dofo Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie dlaczego dzwiek z V2 tak bardzoe sie rozni od R2 oraz V4 od R4? Bylbym OGROMNIE dzwieczny... tzn. wdzieczny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 R2 to z reguły tanie, małe konstrukcje - a więc dźwięk kosiarki do trawy.V2 to z reguły mocne, duże konstrukcje - np. litrowy TLR - efekt taki jakby nap**dalać w dwie patelnie - twarde, głębokie, silne uderzenia.R4 - zależny od charakteru motocykla i silnika. Jeśli chodzi o dźwięk - najbardziej ciągła, jednostajna praca.V4 - ciężko ująć - dźwięk nie jest tak twardy jak w V2, natomiast nie jest tak miarowy jak R4 - czuć "przerwy" między suwami silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Nie przeczytales uwaznie pytania. Mnie nie chodzilo a opis dzwieku, a DLACZEGO jest on rozny. Co takiego sprawia, ze R4 i V4 sa tak rozne. I jezeli sie da - fajnie zeby ktos to w miare prosto opisal ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolf Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie dlaczego dzwiek z V2 tak bardzoe sie rozni od R2 oraz V4 od R4? Bylbym OGROMNIE dzwieczny... tzn. wdzieczny ;) Dofo, znając Ciebie to chyba jest mała prowokacja :P Pomyśl - pojemnść gara, obroty itp... Stary nie udawaj Greka :-) Co da wg Ciebie głębszy bas - 125 w cylindrze , czy też 300cm. sześciennych?? Co lepiej "zawyje" cztery gary przy 11 tyś. obrotów - czy też może dwa przy dziewięciu??Dawid - Juszko nie wal w trąbe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 CB 750 i VFR 750 - czemu maja tak rozny odglos. Czemu Rki robia wzium wzium, a Vki robia dum dum. No kurde nie udawajcie gluchych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 6 Października 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Lepiej dajcie mi tu jakieś "dźwiękowe nagrania audio", będzie trochę przyjemności ;):)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolf Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 CB 750 i VFR 750 - czemu maja tak rozny odglos. Czemu Rki robia wzium wzium' date=' a Vki robia dum dum. No kurde nie udawajcie gluchych ;)[/quote'] Dawid - mja Cebra robi wzium wzium i to jest super sound :-) Natomiast dum dum nie jest tak cool ;) Suma summarum co preferujesz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Bede spamowal az do skutku. Moze pojawi sie ktos kumaty, kto nie pochodzi z Jasla ;) Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie dlaczego dzwiek z V2 tak bardzo sie rozni od R2 oraz V4 od R4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolf Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Bede spamowal az do skutku. Moze pojawi sie ktos kumaty' date=' kto nie pochodzi z Jasla ;) Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc BARDZO lopatologicznie [b']dlaczego[/b] dzwiek z V2 tak bardzo sie rozni od R2 oraz V4 od R4? Uuuuuuuu Panieee!! Mocne słowa z tym Jasłem... 8) Pjemność cylindra V2 jest diametralnie różna od R4, (ergo większa np. o 50%) akustycznie wyzwala większy bas przy niższych obrotach. :!: Prędkość obrotowa wału korbowego jest odpowiednio niższa odR4 - tym samym prędkość wylotowa gazów spalinowych jest niższa i dzwięk jest inny..Nie wsponę tu o zjawiskach falowych w typowym układzie wydechowym.. To nakreślą Ci Koledzy bardziej obeznani w fizyce gazów. To tyle od Kogoś z Jasła. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dofo Opublikowano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Juz lepiej. Ale porownywales V2 i R4, a porownaj R4 i V4. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze kazdy cylinder ma taka sama pojemnosc. VFR ma wyzsze obrotyy od CB, a basu chyba jej nie brakuje. A nawet gdyby te obroty byly rozne... to porownaj CB na 8 tys. i VFR na 8 tys. - jedna robi wzium, a druga bum ;) CZEMU?! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolf Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Juz lepiej. Ale porownywales V2 i R4' date=' a porownaj R4 i V4. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze kazdy cylinder ma taka sama pojemnosc. VFR ma wyzsze obrotyy od CB, a basu chyba jej nie brakuje. A nawet gdyby te obroty byly rozne... to porownaj CB na 8 tys. i VFR na 8 tys. - jedna robi wzium, a druga bum ;) CZEMU?! ;)[/quote'] Czyżby przesunięcie kątowe Panie Inżynierze?? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 co do różnicy dzwięku na R2 i V2, to nie jest aż tak duża.znajomy ma gpztę 500 na wydechach streetfightera i naprawdę ciężko odróżnić odgłos pracy od SV650. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Wszystkie te różnice pomiędzy V2 a R2 oraz między V4 a R4 wynikają ze zjawisk falowych dźwięku, czyli mam tu na myśli konstrukcje układów wydechowych.Ale powodem też jest konstrukcja wału korbowego, a szczególnie kolejność zapłonów w poszczególnych cylindach. Np. R4 z wałem korbowym tradycyjnym (jak np. od Poloneza) będzie chodził jak szlifierka (bez obrazy, też lubię ten dźwięk) ale gdyby wał korbowy tak: dwa wykorbienia w górze i dwa kolejne w dole, to wówczas dzwięk będzie zbliżony do V2. I tak dalej...Zobacz np. konstrukcję wału korbowego Harley'a i np. VTR Firestorma i porównaj sobie kulturę pracy, oba V2 a jak inaczej pracują! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Tak więc - wykorbienia wału, różnica pojemności, przeznaczenia (silnika w danym motocyklu), różnice prędkości obrotowych silnika i różne konstrukcje układów wydechowych (ze względu na 'charakter' silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 co do różnicy dzwięku na R2 i V2, to nie jest aż tak duża. Chyba, że w przykładzie jakipodałeś (GPZ 500 i SV 650- chociaż Suzuki to raczje L twin a nie V-ka). Różnica miedzy V2 i R2 jest dosyć duża. Porównaj sobie CB 500 (R2), VS 800 (V2) i powiedzmy Sportstera 883 (V2). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.