Limo Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Inny sposób, już chba zupełnie zapomniany przez brać motocyklową, to stosowanie tak zwanych międzygazów, czyli wyruwnywania obrotó przy zmianie biegów. Tyle tylko że ta metoda nieprzystaje do nowoczesnych motocykli.Oczywiscie ze przystaje!! Biegi w dół powinno sie zmieniac z przegazówką i preloadingiem, a w góre z preloadingiem i ewentualnie bez sprzegla jak ktos woli.A jak się ma jazda ze zmienianiem biegów bez sprzęgła do trwałości skrzyni biegów :icon_question:Ma sie bardzo dobrze jesli robi sie to umiejetnie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
user600 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Wow super że ktoś jeszcze pamieta o czyms takim jak operowanie gazem przy zmianie biegów. :flesje: Jest dokładnie tak jak piszesz. W moto nie zmienia sie biegów tak jak w samochodzie, ale do tego dorasta sie z kilometrami na liczniku :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ustawiałem u siebie parę dni temu. O ile dobrze pamiętam i nie pokręciłem przycisków, musiałem przytrzymać select aż zaczęła migać godzina i potem ustawiłem ją resetem. Potem znowu wcisnąłem select i to samo z minutami. Po ustawieniu minut wciskasz ostatni raz select i zegarek ustawiony :) Tyle tylko że nie udało mi się ustawić czasu 24-ro godzinnego i zamiast trzynastej mam pierwszą. Nie wiem czy tak ma być, ale to szczegół.Nie udalo sie. Jak przytrzymywalem select to nic sie nie dzialo, a jak w koncu puszczalem to przeskakiwalo do nastepnej funkcji, tak jakbym wcisnal normalnie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazer Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Kto mi powie jak ustawic poprawna godzine na wyswietlaczu? :icon_mrgreen: Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :biggrin:Możliwe - kombinowałem z tym trochę i robiłem to pierwszy raz, więc może rzeczywiście na początku wciskałem razem select i reset, zresztą kombinowałem różne warianty zanim zaczęło migać :P Nie udalo sie. Jak przytrzymywalem select to nic sie nie dzialo, a jak w koncu puszczalem to przeskakiwalo do nastepnej funkcji, tak jakbym wcisnal normalnie.Spróbuj zrobić tak jak pisze fazer - ja chyba też musiałem wcianąc na początku jednak razem select i reset - reszta bez zmian. I sorki za nieprecyzyjną podpowiedź :lalag: Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :evil:A jak z czasem 24-godzinnym? Da się ustawić? - Bo ja nie mogłem. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) :P Co do głośnej skrzyni biegów, to znacie jakiś motocykl w którym biegi wchodzą cicho, bo ja nie. A powód tego, jak niektórzy chcą to nazywać "głosnego" załączania biegów, jest bardzo trywialny.Skrzynie biegów w motocyklach (prawie ze wszystkich) są niesynchronizowane (inaczej niż w "cichych" samochodach). Są przez to lżejsze i bardziej niezawodne, ale głośniejsze. Jedną z technik cichego zmieniania biegów jest (jak już wielu kolegów na tym forum pisało) przełączanie bez sprzegła. Inny sposób, już chba zupełnie zapomniany przez brać motocyklową, to stosowanie tak zwanych międzygazów, czyli wyruwnywania obrotó przy zmianie biegów. Tyle tylko że ta metoda nieprzystaje do nowoczesnych motocykli. Ci co jeździli na Junakach, M-kach itp. wiedzą o co chodzi. :P to nie wszystkie techniki cichej zmiany biegów, ja stosuje taką że przed samą zmianą biegu do "góry" lekko ją podciągam i dopiero w tym momencie łapie za sprzęgło,mocniej ciągne i zmianiam bieg w ułamku sekudny. Ta mtedoda jest dosyć popularna i opisywana na tym forum pewnie nie raz i gwaranctuje że jak robi sie to umiejętnie to nie ma słyszalnego klik, a bieg wchodzi jak w "masło" :lalag: potrenujcie :] Edytowane 17 Marca 2008 przez lisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Odnośnie zmiany biegów, to znalazłem na forum coś w temacie:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...804&hl=redukcjaStaży forumowicze pewnie to już czytali, ale nowym (takim np. jak ja :)) szczerze polecam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :)Godzina ustawiona :). Dzieki :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumbej Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam fazerowcow :) koledzy mam pytanie a tak własciwie moj koleś, który dosiada właśnie fazera.Fazer jest 2005 r poj 600 czy ktoś coś słyszał o ograniczaniu mocy w tym modelu ??Podobno jest trochę zdławiony na tłumikach :crossy: nie wiem po co, ale tak jest (podobno)...??A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :) POZDRO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukigs Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :P POZDRO. Witam. Czy fazery byly dławione to nie wiem, ale jesli chodzi o tłumiki to polecam Laser X-treme. Posiadam własnie takie w swoim moto, są to cztery rury o srdnicy chyba 70 mm. Efekt w wyglądzie jak i brzmieniu naprawde super:) Szczerze mówiąc jesli bylbys powaznie zainteresowany to mozemy pogadac bo chce je sprzedac:) moge tez zamienic na oryginalne tłumiki z mala doplata:)http://www.sounddistribution.co.uk/product...?recnumber=2298ty masz linka jak do strony przedstawiajace laserki. Powiem, iz naprawde sa niezle!Jesli chcialbys sie wiecej dowiedziec o tłumiczkach to pisz [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam fazerowcow :D koledzy mam pytanie a tak własciwie moj koleś, który dosiada właśnie fazera.Fazer jest 2005 r poj 600 czy ktoś coś słyszał o ograniczaniu mocy w tym modelu ??Podobno jest trochę zdławiony na tłumikach :D nie wiem po co, ale tak jest (podobno)...??A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :D POZDRO.FZ6 nie były dławione :D Są dwie wersje 78KM i 98KM, ale takie były chyba od 2007r. dopiero, ograniczenie mocy jest chyba na module... tak mi mówił serwisant z Yamahy :D Po zmianie tłumików może zmieni się trochę charakterystyka silnika i dojdzie parę koni więcej :D Ja polecam LeoVince, które są moim zdaniem najlepsze do FZ6 :D http://pl.youtube.com/watch?v=HusplV7RY7Mhttp://pl.youtube.com/watch?v=icKyd6MWDAE Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEVRE Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 FZ6 nie były dławione :icon_razz: Są dwie wersje 78KM i 98KM, ale takie były chyba od 2007r. Mam Fazera z roku 2004 i 98KM i raczej ma te 98 koników bo leciałam nim ponad 23? km/h, no nie miałam czasu dokońca sie przyglądać na licznik. Było to na autostradzie ;) Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturxxx Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Dławic fazer na tłumniku mozna ale ile tych koni ubedzie góra 5:) poza tym yamaha nie bawi się w dławienie na tłumnikach! Ale jesli cie to martwi to zmien na np arrow, leo vince, akrapovic yoshimura praktycznie wszytsko podobnie brzmi bardzo głośno:) wszystkie miałem okazje przetestowac jest tylko kwestja ceny najdrozsze yoshimury i akropowice arrow i leo w podobnych cenach zależy to jeszze od materiału w czym są wykonane najtańsze aluminiowe ale nie polecam rysuje się to i sniedzieje z upływem czasu każdą ryse widac mozna wypoleraowac bedzie wyglądał jak nowy ale sciera się aluminium i ten zabieg mozna tylko kilka razy powtóżyc. Polecam karbon jest w równej cenie co tytanium ale nie grzeje się az tak bardzo zrobisz 500 km a tłumnika bedziesz mógł dotknac bedzie tylko leeko ciepły polecam w FZ6 gdyż pasażerowie czesto nazekają przy dłuzszych wyprawach w ciepłe dni na podgrzewający je jeszcze od spodu wydech zwykły czy aluminowy. W karbonie napewno nic nie poczuja naprawde warto dołozyc te 100 czy 200 złotych wiecej za wydech by byl wykonany z pożadnego materiału jakim jest karbon czy tytan aluminium poza tym że jest tylko lzejsze od orginału jest nie praktyczny.Orginalny wydech w fz6 jest stalowy z osłoną aluminową żeby się nie popażyc jesli zmienicie wydech tylko pożądbne firmy dokładają osłonke np z karbonu. Jeśli kupicie jakieś dziadostwo aluminiowe bez osłonki to dupa ugotowana gwarantuje bo sprawdzałem. Ja mam w swoim FZS 600 z 2002 roku leo vince carbon jauz 4 lata i naprawde ten tłumnik wyglada jak nowy nawet naklejka carbio naklejana przez firme leo vincy jaszcze się trzyma rurka dolotowa jest tylko aluminowa i zaczyna snedziec i od temperatury zmienia barwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Mam Fazera z roku 2004 i 98KM i raczej ma te 98 koników bo leciałam nim ponad 23? km/h, no nie miałam czasu dokońca sie przyglądać na licznik. Było to na autostradzie :flesje: Pozdrawiam :buttrock:Ja swoim leciałem 247km/h też na autostradzie :icon_mrgreen: Musi mieć te 98KM... :buttrock: Aż się zdziwiłem, że tyle idzie :icon_mrgreen: Teraz gdy mam turystyczną szybę, pług pod silnikiem, stelaże pod kufry leci o 10km/h mniej :buttrock: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz87Rumia Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Witam wszystkich, na początku nieskromnie pochwale się że stałem się posiadaczem Fazerka z 2000 roku. Maszyna była sprowadzona z UK i ma przelatane ok. 80k km. Zdecydowałem się na nią gdyż była regularnie serwisowana. Zwiększa to też prawdopodobieństwo autentyczności przebiegu. Zanim jednak spotkamy się na trasie musze wykonać jeszcze parę podstawowych spraw serwisowych. W tym miejscu zadaje pytanie (wydawać by się mogło bardzo trywialne) ale ile oleju należy nalać do fazerka 600. Serwisówka którą posiadam podaje coś takiego: QuantityTotal amount3.5 LWithout oil filter cartridgereplacement2.5 LWith oil filter cartridgereplacement2.7 LZamierzam wymienić olej wraz z filtrem więc ile oleju powinienem tak naprawdę kupić?Dodam że serwisówka wydaje się być oryginalnym poradnikiem dla serwisantów yamahy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.