Skocz do zawartości

Fazer to jest to! ( FZS , FZ )


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam rocznik 2001 przebieg 26 tys.km.

 

Leję MOTUL ESTER 5100 10W40, czyli półsyntetyk.

 

Olej wymienam regularnie co 6 tys.km.

 

Nie widzę potrzeby żeby robić to cześciej, skoro producent zaleca wymianę co 6 tys.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 6kkm na wiosnę. w przypadku fazera po prostu na wiosnę, bo więcej jak 6kkm w sezon nie zrobiłem a ten jest wyjątkowo ubogi w jazdę ;)

 

to może zainteresować posiadaczy fazera rocznik 2004 i 2005 (dotyczy także R1 z tych roczników)...

 

akcja serwisowa w USA dot. wadliwych czujników położenia przepustnicy co skutkuje gaśnięciem motocykla na wolnych obrotach, więcej w linku

 

http://www.r1-forum.com/bulletins/yamaha_tps_bulletin.pdf

Edytowane przez Ario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Sorry panowie sprostowanie do poprzedniego posta. Oczywiście należy zmieniać olej co 6 tys km walnąlem 4k bo zaczynam już przeliczać wszysto w milach ( 4k mil to 6,4 k km oczywiście) - tak podaje moja serwisówka. A jeśli ktoś jeździ dużo po mieście - ja np pracuje jako kurier - to olej poddany jest dużo większym obciązeniom np. dużo częściej osiąga wysokie temperatury. Wtedy warto zmieniać co np. 5k km.

 

W większości informacje podaję w oparciu o opinie chłopaków z Poland Position, z tego co obserwuje to znają się na rzeczy.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia na temat tego motocykla jest bardzo pozytywna. Dlaczego ?

1. Jak dla mnie super pozycja, mało męcząca w trasach, w mieście daje dobre poczucie integracji kierowcy z motocyklem.

2. Ekonomiczny - spalanie w granicach 6-6,5 l 100 km to max. Tankuje się - i jeździ, jeździ i jeździ :bigrazz:

3. 95 KM z 600 to optymalne rozwiązenie.

4. Prowadzenie - dobre. Chociaż lepsze by było twardsze zestrojenie przedniego widelca. Tył jest ok.

5. Motocykl uniwersalny - do wyszystkiego. Wykorzystuje go do dojazdów do pracy, szybkich przelotów po polsce, wariowania pod 2oo :biggrin: Super idzie na goomkę :bigrazz:

6. Hamulce - super

7. Lekki

Generalnie motocykl nadaje się na pierwszy. Fazer do 5 tyś oborotów jest bardzo spokojny ale w miarę dynamiczny. W grnicach 6- 12 tyś pokazuje pazurki :twisted:

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=1119

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=1118

 

 

 

prześmigałem fazerkiem 98r 3 sezony nawinąłem 30000km super fajny motorek miałem w nim sporo przeróbek polecam początkującym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :)

 

no i Faazerowcy jak sie fazeruje wam w tym sezonie ;) ile KM nakrecone i jaka ocena maszyn??

to ja się będe chwalił :cool:

dziś mija dokładnie rok od kiedy stałem się szczęśliwym (bez dwóch zdań) posiadaczem Fazerka :bigrazz:

 

przez ten rok nawinąłem 9tys.(bez 160 :D )km, w słońcu, deszczu, a nawet po śniegu(pare osób pewnie jeszcze pamięta jak to się skończyło :bigrazz: ) i nigdy nie dał mi(ani mojej zonie) powodu by choć przez chwile wątpić w trafność tego zakupu :D

Fazerka kupiłem z przebiegiem 19.500km, obecny przebieg to ok 28.340km, w tym czasie wymieniłem:

-opona tył

-klocki cham. tył

-olej z filtrem

-opona tył

w niedalekiej przyszłości czeka mnie:

-wymiana oleju z filtrem(waham się czy czekać z tym do wiosny, czy nie ??? )

-wymiana klocków cham. przód

-wymiana opony tył :biggrin:

-wymiana opony przód

jak widać typowe wydatki związane z eksploatacją i nic ponad to

 

ocena maszyny- sprzęt świetnie spisuje się i w mieście i na trasie na maksa załadowany, wariowanie po winklach czy na gumie też nie są dla niego niczym szczególnym, po prostu sprzęt do wszystkiego- na dzień dzisiejszy nie widze dla siebie nic leprzego :D

POZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zmów męczymy fazera:)

 

 

 

Musialem wymienić accu jakieś 3 tygodnie temu, POjechałm do kolesia który "siedzi " w akumulatorach, wyciagnął mi katalog i mówi..... "Fazer, - Yamaha,- rok- 2000, accu żelowy, 150zł.

W manualu jak czytałem to było na temat sprawdzania poziomu elektrolitu....

Jak to w końću ma tam byc - żelowy czy elektorolit ?

Ostatecznie kupiłem eletrolit za 70, - 12 A/h, i chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 6kkm na wiosnę. w przypadku fazera po prostu na wiosnę, bo więcej jak 6kkm w sezon nie zrobiłem a ten jest wyjątkowo ubogi w jazdę :bigrazz:

 

to może zainteresować posiadaczy fazera rocznik 2004 i 2005 (dotyczy także R1 z tych roczników)...

 

akcja serwisowa w USA dot. wadliwych czujników położenia przepustnicy co skutkuje gaśnięciem motocykla na wolnych obrotach, więcej w linku

http://www.r1-forum.com/bulletins/yamaha_tps_bulletin.pdf

 

 

chyba mam to wade jutro zerkne na linka juz mi dwa razy zgasł na biegu jałowym!

 

 

panowie jakie powinny byc obroty na bieguy jałowym jak motocykl jest rozgrzant w modelu 2005 serwisowka podaje 1250-1350 ja mam ustawione 970-1020 do 1080 max według mnie płynnej i bez zgrzuty wchodzi jedynka!!! ale to może wina tych niskich obrotów ze mi gasnie.... zgasł mi dipiero 2 razy max dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla przypomnienia, tu nieco moich spostrzeżeń o litrowym jedynymsłusznym moto.

 

+extrasy:

1) spalanie: na trasie spadło do 5,4. mniej b.szybkich przelotów >200 i od razu jaka ładna srednia ;)

2) obie opony pozamykane, szukam nowych podnóżków na ebay :D ale 1:56 w poznaniu wykręcone :D

3) przelotowy tłumik: znacznie poprawił bezpieczeństwo i charakterystykę. spalanie w trasie bez zmian, na torze 1,0-1,5 ltr więcej niż ze standardowym zagłuszaczem :icon_mrgreen:

4) przebieg: roczny 11,5tkm (w ubiegłym było 26tkm), stan zdrowia się nieco pogorszył, niewykluczone, że nie posmigam w tym sezonie ;)

 

pojeździłem nieco, do niedawna moim marzeniem, FZ1 Fazer.

moze na tor (kreci sie do 14tys i tam faktycznie szaleje) byłby lepszy od modelu RN06, ale w codziennej eksploatacji-nie ;) ma słabszy dół, opóźnioną reakcje na gaz i mniej wygodną pozycję. słowem: nie zamieniam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...3) przelotowy tłumik: znacznie poprawił bezpieczeństwo i charakterystykę...

Gdzieś ostatnio wpadł mi tekst, że to pic na wodę z tym głośnym wydechem :icon_mrgreen:

Żeby być na serio dobrze słyszalnym musiałby być skierowany do przodu. Ciekawie by to wyglądało :D

 

Co do FZS600

Nie ma ktoś z was może dobrej fotki rysunku czy czegokolwiek ze stelażem pod owiewkę i lampę?

Już nie wiem gdzie młotem walić ;) , żeby w końcu nabrał odpowiedniego kształtu i zaczął znów pasować do reszty.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ostatnio wpadł mi tekst, że to pic na wodę z tym głośnym wydechem :icon_mrgreen:

Żeby być na serio dobrze słyszalnym musiałby być skierowany do przodu. Ciekawie by to wyglądało :D

 

Co do FZS600

Nie ma ktoś z was może dobrej fotki rysunku czy czegokolwiek ze stelażem pod owiewkę i lampę?

Już nie wiem gdzie młotem walić ;) , żeby w końcu nabrał odpowiedniego kształtu i zaczął znów pasować do reszty.

 

jeżeli jest mocno uszkodzony to lepiej zacznij szukać nowego, bo dopasować stelaż to zajebiście trudna sprawa...

 

ewentualnie zrób z fazera golasa... jeżeli ja mojego potrzaskam to wywalę przód i zostawię bez owiewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest mocno uszkodzony to lepiej zacznij szukać nowego, bo dopasować stelaż to zajebiście trudna sprawa...

 

ewentualnie zrób z fazera golasa... jeżeli ja mojego potrzaskam to wywalę przód i zostawię bez owiewki

Na golasa to już trochę za późno bo kupiłem nową lampę na przód :icon_mrgreen: Pozostaje tylko pokleić owiewkę i wyprostować ten nieszczęsny stelaż. Błotnik to mały pikuś. Najmniej potrzebna obecnie sprawa.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ostatnio wpadł mi tekst, że to pic na wodę z tym głośnym wydechem :D

Żeby być na serio dobrze słyszalnym musiałby być skierowany do przodu. Ciekawie by to wyglądało :D

pomaga. szczególnie w mieście (gdzie latam z przepisowymi prędkościami, a przy tych jest słyszalny w promieniu kilkudziesięciu m.) :D mała przegazówka na sprzęgle i piesi odsuwają się od krawężników, i puszki odsuwają w korkach... łatwiej też ostrzec próbujących wymuszenia o swojej bliskiej obecności (może nawet skuteczniej niż klaksonem :icon_mrgreen: ) na stockowym tego wszystkiego brakowało.

 

mam też wrażenie, że łatwiej wyczuć idealne przegazówki podczas redukcji przy b.ostrej jeździe ;)

 

w ogóle kilofazera to zajefajna gablota ;) polecam każdemu, kto z Fazera 600 chce się przesiąść na większą maszynę :) :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle kilofazera to zajefajna gablota :) polecam każdemu, kto z Fazera 600 chce się przesiąść na większą maszynę :icon_mrgreen: ;) :D

 

gdyby był tak przystępny cenowo jak b12 to jak najbardziej ;), niestety jest inaczej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomaga. szczególnie w mieście (gdzie latam z przepisowymi prędkościami, a przy tych jest słyszalny w promieniu kilkudziesięciu m.) :) mała przegazówka na sprzęgle i piesi odsuwają się od krawężników, i puszki odsuwają w korkach... łatwiej też ostrzec próbujących wymuszenia o swojej bliskiej obecności (może nawet skuteczniej niż klaksonem :icon_mrgreen: ) na stockowym tego wszystkiego brakowało.

 

mam też wrażenie, że łatwiej wyczuć idealne przegazówki podczas redukcji przy b.ostrej jeździe ;)

 

w ogóle kilofazera to zajefajna gablota :D polecam każdemu, kto z Fazera 600 chce się przesiąść na większą maszynę :D ;) ;)

 

 

Pomaga, pomaga...

 

Ja mam przelotowego Skorpiona i nie raz zauważyłem, że wyłażący zza autobusów piesi (to dla mnie zawsze największa zmora i barany) spojrzeli w moją strone z powodu chałasu z tłumika.

Co do przegazówek to faktycznie chyba łatwiej trafić z głośną rurą, bo Fazer fabrycznie to bardzo cichy motocykl. W moim starym Suzuki chociaż silnik chałasował jak na olejaka przystało, a w Yamaszce fabrycznie dźwięk przypomona bardziej odkurzacz niż streetfightera :D

Edytowane przez W-max
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle kilofazera to zajefajna gablota :) polecam każdemu, kto z Fazera 600 chce się przesiąść na większą maszynę :icon_mrgreen: ;) :D

 

A jak w duzym Fazerze wygląda sprawa komfortu podróżowania pasażera ??

 

Jak z możliwościa montazu kufrów i czy maszyna obciążaona bagażem i pasażerem nie jest skłonna do jakichś nieprzewidywalnych zachowań ??

 

 

 

Myślałem, że po Fazerze kupię VFR 800, ale po obejrzeniu Fazera 1000 stwierdziłem, że VFR jest zbyt spokojna i stateczna i nie ma w sobie chyba tyle jadu co duży Fragles :D

 

 

 

Sam nie wiem, bo bardziej widzi mi się motocykl w pełni obudowany, ale duży fazer kusi i kusi, ale cena nieco ostudza zapały ;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...