NaczelnyFilozof Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Korci mnie wstawienie do Cezet 350 obrotomierza w miejsce prędkościomierza. Wkładał Ktoś obtotomierze 12V do sprzętów 6V? Myśle ze na lokalnym autozłomie bym coś 12V znalazł... Mam obrotek z PF 126p, ale lipa, po 2 latach leżenia w piwnicy coś w nim padło :D i nie działa nawet na 12V... Wiem ze nowsze Jawy mają obrotki mechaniczne. Ale to by za dużo przedłubywania było.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Nie ma duzo dlubania - dekiel i koncowka walu - to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 29 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Nie ma duzo dlubania - dekiel i koncowka walu - to wszystko. No nie wiem. Mi się nie widzi mechaniczny obrotek. http://allegro.pl/show_item.php?item=68817572 to jest chyba obrotek tradycyjny z FSO 12V i ponoć też na 6V działa? A myśle że na autozlomie bym znalazł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Nowy obrotomierz Lumel to około 100 zł, pasuje do Jawy - przymierzałem. Nie trzeba kombinować z diodami bo ma z tyłu przełączniki, da się skonfigurować w dowolny sposób. Od pół roku mam w samochodzie,w przyszłości będzie taki i w Jawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 29 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Od pół roku mam w samochodzie' date='w przyszłości będzie taki i w Jawie.[/quote'] Jawie 6 V czy 12 V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 W Jawie 12V. Odpowiedziałem odnosnie posta o poszukiwaniu obrotomierzy na złomie, wolę nowe. Hmmm...a gdyby tak spytać producenta o te 6V? Dowiem się namiarów, i zapodam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 mam takie male OT. Czy jesli kupie obrotka od silnika 4cylindrowego (duzy fiat) to bedzie chodzil bez przerobienia a impuls z przerywacza czy nie? jesli by trzeba przerebiac to co nalezy przerobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Czterocylindrowy czterosuw, jedna cewka - czyli iskra co pół obrotu wału.Ogar - jednocylindrowy dwusuw, iskra co jede obrót wału. Ten obrotomierz w Ogarze pokazywałby wartości o połowę niższe. Pozostaje problem zasilania, w samochodzie masz 12 V plus minus jakieś 2V, w ogarze jest instalacja bez akumulatora, napięcie zależy od obrotów, żadnego układu stabilizacji itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 akumulator 6V juz jest, czyli co musze zmienic w takim obrotku? wiem trzeba zmienic Rezonator kwarcowy tylko na jaki? bo do malucha nalezy wsadzic 4mHz a do dwu suwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 Ostatnio pisałeś o Polonezie. W maluchowskim nic nie trzeba zmieniać, jeden zapłon co obrót przy jednej cewce czyli sytuacja jak w romecie. Pozostaje kwestia napięcia 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 przy przerobieniu obrotka z poloneza nalezy wstawic taki rezonans do malucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 ja mam taki obrotek z poldoneza i nie wime jak go podlaczyc:) z tylu sa 3 wyjscia 12V+ 1 no i chyba masa:) . gdzie podlaczyc ta 1? pod kalbel WN czy pod co?? co dokladnie trza wymienic?? zeby ten obrotek pasowal do simka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 1 podlanczasz pod sygnal z przerywacza lub z impulsatora ( w charcie tak podlanczylem i dzialal tylkoz e nie zmienialem kondensatorka - zrobie to i bedzie obrotek :-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 gdzies czytalem ze jak mam obrotomiez od 125p no to musze dac 2 razy mniejszy kondensator (ten kwadratowy) prawda to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Ja nie wiem, naprawdę nie macie stówy na ładny okrągły i nowy obrotomierz? Nie chciałobymi się kombinować z dopasowaniem obrotomierza w kwadratowej obudowie do okrągłych zegarów... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.