Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś mi kiedyś polecał ATF ale już nie pamiętam czy do sprzęgła czy do skrzyni biegów miałem to wlać. Chyba Nasz naczelny spec Adam M. coś o tym pisał kiedyś. :biggrin:

 

Na forum "Harley Tech Talk" wielu pisalo, ze stosuje ATF do Primary, i sa zadowoleni.

ATF ma jedna wielka zalete - powszechna dostepnosc w USA

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, polecalem ATF do napedu pierwotnego ( gdy jest calkowicie oddzielony od silnika jak i od skrzyni ) bo jest to olej przeznaczony dokladnie do pracy z mokrymi sprzeglami w skrzyniach automatycznych, podobnych do mokrych sprzegiel motocyklowych.

W mojej BSA ( 3 rozne oleje ) spisuje sie doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum "Harley Tech Talk" wielu pisalo, ze stosuje ATF do Primary, i sa zadowoleni.

ATF ma jedna wielka zalete - powszechna dostepnosc w USA

W Polsce jest również dobrze dostępny.Nawet Hipol i Lotos robi olej ATF.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to świetnie !!!!zalałem softaila i chciałem zapytać czy głupot nie narobiłem takie rozwiazanie wydawało mi się najlepsze :lalag: wymieniłem w sprzęgle bo miałem problem przy wrzucaniu luzu wskakiwała jedynka lub dwójka (ciągnie sprzęgło ) a nie luz ....... ale to była wina starego oleju w skrzyni (dopiero po tej wymianie się poprawiło). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adamie za przypomnienie. :notworthy: Stary już jestem, pamięć zawodzi. :biggrin:

 

 

U siebie mam problem z wbijaniem luzu z 2 biegu, tylko z 1 wejdzie. A nie podoba mnie się to bo jestem nauczony zapinać luz za każdym razem gdy się zatrzymuję na skrzyżowaniu, tuż przed tym jak koła przestają się kręcić wrzucam luz i stoję od razu. Ale muszę przechodzić przez 1 bieg czemu towarzyszy głośny stuk przy redukcji do 1. Myślicie ze ATF w sprzęgle i jakiś dobry olej w przekładni pomoże na ten problem? Głośnej zmiany biegów podczas jazdy pozbyłem się popuszczając linkę sprzęgła której luz miałem ustawiony książkowej wartości. Za poradą Harlisty.Pomogło. :notworthy:

 

Czasami nie ogarniam kwestii olejów w HD. W Japoni lało się jeden do wszystkiego i było git a tu milion rożnych olejów, każdy do czego innego. :banghead: Dobrze że chociaż elektrolit w baterii jest "europejski". :biggrin: Nie wspominając o DOT5 do układu hamulcowego. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adamie za przypomnienie. :notworthy: Stary już jestem, pamięć zawodzi. :biggrin:

U siebie mam problem z wbijaniem luzu z 2 biegu, tylko z 1 wejdzie. A nie podoba mnie się to bo jestem nauczony zapinać luz za każdym razem gdy się zatrzymuję na skrzyżowaniu, tuż przed tym jak koła przestają się kręcić wrzucam luz i stoję od razu. Ale muszę przechodzić przez 1 bieg czemu towarzyszy głośny stuk przy redukcji do 1. Myślicie ze ATF w sprzęgle i jakiś dobry olej w przekładni pomoże na ten problem? Głośnej zmiany biegów podczas jazdy pozbyłem się popuszczając linkę sprzęgła której luz miałem ustawiony książkowej wartości. Za poradą Harlisty.Pomogło. :notworthy:

 

Czasami nie ogarniam kwestii olejów w HD. W Japoni lało się jeden do wszystkiego i było git a tu milion rożnych olejów, każdy do czego innego. :banghead: Dobrze że chociaż elektrolit w baterii jest "europejski". :biggrin: Nie wspominając o DOT5 do układu hamulcowego. :banghead:

 

sprecyzuje swoją wypowiezdż:

mam softa 2006 i na pewno nie był zmieniany olej w skrzyni do 2009 wylałem to amerykańskie coś i wlałem (nie bijcie) syntetyk 20w50 i.... jakby skrzynia po remoncie , biegi wchodzą jak masełko wybieram na wolnych co chcę . nie wiem czy to stało sie bo zmieniłem zmurszały olej na nowy czy co ale to nie była wina sprzęgła oczywiście radzę wlej pełny syncior do skrzyń biegów , sam jestem zaskoczony bo myślałem że to sprzęgło (z dąd atf) jak was interesuje to opisze spostrzeżenia z eksploatacji oleju silnikowego (mam na myśli org. HD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. 3-letni olej na pewno nie pomagał w pracy przekładni. :biggrin: Zrobiły się z niego szczochy i spływał z elementów skrzyni biegów zamiast je porządnie smarować.

 

U siebie tylko sprawdziłem stan oleju gdy kupiłem w 2007r. i wtedy był lód-miód, czysty, pachnący i właściwej konsystencji oraz o odpowiednim bukiecie smakowym. :biggrin: Po tym tylko kontrolowałem stan co jakiś czas. Teraz już muszę zmienić.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. 3-letni olej na pewno nie pomagał w pracy przekładni. :biggrin: Zrobiły się z niego szczochy i spływał z elementów skrzyni biegów zamiast je porządnie smarować.

 

U siebie tylko sprawdziłem stan oleju gdy kupiłem w 2007r. i wtedy był lód-miód, czysty, pachnący i właściwej konsystencji oraz o odpowiednim bukiecie smakowym. :biggrin: Po tym tylko kontrolowałem stan co jakiś czas. Teraz już muszę zmienić.

 

święta prawda! myślę że dwa sezony wytrzyma, ale tylko w harczku? w autach nie zmienia się prawie...nigdy! sam pisałeś że w CB nie zmieniałeś chyba ze 100 000 km . Myślę że prawda leży po środku w tych org. olejach też. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej przekładniowy nie starzeje się tak jak silnikowy.W samochodach olej przekładniowy syntetyczny nie wymienia się wcale.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej przekładniowy nie starzeje się tak jak silnikowy.W samochodach olej przekładniowy syntetyczny nie wymienia się wcale.

 

tak tak ... do objechania został nam już tylko org. olej fabryczny z harasa :wink: i wieżę że to to :icon_biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka do FLHR zaleca wymianę wszystkich trzech olejów co 5000mil.w przypadku silnika to zrozumiałe,ale czemu w skrzyni i sprzęgle?

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tylko dlatego że stosują mineralne oleje i to bez uszlachetniaczy :biggrin:

przykład miałem z olejem silnikowym (jak kupiłem HD to była książeczka serv. moto na gwar. servisowane) jeżdżąc po sląsku i dobrym rozgrzaniu kontrola organoleptyczna stwierdziła po otwarciu zbiornika oleju iż ten się kopci , dymi itd (KLIMAT POLSKA) myslałem że to norma - powietrzniak, wysokie tmp. nic mylnego z bardzo wyrężonym budżetem wybrałem sie do grecji no i musiałem wymienić olej...na lotosowski lubro też minerał 20w50 i wyobraźcie sobie trase cały dzięń (przy obowiązującej sjeście) po otwarciu zbiornika nic nie dymi nic się nie pali. od tej pory tylko fusch 20w50 pełny syncior i nie trza chłodnicy!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój już w USA był zalewany syntetykiem.Więc tego się będę trzymał zwłaszcza że też lubię sobie polatać po ciepłych krajach.W tym roku lecimy na południe Włoch w lipcu więc będzie grzało.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej silnikowy ma bezpośredni kontakt z paliwem, jego oparami i różnymi gazami przez co szybciej traci właściwości będąc rozrzedzanym przez paliwo. Olej w sprzęgle i przekładni tylko smaruje elementy nie mając kontaktu z paliwem, nie osiągając takich temperatur itd stąd jego trwałość.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale serwisówka nakazuje wymieniać wszystko razem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...