Skocz do zawartości

NIEZNISZCZALNY NAGAR?


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, robiłem mały remoncik w mojej Ts 350 z która dalej sa problemy ale o nich innym razem. szukałem na forum tematu który mógłby mi pomóc usunac stary, stwardniały nagar którego duza warstwa zalega w kolankach mojej maszyny. O niekorzysciach które to niesie ze soba wszyscy wiedza. Próbowałem juz podłuzna szczotka druciana nałozona na wiertakre ale to nie wystarzyło, osad jest naprawde twardy a szczotka przy kształcie rury za mało elastyczna i za krótka, próbowałem kwasem ale nie bardzo wyszło bo te powierzchnie sa bardzo tłuste. Macie jakies pomysły??? kumpel ostatnio podpowiedział mi ze mógłbym spróbowac zalac to olejem syntetycznym?? prosze o pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

jest kilka sposobów na nagar

 

1) chemiczny , przygotowujesz roztwór sody kaustycznej ( 0,25 kg na 1 l wody) , wlewasz do wydechu i odstawiasz na kilka godzin (np na noc ) ,powinno sie wszytsko elegancko rozpuscic

jedynym ograniczeniem jest fakt ze roztwor ten dziala korozyjnie na elementy aluminiowe

2) mechaniczny , trzeba sobie sprokurowac cos w rodzaju wyciora tzn pomiedzy dwa kawałki lancucha (motocyklowy , rowerowy ) mocujemy kilka pętli (4 -6) z drutu kolczastego o srednicy ok 100mm, taki wynalazek przeciągamy kilkakrotnie przez kolanko i po sprawie

3) wypalanie , tyle tylko ze zostają odbarwienia na chromie

 

jak dla mnie to najszybszy i najskuteczniejszy jest mechaniczny , ale jak mówi reklama "wybór należy do Ciebie " :(

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na przyszlosc to zeby ci sie nagar znowu nie zbieral to wlewaj oleju do paliwa tyle co powinno sie go wlewac, oraz nie szczedz silnikowi obrotow. Niektorzy jezdza motocyklami na wolnych obrotach i na wysokim biegu, a przez to silnik sie bardzo meczy, i w przypadku dwusuwow zbiera sie nagar. Wiec jednym slowem nie ma co obrotow żałować.

 

[ Dopisane: 01-10-2005, 21:42 ]

A co do czyszczenie to przychylam sie do tego wypalania z uzyciem benzyny. Jak sie juz wszystko wypali ze srodka to wtedy przejedz czyms kolczastym przez srodek i powinna sadza wyleciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze wbijam kolanko do ziemi leje z pol szklanki nitro czy tam benzyny wrzucam zapalke do srodka i odsuwam sie :-) potem jak widze ze jest rogrzane wystarczjaco popukam w drzewo albo cos tam w poblizu i sam wylatuje :-)

 

trzeba uwazac zeby wlosow sobie nie zjarac :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze wbijam kolanko do ziemi leje z pol szklanki nitro czy tam benzyny wrzucam zapalke do srodka i odsuwam sie :-) potem jak widze ze jest rogrzane wystarczjaco popukam w drzewo albo cos tam w poblizu i sam wylatuje :-)

 

trzeba uwazac zeby wlosow sobie nie zjarac :lol:

Ja tak kiedyś tłumik w komarze czyściłem-ładnie syfu wyleciało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziok16 napisał:

ja zawsze wbijam kolanko do ziemi leje z pol szklanki nitro czy tam benzyny wrzucam zapalke do srodka i odsuwam sie potem jak widze ze jest rogrzane wystarczjaco popukam w drzewo albo cos tam w poblizu i sam wylatuje

 

trzeba uwazac zeby wlosow sobie nie zjarac

Ja tak kiedyś tłumik w komarze czyściłem-ładnie syfu wyleciało.

 

 

PS. goraco polecam tą metode, wyczyściłem z nagaru dwa kolanka z KOMARKÓW rocznik 1959 i 1960 jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...