Pompka Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 mariowmario -> wlanie lotosa lubro do H-D to zbrodnia. Ten olej ma parametry odpowiednie do starego Kamaza a nie do H-D (gdzie wymagane są normy API duużo większe). Serwisówka zaleca wymiane wszystkich płynów głównie dla tegoaby serwis miał z czego żyć. Zaleca tez meldowac się w serwisie co 4 tys. km na "mały" przegląd. Ja w swoich H-D (od nowego XL, starego Evo, nowego Evo i TC) robię tak: Olej w silniku wymiana co 5 tys km (na syntetyku latam ciut dłużej). W sprzęgle wymiana też razem z olejem silnikowym (bo i tak należy do łańcucha i sprzęgła zajrzeć), w skrzyni zmiana co 10 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 U mnie serwis nie pożyje.Olej pójdzie co5 tyś mil[co 8tyś km]sprzęgło i skrzynia raz na rok.Silnik z racji tego że trochę jeżdżę to co najmniej dwa a nawet trzy razy do roku. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 mariowmario -> wlanie lotosa lubro do H-D to zbrodnia. Ten olej ma parametry odpowiednie do starego Kamaza a nie do H-D (gdzie wymagane są normy API duużo większe). Serwisówka zaleca wymiane wszystkich płynów głównie dla tegoaby serwis miał z czego żyć. Zaleca tez meldowac się w serwisie co 4 tys. km na "mały" przegląd. Ja w swoich H-D (od nowego XL, starego Evo, nowego Evo i TC) robię tak: Olej w silniku wymiana co 5 tys km (na syntetyku latam ciut dłużej). W sprzęgle wymiana też razem z olejem silnikowym (bo i tak należy do łańcucha i sprzęgła zajrzeć), w skrzyni zmiana co 10 tys km. OK zgadzam się z tobą, byłem zmuszony i zrobiłem to raz (wyjazd do grecji 3800km ) ,ale chcę podkreślić jak bardzo się zdziwiłem dymieniem org. oleju HD który miał przelot 6000km w warunkach południowej polski :banghead: ,a LUBRO uwierz mi jechałem w sierpniu w godz. 14 -18 :bigrazz: (siesta nikt nie ruszy palcem taki upał) i nic zupełnie nic. OD TEJ PORY DEFINITYWNIE POŻEGNAŁEM SIĘ Z OLEJAMI HD :buttrock: teraz silnik - FUSCH 20W50 :notworthy: sprzęgło ATF syntetyk :notworthy: a do skrzyni wlałem tylko półsyntetyk bo nie mieli :evil: , a akurat dzisiaj z jęzorem :icon_razz: chciało mi się jeździć i tak rozpocząłem sezon 2010 (100km na RK) :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harlista Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 U mnie serwis nie pożyje.Olej pójdzie co5 tyś mil[co 8tyś km]sprzęgło i skrzynia raz na rok.Silnik z racji tego że trochę jeżdżę to co najmniej dwa a nawet trzy razy do roku. Dla 2007 TC fabryczni zalecane wymiany: - Silnik -1k, 5k, 10k, 15k, 20k,........... - Sprzeglo - 1k, 10k, 20k,...... - Skrzynia - 1k, 20k, 40k, ....... - Przednie amortyzatory - 50k To wszystko dla Dino olei. Syntetyki spokojnie moga pociagnac wiecej , nawet 2x. Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Nie mam oryginalnej instrukcji obsługi i bazuje tylko na serwisówkach.A te zalecają wymianę oleju co 5k mil[wszystkie trzy naraz],co 10k świece, a co 20 olej w amorach.Mam teraz 15 k mil na liczniku :olej w lagach nowy,i wszystko zalane świeżo,w silniku syntetyk. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Dla 2007 TC fabryczni zalecane wymiany: - Silnik -1k, 5k, 10k, 15k, 20k,........... - Sprzeglo - 1k, 10k, 20k,...... - Skrzynia - 1k, 20k, 40k, ....... - Przednie amortyzatory - 50k To wszystko dla Dino olei. Syntetyki spokojnie moga pociagnac wiecej , nawet 2x. Niby tak ale dotyczy to tzw. "normalnej eksploatacji". W ciężkich warunkach (jazda na krótkich odcinkach, po mieście, po drogach o dużym zapyleniu itp.) zaleca się skracać czas między przeglądami. Kilka lat temu H-D zmieniło zalecenia odnośnie wymian. Ja wolę zostać przy skróconych przebiegach między serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harlista Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Niby tak ale dotyczy to tzw. "normalnej eksploatacji". W ciężkich warunkach (jazda na krótkich odcinkach, po mieście, po drogach o dużym zapyleniu itp.) zaleca się skracać czas między przeglądami. Kilka lat temu H-D zmieniło zalecenia odnośnie wymian. Ja wolę zostać przy skróconych przebiegach między serwisem. Wiadomo ,ze w ekstremalnych warunkach nalezy zmieniac olej czesciej. Dotyczy to wszystkich pojazdow nie tylko motocykli Jako ekstremalne warunki HD MoCo podaje notoryczne : * Wyjatkowo niska temp. * Wyjatkowo wysoka temp * Duze zapylenie * Bardzo zle drogi * Przejazdy przez wode Z kolei HD Dealer zaleca zmieniac olej zawsze co 3k mil, nawet jezeli jest to syntetyk. Na forum HTT jest gosc ktory zmienia wszystkie plyny regularnie co 1,000 mil Mozna i tak. Kazdy ma swoja wlasna szkole, ktora jest najlepsza. Mozna wierzyc ze ziemia jest plaska i na wszelki przypadek nie oddalac sie zbyt daleko od domu W USA jest kilka laboratoriow do ktorych mozna wyslac olej do zbadania. Takie badanie okresla nie tylko jakosc oleju ale rowniez stan zuzycia silnika (na podstawie czastek metalu z silnika w oleju). Przeprowadzone badania (postaram sie znalezc zrodlo) wykazaly ze syntetyczny Amsoil nawet po 10k w dalszym ciagu spelnial swoja funkcje. Te 10k zrobione zostalo w kilku stanach, w miastach i poza, w wiekszosci 2 osoby. Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Faktem jest że im częściej zmieniamy olej tym lepiej. Zawsze świeży olej to dobra sprawa. Dobre dla perwertów. :biggrin: Natomiast mogą na tym ucierpieć gwinty korków spustowych. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Faktem jest że im częściej zmieniamy olej tym lepiej. Zawsze świeży olej to dobra sprawa. Dobre dla perwertów. :biggrin: Natomiast mogą na tym ucierpieć gwinty korków spustowych. :biggrin: Qurim, czy aby na pewno ?? otóż pojawiają się i takie opinie tj. :http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=215055&c=127&f=29 I co Ty na to ? Ciekawe, co nie ? J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Qurim, czy aby na pewno ?? otóż pojawiają się i takie opinie tj. :http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=215055&c=127&f=29 I co Ty na to ? Ciekawe, co nie ? J A jak się dołoży magnetyzer i wleje ceramizer to silnik zyskuje 50% mocy i już nigdy się nie popsuje :icon_mrgreen: Zmieniając oleje w różnych pojazdach kilka razy widziałem olej który nie został w w porę zmieniony. Nie powtórzę tego eksperymentu na swoim samochodzie czy motocyklu. Ale chętnie poczytam i popatrzę jak ktoś w swoim pojeździe przeprowadzi taki eksperyment :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Aaatam. Stary olej nie zaszkodzi. :biggrin: Sam to przerabiałem. W GS500E na kurierce. Kupiłem ją 10-letnią, olej pierwszy raz zmieniłem po 60 tys km, drugi raz już nie zmieniałem wcale a nakręciłem nią dodatkowe 100 tys km i git śmigała, oleju nie brała, nie grzała się i w ogóle miodzo sprzęt był. Żałuję że ją sprzedałem. A w Harrym nie zmieniam wcale. Bo świniak wypija cały olej zanim osiągnie przebieg do wymiany. :biggrin: Tylko dolewam. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croom Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Witam, Ja sciagam kolegom Amsoil-a owszem to produkt niszowy ale zapewniajacy specyficzny gang i niezrównane parametry pracy, potwierdzone w testach i opiniach ludzi. Wypada lepiej od motula. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hdfilip Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Czytam i się bardzo śmieje - jak wszyscy kombinują. Stać na Harleya a brak kasy na olej ?Oryginalny olej mineralny kosztuje około 40 zł za butelkę , syntetyk SYN 3 - koszt 50 zł , Formuła + też 50 zł - więc czy możemy uważać iż drogie są oryginalne produkty. 30 lat jeżdzę tą marką - od 20 lat prowadzę warsztat i naprawiam HD , jestem obecny na wszystkich motobazarach. Dla chcących zaoszczędzić - polecam oleje MIDLAND- to firma która wchłoneła amerykańskiego Penzoli-a. Nawet ma specjalną linie olei dydykowana do HD - koszt litrowej butelki to 18-19 zł - dystrybutor jest w Łodzi ale bez większego problemu do nabycia we wszystkich większych hurtowniach. Jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe pytania proszę o kontakt 602198211 chętnie pomogę i podpowiem wszystko- Filip Częstochowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Masz rację hdfilip, ja używam Screamin'Eagle Racing Oil i nie narzekam. Wymieniam regularnie,moto zapier...la i nie ma problemów. Co do dolewania, nie popieram i nie rozumiem. Mam stara astrę w LPG i tam tez olej wymieniam, oleju nie bierze. Bierze sprzęt olej jak jest dupiaty lub leniwy użytkownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) HD nie produkuje oleju,a ten który jest przez nich firmowany jest kiepskiej jakości i nie wiadomego producenta.Podobnie Syn3.Ja leję olej który polecają użytkownicy HD w stanach czyli Amsoil do silnika i do skrzyni.Do sprzęgła ATF. A ten olej jest droższy niż badziewna oliwa ze znakiem HD Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez piter 1600 Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.