Techniacz Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Poniewaz stare zebatki + lancuch nie nadaja sie niczego innego jak tylko trafic na szrot zamowilem nowe. Zebatki juz mam, lancuch bedzie prawdopodobnie w poniedzialek. Ale nie o tym chcialem. Do wymiany (oprucz bardzo zjechanej tylniej zebatki) popchnal mnie dziwny dzwiek. Gdy jade, odpuszcze gaz (tak jakbym chcial hamowac silnikiem) slysze tylko takie glosne SZZZZZZZZZZZZ.... Gdy wcisne sprzeglo, dzwiek ustepuje... Myslac, ze to lancuch krzyczy o litosc nie przejmowalem sie tym zbytnio. I tak po jakims tygodniu dalszej jazdy zdemontowalem zebatki. Teraz w oczekiwaniu na nowy lancuch, czytalem sobie forum. I naszla mnie mysl, ze ten straszny dzwiek to moglo byc wlasnie lozysko walka zdawczego... I tu mam pytanie - czy ten dzwiek to byl lancuch, czy to nieszczesne lozysko ? Jakie sa objawy zuzytego tego ostatniego ? I czym grozi jazda z zuzytym ? Czy dzwiek minal dowiem sie w nastepnym tygodniu, po zamontowaniu nowych zebatek i lancucha. Lecz juz teraz dreczy mnie wizja rozpolawiania silnika i kosztow zwiazanych z tym... Pzdr Ps. szukalem na forum, wpisujac "lozysko", "zdawczego" itp lecz nigdzie nie bylo o objawach, a jedynie, ze nierowno wyciagniety lancuch i jego napinanie moze sie wiazac z rozwaleniem lozyska... Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Możesz wstępnie sam sprawdzić w jakim stanie jest łożysko wałka zdawczego. Piszesz że łańcuch już jest usunięty a więc spróbuj ruszać wałkiem zdawczym na boki i jeżeli będzie tam luz to niestety łożysko trzeba wymienić. Niektórzy sprawdzają ten luz z zamontowaną zębatką zdawczą i zaczyna się panika a nie biorą pod uwagę luzu na wieloklinie.Dokładnie sprawdź czy jest możliwość przesuwania zdawczego na boki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 15 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Możesz wstępnie sam sprawdzić w jakim stanie jest łożysko wałka zdawczego. Piszesz że łańcuch już jest usunięty a więc spróbuj ruszać wałkiem zdawczym na boki i jeżeli będzie tam luz to niestety łożysko trzeba wymienić. Niektórzy sprawdzają ten luz z zamontowaną zębatką zdawczą i zaczyna się panika a nie biorą pod uwagę luzu na wieloklinie.Dokładnie sprawdź czy jest możliwość przesuwania zdawczego na boki. Wlasnie wrocilem z garazu. A wiec na boki luzow nie ma. Jedynie mozna go minimalnie jakby "wsunac" do silnika. Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Jeżeli nie ma luzów na boki to bez obawy możesz zakładać zębatki i łańcuch. Czasami kupując łancuch dostajesz w pudełku fabrycznie zakuty i wtedy warto zdemontować wahacz i założyć łańcuch bez rozkuwania.Dodatkową zaletą takiej operacji jest możliwość zrewidowania i nasmarowania łożysk wachacza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 15 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Jeżeli nie ma luzów na boki to bez obawy możesz zakładać zębatki i łańcuch. Czasami kupując łancuch dostajesz w pudełku fabrycznie zakuty i wtedy warto zdemontować wahacz i założyć łańcuch bez rozkuwania.Dodatkową zaletą takiej operacji jest możliwość zrewidowania i nasmarowania łożysk wachacza.Uff ;) Dzieki ! ;) Co do lancucha. Ten, ktory zamowilem jest na zapinke :D Pzdr :D Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 skoro wciskasz sprzeglo i dzwiek ustaje to ja bym szukal przyczyn pod pokrywa sprzegla Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 chwileczke, jeżeli występują luzy poosiowe, to coś tu jest nie tak............... trzeba to jeszcze raz sprawdzić :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.