Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

chyba znalazlem odpowiedz w internecie na pytanie ktore wczesniej sam zadalem odnosnie oleju ATF i jego uzycia w SPORTSTERZE,

a mianowicie, ten olej zalecany jest rowniez dla VW GARBUSA z manualna skrzynia biegow,

a wiec jezeli zaleca sie go do tamtej manualnej skrzyni to pewnie bedzie ok w SPORTSTERZE rowniez,

tym bardziej,ze parametry oleju FORMULA i tego zwyklego w GARBUSIE(nie ATF),sa podobne,

a jednak zalecaja tam ATF rowniez

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazlem odpowiedz w internecie na pytanie ktore wczesniej sam zadalem odnosnie oleju ATF i jego uzycia w SPORTSTERZE,

a mianowicie, ten olej zalecany jest rowniez dla VW GARBUSA z manualna skrzynia biegow,

a wiec jezeli zaleca sie go do tamtej manualnej skrzyni to pewnie bedzie ok w SPORTSTERZE rowniez,

tym bardziej,ze parametry oleju FORMULA i tego zwyklego w GARBUSIE(nie ATF),sa podobne,

a jednak zalecaja tam ATF rowniez

 

 

Chopie...nie chcę nikogo urazić... weź kup quarte Formula+ ... jakieś 40PLn i zalej do swojej maszyny.

Taką zaleca serwis manual HD. Kombinujesz z olejami do automatów, garbusów...po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie wlasnie sklada,ze mam zalana olejem FORMULA na chwile obecna,

pytania odnosnie oleju ATF,powstaly w zwiazku z pewna inna sprawa,

zerknij gdzies wczesniej to moze zrozumiesz

 

POZDRAWIAM

 

DOBRZE

Jezeli ktos nie rozumie,to wytlumacze to szybko

Moje pytania odnosnie oleju ATF,pojawily sie po przeczytaniu posta kolegi TURYSTY i jego problemie ze sprzeglem w RK

Ma zalany motocykl olejem FORMULA podobnie jak JA w swoim

Koledzy z FORUM doradzili zastosowac ATF,spytalem czy moge go uzyc w SPORTSTERZE

Na opakowaniu ATFpisze,ze przeznaczony do automatycznych skrzyn biegow,a jak MI wiadomo,to nie posiadam takowej w swoim moto,

tylko manualna

Pomyslalem sobie,ze gdyby kiedys wystapil podobny problem u MNIE,jak w moto TURYSTY,to bede wiedzial co robic

Stad te cale zamieszanie

Mialbym prosbe co do NIEKTORYCH kolegow na FORUM,aby podchodzili do pewnych spraw mniej emocjonalnie

DZIEKI

POZDRAWIAM

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie wlasnie sklada,ze mam zalana olejem FORMULA na chwile obecna,

pytania odnosnie oleju ATF,powstaly w zwiazku z pewna inna sprawa,

zerknij gdzies wczesniej to moze zrozumiesz

 

POZDRAWIAM

 

DOBRZE

Jezeli ktos nie rozumie,to wytlumacze to szybko

Moje pytania odnosnie oleju ATF,pojawily sie po przeczytaniu posta kolegi TURYSTY i jego problemie ze sprzeglem w RK

Ma zalany motocykl olejem FORMULA podobnie jak JA w swoim

Koledzy z FORUM doradzili zastosowac ATF,spytalem czy moge go uzyc w SPORTSTERZE

Na opakowaniu ATFpisze,ze przeznaczony do automatycznych skrzyn biegow,a jak MI wiadomo,to nie posiadam takowej w swoim moto,

tylko manualna

Pomyslalem sobie,ze gdyby kiedys wystapil podobny problem u MNIE,jak w moto TURYSTY,to bede wiedzial co robic

Stad te cale zamieszanie

Mialbym prosbe co do NIEKTORYCH kolegow na FORUM,aby podchodzili do pewnych spraw mniej emocjonalnie

DZIEKI

POZDRAWIAM

 

Spoko.

Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie masz problemu ze skrzynią i sprzęgłem. Nie rozumiem dlaczego kombinujesz ze zmianą oleju na inny.

Generalnie. Zrobisz jak uważasz.

Z wypowiedzi forumowiczów wynika, że ATF leją do sprzęgła. Nie zauważyłem aby ktokolwiek zalał go do skrzyni - jak nie doczytałem to sorry.

Chopy latają na Big Twinach - sprzęgło jako oddzielny zamknięty element. Ty masz Sportstera - skrzynia i sprzęgło smarowane jednym olejem.

Jak się zachowa ATF? Ciężko powiedzieć.

 

P.S.: Znam kilka osób które zrobiły duuużo kilometrów na BT i Sportach - zawsze w skrzyni i sprzęgle Formula+ - zero problemów.

 

P.S.: Zrobisz jak uważasz. Szacun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanko odnosnie oleju w silniku, w moim sportsterze przeglad byl robiony w serwisie H-D okolo 1000km temu. Olej podczas sprawdzania na cieplo jest na bagnecie spieniony i jest w dolnej polowie zalecanego stanu. Czy to normalne ze olej sprawdzany po jezdzie jest spieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............oryginalny olej (pennzoil) H.D. jest dobrym rozwiązaniem ale lepszym jest amsoil, mój organek od samego początku czyli od 99' zalewany jest tym siuwaksem, za wielką wodą ludziska go chwalą, ja zalewam według starej zasady że jak jedno jest do wszystkiego to jest też do niczego i dlatego: amsoil 20W-50 silnik, przekładnia ams 75W-90 svg, sprzęgło ams 10W-40,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, sorry że trochę odświerzę temat ale mam właśnie pytanie odnośnie oleju.

Moje EVO które do mnie płynie ma rzekomo tylko 19 tys. mil czyli 30 tys. km.

Rocznik 98, czyli ostatni rok na EVO, przestudiowałem ten temat dokładnie a także "Evo czy Twin-Cam" i tam raczej piszecie że EVO nie lubi syntetyków, i najlepiej mineral albo półsyntetyk, ale z drugiej strony większość zgodnie chwali AMSOIL'a MCV 20W50 który to właśnie jest full syntetykiem.

Cena jest nie mała ale to dla mnie nie gra roli, chciałem tylko spytać czy nikt na tej oliwie nie miał żadnych poważniejszych wycieków, bo innych możliwych minusów nie widzę, ponoć ten olej świetnie odprowadza ciepło czyli chłodzi silnik, i wcale bym sie nie zdziwił bo w końcu to syntetyk z najwyższej półki.

Do skrzynii zamiast zalecanego też 20W50 bym wolał zalać też Amsa tyle że SVT 75/110 (bo rozumiem że do skrzynii można wlać full syntetyk ?), to chyba super rozwiązanie pomiędzy być może nie zawsze wystarczającym 75/80W90 a 75/140, a do sprzęgła 10W40 albo może polecanego tu Mobila ATF 220.

 

Ale dylemat mam właśnie z tym silnikiem, bo początkowo chciałem zalać półsyntetyka ReVTecha (który ponoć jest chiński :D) lub Bel-Raya 15 lub 20W50.

 

A pytam bo HD do EVO nie zaleca syntetyków, poza chyba tym swoim Screamin Eagle Syn3, który to w testach wypada gorzej od Amsa.

 

Z góry dziękuje i Pozdrawiam :)

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sorry że trochę odświerzę temat ale mam właśnie pytanie odnośnie oleju.

Moje EVO które do mnie płynie ma rzekomo tylko 19 tys. mil czyli 30 tys. km.

Rocznik 98, czyli ostatni rok na EVO, przestudiowałem ten temat dokładnie a także "Evo czy Twin-Cam" i tam raczej piszecie że EVO nie lubi syntetyków, i najlepiej mineral albo półsyntetyk, ale z drugiej strony większość zgodnie chwali AMSOIL'a MCV 20W50 który to właśnie jest full syntetykiem.

Cena jest nie mała ale to dla mnie nie gra roli, chciałem tylko spytać czy nikt na tej oliwie nie miał żadnych poważniejszych wycieków, bo innych możliwych minusów nie widzę, ponoć ten olej świetnie odprowadza ciepło czyli chłodzi silnik, i wcale bym sie nie zdziwił bo w końcu to syntetyk z najwyższej półki.

Do skrzynii zamiast zalecanego też 20W50 bym wolał zalać też Amsa tyle że SVT 75/110 (bo rozumiem że do skrzynii można wlać full syntetyk ?), to chyba super rozwiązanie pomiędzy być może nie zawsze wystarczającym 75/80W90 a 75/140, a do sprzęgła 10W40 albo może polecanego tu Mobila ATF 220.

 

Ale dylemat mam właśnie z tym silnikiem, bo początkowo chciałem zalać półsyntetyka ReVTecha (który ponoć jest chiński :D) lub Bel-Raya 15 lub 20W50.

 

A pytam bo HD do EVO nie zaleca syntetyków, poza chyba tym swoim Screamin Eagle Syn3, który to w testach wypada gorzej od Amsa.

 

Z góry dziękuje i Pozdrawiam :)

 

...........jak chcesz syntetyk, to śmiało lej syntetyk, jeśli Ci kiedyś zacznie się pocić to nie dlatego że zmieniłeś z minerału na syntetyk który ma lepsze dodatki czyszczące, tylko dlatego że mogą być już niektóre uszczelki kiepskie.

 

pamiętaj żeby wlać olej do nowego filtra przed samym jego przykręceniem

powinieneś mu też założyć nowy filtr powietrza, jeśli nie to przedmuchać stary

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za info :)

No właśnie zdecydowanie wolałbym syntetyk, bo jednak to olejak i tylko nim jest chłodzony, a syntetyk znacznie lepiej odprowadza ciepło, no i przedłuża żywotność silnika, tymbardziej że jeśli wierzyć zegarowi to przebieg nie jest duży.

Więc jak przyjdzie to raczej jednak zaleję mu tego Amsa MCV 20W50, bo w sumie komplet uszczelek do silnika to nie majątek, a i robota też nie jakaś tragedia :)

Nie wiem na czym moja przyszła Dyna jeździła, dowiem sie dopiero z książek serwisowych, ale pewnie na oryginale HD mineralu :(

 

Co do filtra powietrza to oczywiście że zmienię, chyba że siedzi w nim np. K&N to wtedy go wyczyszcze i naoliwie tylko.

Co do filtra oleju, to konieczne jest napełnianie jednak ? żeby silnik nie chodził na sucho w chwile po odpaleniu rozumiem ?

Nigdy tego nie robiłem a właśnie podobno sie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za info :)

 

Co do filtra oleju, to konieczne jest napełnianie jednak ? żeby silnik nie chodził na sucho w chwile po odpaleniu rozumiem ?

Nigdy tego nie robiłem a właśnie podobno sie powinno.

 

......silnik na sucho nie będzie chodził nawet jak tego nie zrobisz, po spuszczeniu oleju z silnika i tak pozostaje film olejowy na częściach, robi się to po to żeby silnik szybciej odzyskał właściwe ciśnienie po wymianie

......tuż przed samym przykręceniem nowego filtra zalej go do pełna nowym olejem, olej nie będzie się z niego przez chwilę wylewał ponieważ papier w filtrze będzie go chłonął

 

Amsoil robi nie tylko dobre oleje ale też i filtry olejowe (dostępne też chromowane) z lepszymi niż Oem wkładami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] robi się to po to żeby silnik szybciej odzyskał właściwe ciśnienie po wymianie [...]

 

To nie tak.

EVO to nie auto. Filtr ma za silnikiem, a nie przed. Tzn. olej ze zbiornika idzie na silnik więc nie ma przerwy w smarowaniu. Potem dopiero jest filtrowany, chłodzony i wraca do zbiornika. Nic nie musisz wlewać do filtra, posmaruj lekko olejem tylko uszczelkę i reką dokręc. Po odpaleniu silnika sprawdz czy nie ma wycieków.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pomoc :)

Akurat filtr oleju myślałem kupić K&Na, są też bardzo dobre i też chyba mają magnes :) w Intruderze tylko jego zakładałem :)

Fisu : czytałem wczoraj Waszą dyskusję m.in. z Adamem na temat syntetyka i minerala w EVO :) i w sumie sam już nie wiem co zalać, minerala napewno bym nie chciał, co najmniej półsyntetyka np. BelRaya V-Twina 20W50, ale najbardziej mnie korci jednak ten AMS MCV.

Czytałem po zagranicznych forach i ludzie go leją do EVO i nie narzekają, nie liczni mają jakieś wycieki ale często pisali że mieli juz na mineralu, i po zalaniu syntetyka nie zauważyli żeby sie pogorszyło, a inni piszą że w ogóle żadnych wycieków i śmigają.

Myślę że zawsze można zmienić po prostu wszystkie uszczelki w razie czego, a co jak co ale syntetyk to syntetyk jednak.

Cały czas się zastanawiałem też czemu HD wymagają aż takich gęstych olejów, i pisałeś właśnie Fisu że silniki rolkowe rzadkich nie lubią, tu prawde mówiąc byłem zaskoczony, myślałem że takie oleje sie stosuje ze względu na luźne spasowanie silników HD.

A że syntetyk to chyba nie przeszkadza bo gęstośc/lepkość jest zachowana czyli 20W50, tyle że olej dużo lepiej chłodzi i jest stabilniejszy termicznie.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......odbiegając lekko od tematu, jak sam wiesz (pracowałeś w AMG) układy oliwienia w silnikach bywają różne (większość nowych silników AMG ma suche miski olejowe)

 

Zalanie filtra olejem podczas jego wymiany na pewno mu nie zaszkodzi ale też i wiele nie pomoże jak w tym przypadku obiegu w evo. Mimo takiego a nie innego obiegu ja i tak bym zalał filtr olejem, zapytasz -po co? - może z przyzwyczajenia, może po to by układ od momentu startu dysponował taką samą wydajnością, po prostu tak a nie inaczej zostałem nauczony. "Szkoły są różne" i to jest trochę tak jak z dokręcaniem głowicy na krzyż lub dookoła....

 

Wyciekami niech Cię nie straszą :icon_razz: za to tylko i wyłącznie w silniku odpowiedzialne są uszczelki i innego rodzaju uszczelnienia

 

a poza tym Harley przecież nie cieknie (jak to już ktoś zgrabnie na fm przede mną ujął) tylko znaczy swoje terytorium :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...