedzi sie za wysoko,ja nie lubie takich moto no i jest krótka, a gpz jest długa i w mire szeroka dzięki temu bardziej wygodna. Regulacje zawiechy ma tylko z tyłu (4 stopniową)Mi na samym początku dobijała z pasażerem ale jak ustawiłem na najtwardszą to objawu tego już nie ma.Jakie ma obroty na 6?-kurdezaskoczyłeś mnie, ale raczej z tego co pamiętam około 4 tys. Z tego co kojarze były produkowane od 95-99.Napinanie łańcucha jest normalne. Widzisz Tobie podobają sie tak nisko zawieszone tłumiki a ja wolałbym jakby były wyżej z racji tego że raz poraz z kumplami lataliśmy na torze poznan no i tam nimi przychaczałem.Jeżeli tak jak pisałeś potrzebujesz moto do turystyki to GPZ;))) O VFR Tobie dużo nie powiem , siedziałem na roczniku 2002 i nic szczególnego(zbyt twarde siedzenie i bardziej 'zbita' sylwetka, na GPZ jest o wiele więcej miejsca ale oczywiście to jest tylko moje zdanie i dobrze było by jak jeszcze ktoś by sie wypowiedziałe w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Włącze się do dyskusji o porównaiu GPZ do Dywersji 900.

Otóż, po mojemu sprzęty są nieporównywalne. I napewno Dywersja to nie alternatywa dla GPZ. A to ze względu na różnych docelowych odbiorców. Mimo, że masa i wymiary podobne.

 

Dywersja to spokojny, skuteczny i ciężki moto do wszystkiego. Taki koń do wozu, któremu trzeba tylko dać żreć. Wygodny i cholernie kompetentny, ale bez fajerwerków.

Z kolei GPZ ma dużo bardziej kochające serducho 120KM. I zdaje mi się, że potrzebuje więcej uwagi.

A tu testy (po angielsku).

<http://www.motorcycle.com/mo/mckaw/gpz11.html>

<http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/powertourers.html>

<http://www.motorcycle.com/mo/mcyam/diversion9.html>

 

Generalnie przesiadłbym się z Dywersji na GPZ, a jeszcze lepiej na FJ1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostane jednak przy chlodzeniu ciecza. To jest chyba zdrowsze rozwiazanie dla silnika.

??? FJ ma silnik nie do zabicia i żadne panewki tam sie nie zacierają. GPZ jest bardzo ładnym motocyklem ale FJ to pod względem technicznym strasznie dopracowany motocykl i bardzo długowieczny.

[pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko FJ.

Jakos nikt nie pamieta tutaj o Suzuki, a oba GSXF 1100 i starsze GSX 1100 na ktorym jezdze technicznie sa b.dobre. Dla lubiacych naped walem i dzikie przyspieszenia przy jednoczesnie mniejszym poziomie wibracji - GSX 1100 G.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...