Skocz do zawartości

co na zimę z motorem zrobić??


Maar79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja sie podepne pod temata mam enduro latam raczej caly rok acz trafia sie czesto ze przejade 5 km i odstawiam moto do garazu wiadomo silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury czasem cos mnie natknie o 21 i jade zrobic rundke po lesie :-) zauwazylem ze ostatnio w coraz chlodniejsze dni silnik na zimno troszke ciezko pali co robic w takim momencie zmienic swiece ?? sprawdzalem swiece ok 1- 2 tys km temu nie musialem nic ruszac nagaru nie bylo przerwa odpowiednia swieca zalozona wiosna ma ok 8 tys przebiegu zastanawiam sie czy ja zmienic bo wiosna mialem podobnie wtedy sie zalewala zmienilem swiece i palil na dotyk ale moze mi to nic nie da :?: w ladniejsze dni napewno bede robil z 10 - 20 km no ale czasem moto bedzie stalo kilka dni (snieg' date=',deszcz,mroz) czy tak uzytkowany motocykl nie bedzie sie psul z powodu niedogrzania silnika :?:

 

a i jeszcze tankuje paliwo najczesciej w Orlenie ale teraz zalalem 10 litrow w srednio pewnej firmie raz ze tanio 2 ze 98 w cenie 95 :oops: mozliwe ze to od paliwa :?:[/quote']

 

Trzeba Ci przyznać, że nienawidzisz swój motocykl i to mocno :?

Jazda na niedogrzanym silniku i to częsta powoduje, przez kondensowanie się wody we wnętrzu, a przez to korozja bebechów silnika. Potem jeszcze go "dokarmiasz" niepewnym "siankiem" no no no.

 

Moje rady, jeźdź tak aby moto się zagrzało do temp pracy czyli ponad 90 stopni i to kilkanaście minut pod obciążeniem (niekoniecznie dużym). A jak to nie jest możliwe to unikaj takich "nożów w plecy" dla motocykla. Stosój etylinę 98 - moto mniej jej spali, czyli wyjdzie taniej niż przy podłym "sianku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda' date=' co piszecie jesli chodzi o silniki benzynowe one nie "lubia" pracy na biegu jalowym z racji tego, ze sa zasilane paliwem bardzo "suchym" ztego powodu zmywany jest film olejowy z gladzi cylindrow i dochodzi do kontaktu pierscieni, tloka z tuleja cylindrowa. Takie zjawisko np. nie wystepuje w Dieslach, gdzie olej napedowy ma wlasciwosci smarujace i moga one sobie bez klopotu pyrkac na biegu jalowym bez jakichkolwiek problemow 8) [/quote']

 

Zjawisko jakie opisałeś występuje tylko podczas rozgrzewania silnika.

Problemem jest nie osiągnięcie przez elektrody świec temperatury samooczyszczania.

Będą one skutecznie zanieczyszczane przez osad węglowy, co doprowadzi do powstawania iskier bocznych i po spływaniu ładunku po izolatorze świecy.

Gdyby benzyna nie odparowywała na ściankach cylindra smarowanie mieszankowe w dwusuwach nie miało by sensu.

 

Chcialbym tylko zwrocic uwage abysmy nie popadali w skrajnosci' date=' tzn. jezdzilem ostro, przyjezdzam na miejsce postoju i zostawiam silnik na biegu jalowym przez 30 min, nie o to mi chodzilo, zle sie widac wyrazilem :roll: . Chodzi mi o to, ze kiedy juz wiemy, ze jedziemy np. do domu czy garazu i zakonczymy na ten moment jazde, nalezy chwile przed dojechaniem nazwijmy to do mety, jechac juz ze sie tak wyraze normalnie i wowczas klopotow z tymi nieszczesnymi naprezeniemi nie bedzie :) Moto chwilke pochodzi na biedu jalowym, w tym czasie zdejmiemy kask i rekawice i mozna spokojnie bryke odstawic, bez uszczerbku dla jej zdrowia....

:mrgreen:

[/quote']

Zgadza się, kardynalnym błędem jest gaszenie silnika po ostrym palowaniu.

Najczęściej kończy się to wypluciem płynu w chwile po zgaszeniu silnika.

Silnik pozbawiony sprawnego obiegu cieczy chłodzącej doprowadza do jej zagotowania w najgorętszych strefach w silnika ( głowica).

Trzeba chwile odczekac i doprowadzić do wyrównania temperatury elementów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blisko zwrotu GMP bo prędkość liniowa tłoka dąży do zera i osiąga go w GMP  

Ale dotyczy to także silnika ZS, jak z resztą wszystkich silników z ruchem posuwisto zwrotnym tłoka.

 

W GMP jak i DMP predkosci liniowa tloka jak i przyspieszenie rowne sa zero, ale to jest oczywiste, z punktu widzenie ukladu kinematycznego silnika. CO do utraty smarowania to przede wszystkim chodzi o mozliwosc utrzymania filmu olejowego pomiedzy pierscieniami a tuleja cylindrowa. Tyle, ze jak juz bylo powiedziane etylina jest bardzo sucha, nafta jeszcze bardziej co dyskfalifikuje ja jako przydatne paliwo dla silnikow tlokowych, diesel nie ma klopotu 8) bo stosowane paliwo czyli olej napedowy ma dobre wlasciwosci smarne, inaczej wtryski wymienialibysmy co kilka kilometrow...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...