Skocz do zawartości

roynice dźwięku V2-R2 oraz V4-R4


dofo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

R2 to z reguły tanie, małe konstrukcje - a więc dźwięk kosiarki do trawy.

V2 to z reguły mocne, duże konstrukcje - np. litrowy TLR - efekt taki jakby nap**dalać w dwie patelnie - twarde, głębokie, silne uderzenia.

R4 - zależny od charakteru motocykla i silnika. Jeśli chodzi o dźwięk - najbardziej ciągła, jednostajna praca.

V4 - ciężko ująć - dźwięk nie jest tak twardy jak w V2, natomiast nie jest tak miarowy jak R4 - czuć "przerwy" między suwami silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie dlaczego dzwiek z V2 tak bardzoe sie rozni od R2 oraz V4 od R4? Bylbym OGROMNIE dzwieczny... tzn. wdzieczny ;)

 

Dofo, znając Ciebie to chyba jest mała prowokacja :P Pomyśl - pojemnść gara, obroty itp... Stary nie udawaj Greka :-) Co da wg Ciebie głębszy bas - 125 w cylindrze , czy też 300cm. sześciennych??

Co lepiej "zawyje" cztery gary przy 11 tyś. obrotów - czy też może dwa przy dziewięciu??

Dawid - Juszko nie wal w trąbe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB 750 i VFR 750 - czemu maja tak rozny odglos. Czemu Rki robia wzium wzium' date=' a Vki robia dum dum. No kurde nie udawajcie gluchych ;)[/quote']

 

Dawid - mja Cebra robi wzium wzium i to jest super sound :-) Natomiast dum dum nie jest tak cool ;)

Suma summarum co preferujesz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede spamowal az do skutku. Moze pojawi sie ktos kumaty' date=' kto nie pochodzi z Jasla ;)

 

Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie [b']dlaczego[/b] dzwiek z V2 tak bardzo sie rozni od R2 oraz V4 od R4?

 

 

Uuuuuuuu Panieee!! Mocne słowa z tym Jasłem... 8) Pjemność cylindra V2 jest diametralnie różna od R4, (ergo większa np. o 50%) akustycznie wyzwala większy bas przy niższych obrotach. :!:

Prędkość obrotowa wału korbowego jest odpowiednio niższa odR4 - tym samym prędkość wylotowa gazów spalinowych jest niższa i dzwięk jest inny..

Nie wsponę tu o zjawiskach falowych w typowym układzie wydechowym.. To nakreślą Ci Koledzy bardziej obeznani w fizyce gazów. To tyle od Kogoś z Jasła. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lepiej. Ale porownywales V2 i R4, a porownaj R4 i V4. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze kazdy cylinder ma taka sama pojemnosc. VFR ma wyzsze obrotyy od CB, a basu chyba jej nie brakuje. A nawet gdyby te obroty byly rozne... to porownaj CB na 8 tys. i VFR na 8 tys. - jedna robi wzium, a druga bum ;) CZEMU?! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lepiej. Ale porownywales V2 i R4' date=' a porownaj R4 i V4. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze kazdy cylinder ma taka sama pojemnosc. VFR ma wyzsze obrotyy od CB, a basu chyba jej nie brakuje. A nawet gdyby te obroty byly rozne... to porownaj CB na 8 tys. i VFR na 8 tys. - jedna robi wzium, a druga bum ;) CZEMU?! ;)[/quote']

 

Czyżby przesunięcie kątowe Panie Inżynierze?? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te różnice pomiędzy V2 a R2 oraz między V4 a R4 wynikają ze zjawisk falowych dźwięku, czyli mam tu na myśli konstrukcje układów wydechowych.

Ale powodem też jest konstrukcja wału korbowego, a szczególnie kolejność zapłonów w poszczególnych cylindach. Np. R4 z wałem korbowym tradycyjnym (jak np. od Poloneza) będzie chodził jak szlifierka (bez obrazy, też lubię ten dźwięk) ale gdyby wał korbowy tak: dwa wykorbienia w górze i dwa kolejne w dole, to wówczas dzwięk będzie zbliżony do V2. I tak dalej...

Zobacz np. konstrukcję wału korbowego Harley'a i np. VTR Firestorma i porównaj sobie kulturę pracy, oba V2 a jak inaczej pracują!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do różnicy dzwięku na R2 i V2, to nie jest aż tak duża.

 

 

Chyba, że w przykładzie jakipodałeś (GPZ 500 i SV 650- chociaż Suzuki to raczje L twin a nie V-ka). Różnica miedzy V2 i R2 jest dosyć duża. Porównaj sobie CB 500 (R2), VS 800 (V2) i powiedzmy Sportstera 883 (V2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...