Harlista Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Ktoś mi kiedyś polecał ATF ale już nie pamiętam czy do sprzęgła czy do skrzyni biegów miałem to wlać. Chyba Nasz naczelny spec Adam M. coś o tym pisał kiedyś. :biggrin: Na forum "Harley Tech Talk" wielu pisalo, ze stosuje ATF do Primary, i sa zadowoleni. ATF ma jedna wielka zalete - powszechna dostepnosc w USA Cytuj THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Tak, polecalem ATF do napedu pierwotnego ( gdy jest calkowicie oddzielony od silnika jak i od skrzyni ) bo jest to olej przeznaczony dokladnie do pracy z mokrymi sprzeglami w skrzyniach automatycznych, podobnych do mokrych sprzegiel motocyklowych. W mojej BSA ( 3 rozne oleje ) spisuje sie doskonale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) Na forum "Harley Tech Talk" wielu pisalo, ze stosuje ATF do Primary, i sa zadowoleni. ATF ma jedna wielka zalete - powszechna dostepnosc w USA W Polsce jest również dobrze dostępny.Nawet Hipol i Lotos robi olej ATF. Edytowane 19 Lutego 2010 przez piter 1600 Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 no to świetnie !!!!zalałem softaila i chciałem zapytać czy głupot nie narobiłem takie rozwiazanie wydawało mi się najlepsze :lalag: wymieniłem w sprzęgle bo miałem problem przy wrzucaniu luzu wskakiwała jedynka lub dwójka (ciągnie sprzęgło ) a nie luz ....... ale to była wina starego oleju w skrzyni (dopiero po tej wymianie się poprawiło). ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Dzięki Adamie za przypomnienie. :notworthy: Stary już jestem, pamięć zawodzi. :biggrin: U siebie mam problem z wbijaniem luzu z 2 biegu, tylko z 1 wejdzie. A nie podoba mnie się to bo jestem nauczony zapinać luz za każdym razem gdy się zatrzymuję na skrzyżowaniu, tuż przed tym jak koła przestają się kręcić wrzucam luz i stoję od razu. Ale muszę przechodzić przez 1 bieg czemu towarzyszy głośny stuk przy redukcji do 1. Myślicie ze ATF w sprzęgle i jakiś dobry olej w przekładni pomoże na ten problem? Głośnej zmiany biegów podczas jazdy pozbyłem się popuszczając linkę sprzęgła której luz miałem ustawiony książkowej wartości. Za poradą Harlisty.Pomogło. :notworthy: Czasami nie ogarniam kwestii olejów w HD. W Japoni lało się jeden do wszystkiego i było git a tu milion rożnych olejów, każdy do czego innego. :banghead: Dobrze że chociaż elektrolit w baterii jest "europejski". :biggrin: Nie wspominając o DOT5 do układu hamulcowego. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Dzięki Adamie za przypomnienie. :notworthy: Stary już jestem, pamięć zawodzi. :biggrin: U siebie mam problem z wbijaniem luzu z 2 biegu, tylko z 1 wejdzie. A nie podoba mnie się to bo jestem nauczony zapinać luz za każdym razem gdy się zatrzymuję na skrzyżowaniu, tuż przed tym jak koła przestają się kręcić wrzucam luz i stoję od razu. Ale muszę przechodzić przez 1 bieg czemu towarzyszy głośny stuk przy redukcji do 1. Myślicie ze ATF w sprzęgle i jakiś dobry olej w przekładni pomoże na ten problem? Głośnej zmiany biegów podczas jazdy pozbyłem się popuszczając linkę sprzęgła której luz miałem ustawiony książkowej wartości. Za poradą Harlisty.Pomogło. :notworthy: Czasami nie ogarniam kwestii olejów w HD. W Japoni lało się jeden do wszystkiego i było git a tu milion rożnych olejów, każdy do czego innego. :banghead: Dobrze że chociaż elektrolit w baterii jest "europejski". :biggrin: Nie wspominając o DOT5 do układu hamulcowego. :banghead: sprecyzuje swoją wypowiezdż: mam softa 2006 i na pewno nie był zmieniany olej w skrzyni do 2009 wylałem to amerykańskie coś i wlałem (nie bijcie) syntetyk 20w50 i.... jakby skrzynia po remoncie , biegi wchodzą jak masełko wybieram na wolnych co chcę . nie wiem czy to stało sie bo zmieniłem zmurszały olej na nowy czy co ale to nie była wina sprzęgła oczywiście radzę wlej pełny syncior do skrzyń biegów , sam jestem zaskoczony bo myślałem że to sprzęgło (z dąd atf) jak was interesuje to opisze spostrzeżenia z eksploatacji oleju silnikowego (mam na myśli org. HD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) Heh. 3-letni olej na pewno nie pomagał w pracy przekładni. :biggrin: Zrobiły się z niego szczochy i spływał z elementów skrzyni biegów zamiast je porządnie smarować. U siebie tylko sprawdziłem stan oleju gdy kupiłem w 2007r. i wtedy był lód-miód, czysty, pachnący i właściwej konsystencji oraz o odpowiednim bukiecie smakowym. :biggrin: Po tym tylko kontrolowałem stan co jakiś czas. Teraz już muszę zmienić. Edytowane 19 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Heh. 3-letni olej na pewno nie pomagał w pracy przekładni. :biggrin: Zrobiły się z niego szczochy i spływał z elementów skrzyni biegów zamiast je porządnie smarować. U siebie tylko sprawdziłem stan oleju gdy kupiłem w 2007r. i wtedy był lód-miód, czysty, pachnący i właściwej konsystencji oraz o odpowiednim bukiecie smakowym. :biggrin: Po tym tylko kontrolowałem stan co jakiś czas. Teraz już muszę zmienić. święta prawda! myślę że dwa sezony wytrzyma, ale tylko w harczku? w autach nie zmienia się prawie...nigdy! sam pisałeś że w CB nie zmieniałeś chyba ze 100 000 km . Myślę że prawda leży po środku w tych org. olejach też. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Olej przekładniowy nie starzeje się tak jak silnikowy.W samochodach olej przekładniowy syntetyczny nie wymienia się wcale. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Olej przekładniowy nie starzeje się tak jak silnikowy.W samochodach olej przekładniowy syntetyczny nie wymienia się wcale. tak tak ... do objechania został nam już tylko org. olej fabryczny z harasa :wink: i wieżę że to to :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Serwisówka do FLHR zaleca wymianę wszystkich trzech olejów co 5000mil.w przypadku silnika to zrozumiałe,ale czemu w skrzyni i sprzęgle? Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariowmario Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 chyba tylko dlatego że stosują mineralne oleje i to bez uszlachetniaczy :biggrin: przykład miałem z olejem silnikowym (jak kupiłem HD to była książeczka serv. moto na gwar. servisowane) jeżdżąc po sląsku i dobrym rozgrzaniu kontrola organoleptyczna stwierdziła po otwarciu zbiornika oleju iż ten się kopci , dymi itd (KLIMAT POLSKA) myslałem że to norma - powietrzniak, wysokie tmp. nic mylnego z bardzo wyrężonym budżetem wybrałem sie do grecji no i musiałem wymienić olej...na lotosowski lubro też minerał 20w50 i wyobraźcie sobie trase cały dzięń (przy obowiązującej sjeście) po otwarciu zbiornika nic nie dymi nic się nie pali. od tej pory tylko fusch 20w50 pełny syncior i nie trza chłodnicy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Mój już w USA był zalewany syntetykiem.Więc tego się będę trzymał zwłaszcza że też lubię sobie polatać po ciepłych krajach.W tym roku lecimy na południe Włoch w lipcu więc będzie grzało. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Olej silnikowy ma bezpośredni kontakt z paliwem, jego oparami i różnymi gazami przez co szybciej traci właściwości będąc rozrzedzanym przez paliwo. Olej w sprzęgle i przekładni tylko smaruje elementy nie mając kontaktu z paliwem, nie osiągając takich temperatur itd stąd jego trwałość. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Ale serwisówka nakazuje wymieniać wszystko razem. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.