Skocz do zawartości

Czemu mi kapie płyn chłodzący?


Lukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzis zauważyłem ze kapie mi (najprawdopodbniej) płyn chłodzący z jednego z pieciu weżyków pod motocyklem (Honda CB500 '97). Jeden (ten z zakrętką) to odma, dwa najcieńsze to od gąźników a dwa pozostałe nie wiem od czego a z jednego z nich a moze i z dwóch kapie płyn chłodzacy :? . Kapie tzn. jakies 4-5 kropli wyleci na postoju, ale martwi mnie to bo wcześniej tego nie było.

W sobotę przyznam że jechalismy kawałek taka drogą gdzie prędkosc była w granicach 10-15 km/h i to sporo czasu, zdążył sie właczyć wiatrak i wskazówka temp. wejsć tak w okolice 75%.

Płyn to motul, zmieniany na początku sezonu.

 

Ojciec juz mnie straszy ze uszczelka pod głowicą poszła. :? Nie ma białego dymu i ma moc. Nie sprawdzałem jak wyglada olej.

 

Jak mozecie to wyjaśnijcie mi od czego są te dwa przerwody pod motocyklem.

Dzieki i pozdrówki

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege dosiadam ta samą maszyne i mam ten sam problem a mienowicie mialem tzn ubywalo mi płynu chlodzacego ze zbiorniczka wyrownawczego zagladlem pod bak i wszystko jasne kropelkami podczas jazdy wyciekal :? Przy robocie z glowką ramy powiedzialem zeby sciagnal bak i dokrecil mi weże pod bakiem i nic przyjieżdzam do domu i dalej cieknie w puzniejszym okresie samo z siebie sie naprawilo i teraz jest w pożądku :lol:

Jak mozecie to wyjaśnijcie mi od czego są te dwa przerwody pod motocyklem.

Dwa werze pod silnikiem ida ci od termostatu jeden sluzy do malego obiegou a drugi wlącza obieg na Hłodnice natomiast pod bakiem masz wlew z dwoma trujnikami zagladnij pod bak czy ci nie saczy plyn jak tak to sciagnij bak i dokrec opaski uciskowe to samo od strony termostatu :)

W sobotę przyznam że jechalismy kawałek taka drogą gdzie prędkosc była w granicach 10-15 km/h i to sporo czasu, zdążył sie właczyć wiatrak i wskazówka temp. wejsć tak w okolice 75%

 

W tym nie ma nic dziwnego mi natomiast wentylator wlacza mi sie ciut od czerwonego pola samoistnie tylko raz przy podjeżsdzie na Magurkę tzn 3km stromizny poczatkowo nowa nawierzchnia w puzniejszym czasie droga zmnienila sie w potwornie dziurawy asfalt predkosc 5km/h

Ojciec juz mnie straszy ze uszczelka pod głowicą poszła.  Nie ma białego dymu i ma moc. Nie sprawdzałem jak wyglada olej.

 

Jak mozesz myslec o uszczelce pod glowica przeciez taki objaw jak kapanie to tylko raczej z kturegos z werzy :) Niebadz leniem poszukaj z kad ci kapie dokladnie to raczej widac i diagnoza bedzie tylko dokrecenie opaski zaciskowej :lol: pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tylko mi chodzi o te weżyki co są przy mocowaniu tłumika one są żeby sie z nich lało w razie jakiejs awarii, jeden jest na bank od odmy i z niego leci skraplajacy sie olej.

Dwa pozostałe są z komór przelwowych gaźnika i dwa pozostałe nie wiem od czego i z nich kapie, jak sie dowiedziałem jak ojciec jeździł w niedziele na maszynie to duza kałuza była (byc moze jest to przesadzone bardzo) mi dzis kapło 4-5 kropelek

 

 

EDIT:

Dodam jeszcze ze moze z 5 razy udało mi sie zrobic tak żeby wiatrak sie właczył, ale chwilke pochodził i sie wyłaczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde poszedłem w zupelnie idnym kierunku mi także z jednego kapie napewno z gaznikow bo czuc benzyna a co do dwóch pozostalych to jeden jest przelewowy z zbiornika paliwa od gory masz tam taka dziórke jak podnosisz korek a drugi zobacz pod moto od zbiorniczka wyrownawczego cieczy chlodzacej z poddolu :) pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze jestem przewrażliwiony ale wyczytałem juz na forum że moga to być opcje:

- peknieta głowica

- peknieta uszczelka pod głowicą

- zapchana chłodnica

- korek od wlewu płynu

- nie pamietam wiecej

 

jutro ide z rana ogladać jeszcze raz.

 

Nigdy jak jeździłem "na wyższych obrotach" (dzis też) nie zwiekszyła sie temp. cały czas na min (tego czarnego pola)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Lukasz, w moim Kawasaki plyn z chlodnicy przelewa sie do zbiornika wyrownawczego a kiedy ten jest juz pelen to wtedy wylewa sie plyn wezykiem pod motocykl. Nie zawsze tak sie dzieje ale co jakis czas sie to zdarza. Jest to spowodowane glowica - albo peknieta albo uszczelka.

 

Sprawdz jaki jest poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym i w chlodnicy, jesli w zbiorniku wyrownawczym jesy fool a w chlodnicy za malo i po dolaniu wycieka to znaczy ze jest cos z glowica/uszczelka lub po prostu korek od chlodnicy nieszczelny.

 

Mam nadzieje ze nie podzielasz mojego losu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w zbiorniczku cieżko widać czy jest czy nie to przede wszystkim ale napewno nie jest go na full, tak na oko jest minimum

 

 

Michał a jak wygląda olej u Ciebie? Wszystko ok z nim?

 

Ide do grażu za chwilę

 

[ Dopisane: 28-09-2005, 09:53 ]

Wróciłem z garażu, wróciłem z testów i:

- olej jest ok, jest go tyle ile było i nie ma zadnej piany ani "majonezu"

- płyn chłodzacy jest tej samej barwy co był czyli "odblaskowy żółty"

- w zbiorniczku wyrównawczym jest płynu na poziomie niskim

- przygladajac sie bardziej wężom idącym od korka pod bakiem wydaje mi się że jakby na nich jest ślad płyniecia po nich płynu

- przypomniało mi sie ze czułem przedwczoraj z moto smród przypalajacej sie cieczy na silniku

 

sądzicie ze to korek albo niedokręcony wąż?

 

jeździłem na moto, zrobiłem 40 km i pracuje normalnie, temperatura tez normalna nie chciała urosnąć wiecej niz zwykle i nie kapie nic z tego przewodu pod moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też cos takiego bylo tylko, że w hardkorowych ilościach :lol: (płyn po wyschnięciu jest biały... cały wydech, silnik, wszystko białe :-) )

 

wymieniono mi korek, że niby był zły... i dalej moto się grzało i ciekło (musiałem dolewać jakieś 0.5l płynu na 100km)... okazało się, że uszczelka pod głowicą była popękana i jakoś silikonem pouzupełniana :? cylinder porysowany... teraz mnie remont czeka :cry:

 

takie moje smuty :) ale odnośnie Ciebie to jest podkreślone. Minimum w zbiorniczku wyrównawczym możesz mieć dlatego, że własnie wykapuje się ten płyn ;)

 

 

spróbuj zlokalizować miejsce wycieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka więc w mojej cb500 jest to samo nieraz sobie kapnie płyn z przewodu to chyba normalne mi mechanik mówił że to odpowietrzenie od chłodnicy i nieraz moze sobie pokapać a czy wie ktoś od czego jest ten zaślepiny wąż bo prawde mówiąc nie sprawdzałem a ciekaw jestem i po co on jest zaślepiony ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli w zbiorniku wyrownawczym jesy fool a w chlodnicy za malo i po dolaniu wycieka to znaczy ze jest cos z glowica/uszczelka

według mnie jak by byo coś z uszczelką pod głowića to maszyna by się grzała jak poj*bana ! i jak by się odkręciło korek od chłodnicy i dodało gazu to płyn by fontanna wylatywał !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys mial walnieta uszczelke pod glowica to musial bys miec bable w zbiorniczku wyrownawczym, poza tym moto kopciloby bialym dymem, jezeli to jest na postoju to poprostu moze zbyt duzo go uzupelniles i jak pisali wczesniej nadmiar go wylatuje. Sprobuj go porzadnie rozgrzac i zobacz co sie wowczas dzieje jezeli efekt jest taki ze zaczyna walic to oznaka tego jest uszczelka jezeli proces jest podobny to poprostu zbyt duzo masz plynu....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie jezeli pojawiaja sie bomble w naczyniu wyrownawczym to znaczy ze uszczelka pod glowica uszkodzona, albo w extremalnym przypadku rzadki cylinder (mialem takie przypadki w samochodach ciezarowych rosyjskiej produkcji, niby cylinder caly a przepuszczal kompresje, no ale w dieslach to juz jest porzadna kompresja), w motocyklach tej klasy nie powinno sie to zdarzyc. Zeby sprawdzic uszczelke pod glowica to tak jak koledzy pisali nagrzej moto i nastepnie daj mu wieksze obroty i obserwuj zbiorniczek. Nie wlewaj nigdy za duzo plynu, bo pod zwiekszona temperatura sie rozszerza i wylatuje. Nastepnie sprawdz przewody. Nie wiem jak to jest w tych motocyklach dokladnie, ale moze tez byc pompa wodna. Jezeli jej powierzchnia czolowa sie juz wyrobi , to tez moze puszczac plyn - musisz to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wie ktoś od czego jest ten zaślepiny wąż bo prawde mówiąc nie sprawdzałem a ciekaw jestem i po co on jest zaślepiony ;/

 

 

ten zaślepiony jest od odmy.. gromadzi się w nim olej, on odpowiednio wędruje (znad zaworów -> filtr na wężu -> airbox -> końcowy zaślepiony wąż) zaślepiony jest ze wzgledu na środowisko i bezpieczeństwo (mozliwosć oblania tylniego koła olejem)

 

w sprawie płynu chłodzacego dzis sie dowiem wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhy a z tym kapaniem wydaje mi się ze to tak ma być u mnie też kapie a wcale nie ma mniej mocy i nie dymi ale jak coś będziesz wiedział to daj znać z chęcią tez siędowiem co i jak a czy z tego zatkanego węża trzeba cośspuszczać co jakiśczas czy niech jest jak jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...