Skocz do zawartości

Problem z WFM pomocy!!!!!!!!!


marian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaczne moze od poczatku. Sciagnelem sobie z wioski WFMke ktora stala 40 lat. przeczyscilem gaznik, przeczyscilem przerywacz, zalałem paliwa, 2 razy kopnelem i odpalila. Pojezdzilem ok 3 tygodnie, palila z pierwszego, nie bylo zadnych problemow. W penym momencie podczas jazdy odkrecilo sie kolo magnetyczne, klinek troche wylazl i spowodowal pekniecie krzywki oraz pogiecie przerywacza. Kupilem drugie, uzywane w bardzo dobrym stanie kolo magnetyczne, nowy przerywacz, zalozylem i... nie chce palic. To znaczy objawy sa takie jakby nie dala rady zassac paliwa. Gdy wleje paliwa bezposrednio pod swiece albo otworze przepustnice i przez wlot powietrza (od tylu gaznika) wstrzykne paliwa to pali bez problemu. Gaznik jest czysty. Zdejmowalem cylinder, wszystko jest w pozadku, pierscienie cale. Nie wiem naprawde co to moze byc. Jak ktos ma jakies pomysly to bede wdzieczny za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simmering wymienilem, ale niestety to nie to

 

zauwazylem tez inne objawy: przelewam gaznik i przy ciaglym kopaniu z gaznika (przez wlot powietrza) wydobywa sie niewielki dym. Gdy po takim kopaniu odkrece swiece to jest ona mokra. Gdy podlewam paliwo pod swiece odpala odrazu i ostro kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przerywacz ma troszkie inny kształt slizgacza (tego co dotyka krzywki) i wtedy zapłon jest w innym miejscu. Trzeba sprawdzić też czy krzywki w starym i nowym kole wzgledem kilna sa tak samo ustawione.

Wynika z tego ze trzeba ustawic zapło9n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywki sa ustawione identycznie, pobawie sie jeszcze z zaplonem

 

 

a jest mozliwosc ze w komorze korbowej zebral sie olej ze skrzyni (puszcza simmering) i dlatego tak kopci jak zaleje paliwa pod swiece, a gdy ciagnie z gaznika paliwo przechodzi przez olej i nie chce sie juz palic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, ze nowe koło zamachowe i przerywacz, to może one nie są od tego modelu i zapłon nie wypada w tym miejscu co potrzeba i w dodatku jak jest nadbieguunik z magnesem w kole zamachowym to nie jest on nad cewka w chwili zapłonu tylko gdzie indziej.

Czy w trakcie kopania jak przyłozysz rękę do gaźnika (do wlotu) to czuć, że zasysa? Wymień swiece na inną i ustaw przerwe i ustaw ja też na przerywaczu. Sprawdz też iskre czy prawidłowa, a moze przerywacz do du.y, choć nowy (miałem tak). A sprawdzałeś olej w skrzynce biegów czy jest i ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykladalem kawalek torebki foliowej to widac ze cos tam zasysa, nie duzo ale jednak, a z kolem zamachowym to watpie ze jest zle, bo we wszystkich modelach byly takie same zaczynajac od WFM konczac na WSK, ale dzieki za rady, bede cos probowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były bodajze 3 typy kola

Święta racja.

Dodam tylko że najpierw ustawiamy przerwę na stykach przerywacza, a potem kąt wyprzedzenia zapłonu. Robiąc odwrotnie do niczego nie dojdziemy.

Powodzenia. Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy to wina, zaplonu. Zrobilem dzis stare kolo magnesowe (sklepalem krzywke, jest peknieta ale na odpalenie wystarczy) i tez nie chciala palic. Pomyslalem ze skoro nie chce ssac paliwa to jej w tym pomoge i podlozylem pod centralna stopke kawalek klocka drewnianego, tak ze tylne kolo bylo 0,5m nad ziemia. Odpaliła odrazu ( na starym kole), nastepnie zalozylem te nowe kolo i przestala palic w takiej pozycji, znow zalozylem stare ale juz nie chciala odpalic. Dopiero jak zdjelem gaznik, wlalem paliwa przez dolot, zalozylem gaznik, opalila i pracowala do tej pory az w gazniku nie skonczylo sie paliwo. pozniej jak podlaczylem gaznik, przelalem (dalej w pozycji przechylonej do przodu) to nie chciala plaic. Tak wiec dalej nie wiem co jej moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze gaźnik. Zakreć do końca na próbe dysze od biegu jałowego czyli tą co wkręca się pionowo do gaźnika przelej gaźnik i spróbuj odpalić. Ja w swojej WFMce miałem taki problem z gaźnikiem, że nie paliła. I jeszcze jeden sposób- zobacz czy kondensator jest OK bo raczej te stare to już niezbyt są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...