RaKu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Co do rozmiaru opon na tył ,jakie macie założone ?Założyłem 190/60/17 wydłużyła się długosc biegów i chyba troszkę osłabł .Opona torowa marki nie pamiętam ,a nie chce mi się lecieć do garażu sprawdzić ;) przykleja się do jezdni, w winkle mozna pewnie wchodzić .Generalnie przed zmianą jezdziłem na Dunlop Sportmax D207 190/50/17 (środek twardy boki miękkie).Nie polecam non top koło mieliło w chłodne dni lub po deszczu, masakra . Mam bardzo złe wspomnienia związane z oponami Dunlopa. Z moich doświadczeń wynika, że one "działają" czyli mają odpowiednią miękkość a co za tym idzie przyczepność do roku czasu. Już w następnym sezonie robią się twarde, a jak widzę w moto opony Dunlopa 3 letnie to od razu zachęcam do ich zmiany (a jeśli moje moto - to od razu zmieniam). Na jednych takich oponach ślizgnąłem się poprzednim motocyklem na kostce kamiennej w czasie lekkiej, porannej mgły. Przyhamowałem przodem i nie było szansy na ratunek. Jak potem się przyjrzałem oponom to były twarde jak drewno - miały 3.5 roku. Co do kwesti Twoich odczuć po zmianie opon to mam dwa spostrzeżenia:1. pisałeś, że poprzednio koło często ci mieliło, może po zmianie opon - skoro tego zjawiska już nie ma - masz odczucie, że jest słabszy bo nie mieli oponą ...?2. zmiana obwodu opony to (wg moich wyliczeń, mam nadzieję, że poprawnych :) ) wynosi około 12 cm. Poprzednio miałeś 195 cm obwodu a teraz około 207 cm. To zwiększa prędkość (przy jednym obrocie koła pokonujesz większą odległość) ale zmniejsza odczuwanie mocy. Poprawcie mnie jeśli się mylę w swych wyliczeniach. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez RaKu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRIFF Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Być może przyzwyczaiłem się do notorycznego mielenia koła ,teraz gdy go nie ma... :)Opcja 2 jest bardzo prawdopodobna ,być może zwiększony obwód koła zmiejsza odczuwanie mocy.., prędkość na poszczególnych biegach wzrosła .Zastanawiam się czy prędkościomierz oszukuje ? Ale chyba nie ma nic wspólnego ,to nie jest Komarek czy WSK :D P.s potrzebuję serwisówkę ,jeżeli ktoś posiada proszę na maila [email protected] .Dzięki . Edytowane 27 Czerwca 2012 przez DRIFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Być może przyzwyczaiłem się do notorycznego mielenia koła ,teraz gdy go nie ma... :)Opcja 2 jest bardzo prawdopodobna ,być może zwiększony obwód koła zmiejsza odczuwanie mocy.., prędkość na poszczególnych biegach wzrosła .Zastanawiam się czy prędkościomierz oszukuje ? Ale chyba nie ma nic wspólnego ,to nie jest Komarek czy WSK :D P.s potrzebuję serwisówkę ,jeżeli ktoś posiada proszę na maila [email protected] .Dzięki . Prędkościomierz oszukuje z powodu rozmiaru opony. Prędkość mierzona jest na podstawie prędkości obrotowej skrzyni biegów, dawniej na podstawie prędkości obrotowej koła. Ale w obu tych przypadkach rozmiar opony ma znaczenie, bo tak jak pisałem poprzednio: zwiększyła się "długość" opony. Fajnie to widać w samochodzie. W moim przypadku mam inne koła zimowe i letnie. Różnią się średnicą felgi a co za tym idzie również rozmiarem opony. Wykorzystując GPS widzę różnicę jaką mam "latem" i "zimą" miedzy wskazaniami licznika a prędkością rzeczywistą (wskazywaną przez GPS). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emerlu Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witajcie koledzy, ostatnio założyłem na tym forum ten temat http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/154749-wygodny-i-nowoczesny-motocykl/ ponieważ poszukuję motocykla. Na początku miał to być wygodny, uniwersalny motocykl dla faceta o wadze 90kg i wzroście 185cm. Motocykl używany przeważnie w lekkich trasach ale czasem także w dalekich wycieczkach raczej nie autostradowych oraz czasami z plecaczkiem. Chciałbym Was, użytkowników Yamahy MT-01 zapytać czy można ją w rozsądny sposób uturystycznić. Jestem ciekawy czy motocykl nadaje się w trasy, jakiego rzędu spalania średniego należy się spodziewać, czy plecaczek to wytrzyma itd. interesuje mnie wszystko co związane z wygodą podróżowania na tym motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edi73 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 (edytowane) Witajcie koledzy, ostatnio założyłem na tym forum ten temat http://forum.motocyk...zesny-motocykl/ ponieważ poszukuję motocykla. Na początku miał to być wygodny, uniwersalny motocykl dla faceta o wadze 90kg i wzroście 185cm. Motocykl używany przeważnie w lekkich trasach ale czasem także w dalekich wycieczkach raczej nie autostradowych oraz czasami z plecaczkiem. Chciałbym Was, użytkowników Yamahy MT-01 zapytać czy można ją w rozsądny sposób uturystycznić. Jestem ciekawy czy motocykl nadaje się w trasy, jakiego rzędu spalania średniego należy się spodziewać, czy plecaczek to wytrzyma itd. interesuje mnie wszystko co związane z wygodą podróżowania na tym motocyklu.Podstawową wadą MT( w przydatności do turystyki) jest mały zbiornik paliwa , najwięcej zrobiłem 200 km. na zbiorniku a potem pchałem przez następne trzy do orlenu ( i tu chcę podziękować motocykliście który podarował mi 1,5 litra paliwa na trasie z Kielc do Wa-wy .Wielkie dzięki )Do dłuższej turystyki przydało by się obniżyć podnóżki pasażera , zamontować szybe ( poprawia komfort ale zwiększa szum i trzeba stosować stopery)Przyznam się że mój najdłuższy przebieg dzienny to 640 km z kilkoma przerwami - bez większego zmęczenia ( plecaczek mógłby ciężko znieść taki przebieg) Edytowane 29 Czerwca 2012 przez edi73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emerlu Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dla plecaczka jest aż tak źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edi73 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dla plecaczka jest aż tak źle?Brak rączek do trzymania a jeśli plecaczek ma długie nogi to będzie miał(a) kolana przy uszach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emerlu Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Czyli już dwie pierwsze rzeczy się nasuwają czyli obniżenie podnóżków pasażera oraz pokombinowanie z uchwytami, jest kilka patentów na rynku z tego co widzę. A co z siedzeniem, jest wygodne czy trzeba się liczyć z obszyciem i wkładkami żelowymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edi73 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Czyli już dwie pierwsze rzeczy się nasuwają czyli obniżenie podnóżków pasażera oraz pokombinowanie z uchwytami, jest kilka patentów na rynku z tego co widzę. A co z siedzeniem, jest wygodne czy trzeba się liczyć z obszyciem i wkładkami żelowymi?Siedzenie w skali od 1 do 10przód 9 , tył 4oczywiście są to tylko moje odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emerlu Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 A czy ktoś z Was posiada może akcesoryjną kanapę? Takie jak chociażby Mariomoto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afrikaniec Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Co do uturystycznienia - zrobiłem to ze swoim MT, szyba + kufer + uchwyty dla plecaczka, po kilku jazdach nawet z uchwytami i oparciem plecak odmówił współpracy ze względu na podnóżki.Tak jak kolega wspomniał wcześniej wadą turystyczną MT jest cholernie mały zbiornik paliwa (też już doświadczyłem pchania do stacji:)Niemniej zamierzam w tym sezonie póścić się w trasę po kałkazie, po powrocie będę mógł powiedzieć coś więcej nt tego jak się sprawdził (będę miał porównanie ponieważ w ubiegłym sezonie podobną trasę przejechałem tigerem)Pozdrawiam Siedzenie w skali od 1 do 10przód 9 , tył 4oczywiście są to tylko moje odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) Co do uturystycznienia - zrobiłem to ze swoim MT, szyba + kufer + uchwyty dla plecaczka, po kilku jazdach nawet z uchwytami i oparciem plecak odmówił współpracy ze względu na podnóżki.Tak jak kolega wspomniał wcześniej wadą turystyczną MT jest cholernie mały zbiornik paliwa (też już doświadczyłem pchania do stacji:)Niemniej zamierzam w tym sezonie póścić się w trasę po kałkazie, po powrocie będę mógł powiedzieć coś więcej nt tego jak się sprawdził (będę miał porównanie ponieważ w ubiegłym sezonie podobną trasę przejechałem tigerem)Pozdrawiam Ja MT-ekiem zrobiłem już 3 turystyczne wyjazdy. Długość poszczególnych to 3800, 2200, 2700 km. Opis pierwszego wyjazdu i moich spostrzeżeń dotyczących MT jako turystyka znajdziesz w tym wątku na podstronie 23.Te moje wojaże były po Europie, wiec nie spotkała mnie przykrość z brakiem paliwa. Po prostu trza pamiętać, że jak zbliżamy się do 180 km to szukamy stacji paliw.Moim zdaniem - dla jednej osoby - jest to całkiem dobry sprzęt również do turystyki. No i rzeczywiście tylne podnóżki służą pasażerowi jedynie do dojechania do najbliższej knajpy. Edytowane 2 Lipca 2012 przez RaKu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emerlu Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-) Edytowane 2 Lipca 2012 przez emerlu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edi73 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-)Jest zestaw , sklada się z tulejek i dłuższych śrub . Niestety obniża o kilka cm., troszkę za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 A czy istnieją jakieś zestawy obniżające podnóżki pasażera czy raczej trzeba myśleć na własną rękę i bawić się w wynalazcę? Nie planuję wypraw w mniej cywilizowane okolice aniżeli nasz kraj ;-) Widziałem gdzieś - na jakims forum - opis i wymiary dorabianych elementów obniżających tylne podnóżki. Musisz poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.