Skocz do zawartości

Fazer to jest to! ( FZS , FZ )


Rekomendowane odpowiedzi

Inny sposób, już chba zupełnie zapomniany przez brać motocyklową, to stosowanie tak zwanych międzygazów, czyli wyruwnywania obrotó przy zmianie biegów. Tyle tylko że ta metoda nieprzystaje do nowoczesnych motocykli.

Oczywiscie ze przystaje!! Biegi w dół powinno sie zmieniac z przegazówką i preloadingiem, a w góre z preloadingiem i ewentualnie bez sprzegla jak ktos woli.

A jak się ma jazda ze zmienianiem biegów bez sprzęgła do trwałości skrzyni biegów :icon_question:

Ma sie bardzo dobrze jesli robi sie to umiejetnie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow super że ktoś jeszcze pamieta o czyms takim jak operowanie gazem przy zmianie biegów. :flesje:

 

Jest dokładnie tak jak piszesz. W moto nie zmienia sie biegów tak jak w samochodzie, ale do tego dorasta sie z kilometrami na liczniku :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem u siebie parę dni temu. O ile dobrze pamiętam i nie pokręciłem przycisków, musiałem przytrzymać select aż zaczęła migać godzina i potem ustawiłem ją resetem. Potem znowu wcisnąłem select i to samo z minutami. Po ustawieniu minut wciskasz ostatni raz select i zegarek ustawiony :) Tyle tylko że nie udało mi się ustawić czasu 24-ro godzinnego i zamiast trzynastej mam pierwszą. Nie wiem czy tak ma być, ale to szczegół.

Nie udalo sie. Jak przytrzymywalem select to nic sie nie dzialo, a jak w koncu puszczalem to przeskakiwalo do nastepnej funkcji, tak jakbym wcisnal normalnie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie jak ustawic poprawna godzine na wyswietlaczu? :icon_mrgreen:

 

Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :biggrin:

Możliwe - kombinowałem z tym trochę i robiłem to pierwszy raz, więc może rzeczywiście na początku wciskałem razem select i reset, zresztą kombinowałem różne warianty zanim zaczęło migać :P

 

Nie udalo sie. Jak przytrzymywalem select to nic sie nie dzialo, a jak w koncu puszczalem to przeskakiwalo do nastepnej funkcji, tak jakbym wcisnal normalnie.

Spróbuj zrobić tak jak pisze fazer - ja chyba też musiałem wcianąc na początku jednak razem select i reset - reszta bez zmian. I sorki za nieprecyzyjną podpowiedź :lalag:

 

Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :evil:

A jak z czasem 24-godzinnym? Da się ustawić? - Bo ja nie mogłem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Co do głośnej skrzyni biegów, to znacie jakiś motocykl w którym biegi wchodzą cicho, bo ja nie.

 

A powód tego, jak niektórzy chcą to nazywać "głosnego" załączania biegów, jest bardzo trywialny.

Skrzynie biegów w motocyklach (prawie ze wszystkich) są niesynchronizowane (inaczej niż w "cichych" samochodach). Są przez to lżejsze i bardziej niezawodne, ale głośniejsze.

 

Jedną z technik cichego zmieniania biegów jest (jak już wielu kolegów na tym forum pisało) przełączanie bez sprzegła. Inny sposób, już chba zupełnie zapomniany przez brać motocyklową, to stosowanie tak zwanych międzygazów, czyli wyruwnywania obrotó przy zmianie biegów. Tyle tylko że ta metoda nieprzystaje do nowoczesnych motocykli. Ci co jeździli na Junakach, M-kach itp. wiedzą o co chodzi. :P

 

 

to nie wszystkie techniki cichej zmiany biegów, ja stosuje taką że przed samą zmianą biegu do "góry" lekko ją podciągam i dopiero w tym momencie łapie za sprzęgło,mocniej ciągne i zmianiam bieg w ułamku sekudny. Ta mtedoda jest dosyć popularna i opisywana na tym forum pewnie nie raz i gwaranctuje że jak robi sie to umiejętnie to nie ma słyszalnego klik, a bieg wchodzi jak w "masło" :lalag: potrenujcie :]

Edytowane przez lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przytrzymac wcisniete jednoczesnie przyciski SELECT i RESET ponad 2 sekundy, wtedy zaczną migać godziny, ustawiasz klawiszem RESET żądaną godzine, następnie klikajac SELECT zaczynaja migac minuty, do ich ustawienia używasz przycisku RESET. Gdy ustawisz minuty klikasz SELECT i gotowe :)

Godzina ustawiona :). Dzieki :)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam fazerowcow :)

koledzy mam pytanie a tak własciwie moj koleś, który dosiada właśnie fazera.

Fazer jest 2005 r poj 600 czy ktoś coś słyszał o ograniczaniu mocy w tym modelu ??

Podobno jest trochę zdławiony na tłumikach :crossy: nie wiem po co, ale tak jest (podobno)...??

A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :) POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :P POZDRO.

 

Witam. Czy fazery byly dławione to nie wiem, ale jesli chodzi o tłumiki to polecam Laser X-treme. Posiadam własnie takie w swoim moto, są to cztery rury o srdnicy chyba 70 mm. Efekt w wyglądzie jak i brzmieniu naprawde super:) Szczerze mówiąc jesli bylbys powaznie zainteresowany to mozemy pogadac bo chce je sprzedac:) moge tez zamienic na oryginalne tłumiki z mala doplata:)

http://www.sounddistribution.co.uk/product...?recnumber=2298

ty masz linka jak do strony przedstawiajace laserki. Powiem, iz naprawde sa niezle!

Jesli chcialbys sie wiecej dowiedziec o tłumiczkach to pisz [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam fazerowcow :D

koledzy mam pytanie a tak własciwie moj koleś, który dosiada właśnie fazera.

Fazer jest 2005 r poj 600 czy ktoś coś słyszał o ograniczaniu mocy w tym modelu ??

Podobno jest trochę zdławiony na tłumikach :D nie wiem po co, ale tak jest (podobno)...??

A-ha i może ktoś poleci jakis zestaw tłumików np.yosimura czy jakies inne fajne kominy, bedę wdzieczny za jakoweś linki i opis czy moto były dławione ..?? :D POZDRO.

FZ6 nie były dławione :D

Są dwie wersje 78KM i 98KM, ale takie były chyba od 2007r. dopiero, ograniczenie mocy jest chyba na module... tak mi mówił serwisant z Yamahy :D

 

Po zmianie tłumików może zmieni się trochę charakterystyka silnika i dojdzie parę koni więcej :D

 

Ja polecam LeoVince, które są moim zdaniem najlepsze do FZ6 :D

 

http://pl.youtube.com/watch?v=HusplV7RY7M

http://pl.youtube.com/watch?v=icKyd6MWDAE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FZ6 nie były dławione :icon_razz:

Są dwie wersje 78KM i 98KM, ale takie były chyba od 2007r.

 

 

Mam Fazera z roku 2004 i 98KM i raczej ma te 98 koników bo leciałam nim ponad 23? km/h, no nie miałam czasu dokońca sie przyglądać na licznik. Było to na autostradzie ;)

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławic fazer na tłumniku mozna ale ile tych koni ubedzie góra 5:) poza tym yamaha nie bawi się w dławienie na tłumnikach! Ale jesli cie to martwi to zmien na np arrow, leo vince, akrapovic yoshimura praktycznie wszytsko podobnie brzmi bardzo głośno:) wszystkie miałem okazje przetestowac jest tylko kwestja ceny najdrozsze yoshimury i akropowice arrow i leo w podobnych cenach zależy to jeszze od materiału w czym są wykonane najtańsze aluminiowe ale nie polecam rysuje się to i sniedzieje z upływem czasu każdą ryse widac mozna wypoleraowac bedzie wyglądał jak nowy ale sciera się aluminium i ten zabieg mozna tylko kilka razy powtóżyc. Polecam karbon jest w równej cenie co tytanium ale nie grzeje się az tak bardzo zrobisz 500 km a tłumnika bedziesz mógł dotknac bedzie tylko leeko ciepły polecam w FZ6 gdyż pasażerowie czesto nazekają przy dłuzszych wyprawach w ciepłe dni na podgrzewający je jeszcze od spodu wydech zwykły czy aluminowy. W karbonie napewno nic nie poczuja naprawde warto dołozyc te 100 czy 200 złotych wiecej za wydech by byl wykonany z pożadnego materiału jakim jest karbon czy tytan aluminium poza tym że jest tylko lzejsze od orginału jest nie praktyczny.Orginalny wydech w fz6 jest stalowy z osłoną aluminową żeby się nie popażyc jesli zmienicie wydech tylko pożądbne firmy dokładają osłonke np z karbonu. Jeśli kupicie jakieś dziadostwo aluminiowe bez osłonki to dupa ugotowana gwarantuje bo sprawdzałem. Ja mam w swoim FZS 600 z 2002 roku leo vince carbon jauz 4 lata i naprawde ten tłumnik wyglada jak nowy nawet naklejka carbio naklejana przez firme leo vincy jaszcze się trzyma rurka dolotowa jest tylko aluminowa i zaczyna snedziec i od temperatury zmienia barwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Fazera z roku 2004 i 98KM i raczej ma te 98 koników bo leciałam nim ponad 23? km/h, no nie miałam czasu dokońca sie przyglądać na licznik. Było to na autostradzie :flesje:

 

Pozdrawiam :buttrock:

Ja swoim leciałem 247km/h też na autostradzie :icon_mrgreen:

Musi mieć te 98KM... :buttrock:

 

Aż się zdziwiłem, że tyle idzie :icon_mrgreen:

 

Teraz gdy mam turystyczną szybę, pług pod silnikiem, stelaże pod kufry leci o 10km/h mniej :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, na początku nieskromnie pochwale się że stałem się posiadaczem Fazerka z 2000 roku. Maszyna była sprowadzona z UK i ma przelatane ok. 80k km. Zdecydowałem się na nią gdyż była regularnie serwisowana. Zwiększa to też prawdopodobieństwo autentyczności przebiegu.

Zanim jednak spotkamy się na trasie musze wykonać jeszcze parę podstawowych spraw serwisowych. W tym miejscu zadaje pytanie (wydawać by się mogło bardzo trywialne) ale ile oleju należy nalać do fazerka 600. Serwisówka którą posiadam podaje coś takiego:

Quantity

Total amount

3.5 L

Without oil filter cartridge

replacement

2.5 L

With oil filter cartridge

replacement

2.7 L

Zamierzam wymienić olej wraz z filtrem więc ile oleju powinienem tak naprawdę kupić?

Dodam że serwisówka wydaje się być oryginalnym poradnikiem dla serwisantów yamahy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...