Skocz do zawartości

wsk 125, nowy łancuch+zebatki = problem


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

problemów z moją wsk ciąg dalszy. założyłem nowe obie zebatki i łańcuch. ale co sie dzieje? podczas kręcenia całym zestawem łańcych "skacze" na małej zębatce tzn. czesto ząbek małej zebatki nie zawsze wchodzi między rolki (w ogniwo), ale celuje w rolke przez co łańcuch sie podnosi i naciąga się, po czym po dalszym kręceniu zębatka wchodzi normalnie i łańcuch opada we własciwe położenie i co chwile ta operacja sie powtarza - przez co nie moge ustawic naciągu łańcucha. i teraz myśle tak: ustawić łańcuch tak optymalnie i pojeździc troche - może sie jakoś ułoży (jak nie to najwyżej się urwie) ale z drugiej strony to może szlag trafić wałek zdawczy (ten na którym jest mała zębatka a to już nie bedzie wesołe). i teraz nie wiem co zrobić. jak radzicie? jeździć z tym i może jakoś to bedzie czy nie warto. bo z 2 strony nie usmiecha mi sie kupowac nowego łańcucha/zębatki, a nie wiem który element jest wadliwy). a może wiecie co jest nie tak z tym zestawem bo ja już nie moge z tym motorem

z góry dzieki za wszelkie info

pzdr

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na tylniej zębatce łańcuch układa się dobrze ?

sprawdz czy tylna i przednia zębatka mają takie same podziałki?

masz stary łancuch ? spróbuj na próbe na nim

 

moim zdaniem albo masz wyciągnięty łańcuch albo złą przenią zębatkę, choć może to kwestia dopasowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz stary łancuch ? spróbuj na próbe na nim

próbowałem i na nim wszystko chodzi elegancko, ale nie wiem czy można to tak porównywac bo stary łańcuch możliwe że był już wyciągnięty a pozatym na całej długości w niektórych miejscach nie miał tych "rolek" wiec odległości były nierówne

 

 

a na tylniej zębatce łańcuch układa się dobrze ?

tak

 

sprawdz czy tylna i przednia zębatka mają takie same podziałki?

ale jak? tak na oko?

 

 

ktoras z zebatek (mozliwe ze przednia) nie ma tego otworu pod walek zdawczy w osi.

jakiego otworu?

 

zebatki sa w miare w osi (tak na oko to kwestia 2-3mm)

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. zdejmij lancuch i obie zebatki. wez lancuch w reke wloz zebatki "do lancucha" (zeby to wygladalio mniejwiecej tak jak na motocyklu - lancuch naciagniety, w srodku w nim 2 zebatki), podnies caly komplet za tylna zebatke do gory i zecznij nia pomalutku krecic (tak jak w czasie jazdy motocyklem) i obserwuj co sie dzieje.

jesli obie zebatki beda sie plynnie krecily, to mozesz byc pewny ze lancuch izebatki sa OK, ze wina tkwi w czyms innym. (wtedy - prawdopodobnie - po zalozeniu wszystkiego do motocykla zebatki i lancuch nie ida w 1 linii, (skopany walek zdawczy, a moze poprostu krzywo zalozone tylne kolo..).

 

jesli podczas tej pruby mala zebatka bedzie przeskakiwala (tak jak na motocyklu), a duza bedzie ok, to najprawdopodobniej przednia zebatka ma cos porypane z zebami (na produkcji zchrzanili sprawe, czesto sie zdaza)..

moze rowniez sie okazac, ze przednia zebatka nie jest od WSK, tylko od czegos innego (niby podobna, ale jednak inny modol zebow) - moglo sie zdazyc ze w sklepie lub w hurtowni ktos dal zebatke nie z tej kupki..

pozdrawiam

 

czyli w skrocie: wyprobuj, czy przednia zebatka sie dobrze zazebia z lancuchem ;] jesli nie - to zebatke w reke i spowrotem do sklepu, w ktorym ja kupiles..

ps. pozniej daj znac co w koncu wyszlo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde szkoda że dopiero teraz zaglądnołem na 4um. byłem przed chwilka w sklepie u żyda u którego kupiłem owy zestaw i mówie mu co i jak. on powiedział że coś sciemniam i że tak nie ma prawa się dziać, ale zrobie co mówisz i jutro ide do gośćia z zębatkami jakby nie grało.

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez ze soba i zebatke i lancuch - w razie jak by koles cos sapal, to mu najnormalniej w swiecie pokarzesz, ze ta zebatka nie wspoldziala z tym lancuchem. zebatka i lancuch pasujace do siebie nie maja prawa haczyc, strzelac przeskakiwac itd. wszystko musi sie plynnie krecic

 

ps. rozumie ze i lancuch i zebatki byly kupione nowe..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. rozumie ze i lancuch i zebatki byly kupione nowe..?

tak' date=' zaraz jade do garażu i pobawie sie z zębtakami i zobacze co z tego wyjdzie

 

[ [i']Dopisane: 30-10-2005, 15:38[/i] ]

ok, juz wszystko jasne, po napisaniu wczesniejszego posta kupiłem nową zębatke i okazało sie że jest dobra, wiec starą umyłem, wyczyściłem i oddałem gościowi (kase oddał :banghead: )

wniosek: zebatka musiała miec niejednakowe odstępy zebów

 

 

też wybrałeś sklep :/ Ag-mot:/

no a jaki sklep miałem wybrać wg ciebie?

 

dzieki wszystkim za porady

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...