Skocz do zawartości

jaka temperature powinny miec kolektory wydechowe?


sovietek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

;)

moje spelniaja wszelkie powyzsze wymogi :-D

 

im mieszanka ubozsza w paliwo, to kolektor wydechowy bardziej nagrzany (wyzsza temp. spalania), wiec na tej zasadzie mozna najprecyzyjniej wyregolowac sklad mieszanki..

tylko ze, kurde, jaka musi byc ta temperatura na kolektorach :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:im mieszanka ubozsza w paliwo' date=' to kolektor wydechowy bardziej nagrzany (wyzsza temp. spalania), wiec na tej zasadzie mozna najprecyzyjniej wyregolowac sklad mieszanki.. [/quote']

 

Pierwszy raz słysze o tekiej metodzie ustawiania składu mieszanki 8O I to jeszcze najprecyzyjniej 8O

 

Ja bym do tego zabrał się troszkę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sovietek-> Ja tam nie jestem zawodowym mechanikiem ani "tunerem" ale pierwsze słyszę, zeby ustawiać gaźniki na podstawie temperatury kolektora wydechowego :? . Możesz podac namiar na takiego specjalistę i jego renomowaną firmę :-D ?

 

Najskuteczniejsza metoda to hamownia (i to z pełnym badaniem:wykresy momentu obrotowego, mocy i AFR). I to bym proponował... Ewentualnie stary spsób badania świec i obserwowania jak motocykl sie zachowuje po kolejnych zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sovietek-> daj link albo zdjęcie tego urządzenia o którym nic nie słyszałem a którym posługują się specjaliści od "rasownaia" silników? Chyba, że mówisz o Colortune ale to raczej nie mierzy temperatury kolektoru wydechowego...

 

A swoją drogą to jak by mi ktoś zaproponowął ustawienie gaźników/wtrysku na podstawie temperatury wydechu to bym go chyba obśmiał :-D . Mam wrażenie, ze ktoś sobie z Ciebie zakpił opowiadając o takiej metodzie :banghead: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka - niewiem czy slyszales o takim czyms, jak stechiometryczna mieszanka paliwowo - powietrzna.. jest to mieszanka idealna, przy ktorej zachodzie najdokladniesze spalanie - czyli 1kg paliwa i 14,7 kg tlenu..

i taka mieszanka ma swoja temperature spalania. (przez co kolektory maja odpowiednia tenperature).

jak mieszanka jest zbyt uboga (za malo paliwa, za dozu powietrza), to temperatura jest wyzsza - kolektory sa bardziej gorace.

a im mieszanka bardziej bogata (wiecej paliwa), to kolektory chlodniejsze.

i na tej wlasnie podstawie sie ustawia sklad mieszanki.

o czyms takim jak wakuometry (do synchronizacji) pewnie rowniez nie slyszales? :-/

link do ktoregos z artykolow w ktorych jest o tym wspomniane wkleje, jak tylko na to trafie.

 

[ Dopisane: 30-10-2005, 23:15 ]

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423...23,2720482.html - wspominka na ten temat zaczyna sie +/- na wysokoscie gornej krawedzi 4 zdjecia.

 

a jaka Ty masz metode regulacji..?

 

[ Dopisane: 30-10-2005, 23:18 ]

a tutaj -----> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69000183 przykladowy termometr laserowy. cena malo atrakcyjna, ale nie chcialo mi sie dlugo szukac :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...