Skocz do zawartości

Yamaha fj 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Przygladam sie takim motocyklom (Tzn powyżej litra starszym ) juz od jakiegos czasu i rozmyslam czy w przyszlosci sobie nie pozwolic na taki sprzet :D czy moze ktos by sie na forum znalazl kto jezdzil takimi lub podobnymi pojazdami i powiedzial mi coś o kosztach eksplatacji takowego sprzeta jest jak widac w dobrej kondycji mam niedaleko to sie chyba wybiore obejżec http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M81995 Z gory dzieki :D pzdro

 

[ Dopisane: 14 ]

Widze ze zerowe zainteresowanie totalna olewka zaden z forumowiczow nie jezdzi na tego typu motocyklach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

gdy kupisz FJ musisz się liczyć z dość dużym spalaniem, ale motocykl jak będzie w dobrym stanie będzie niezawodnym i dość dobrze prowadzącym się sprzętem. Sam nie tak dawno rozglądałem się za FJ 1200 lecz kupiłem ZX 10, zadecydowała ładniejsza sylwetka (moim zdaniem), większa moc i mniejsze spalanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rzecz z dużymi starymi silnikami Yamahy. Takimi jak Fj 1200, JX 900. Dywersja 900, na ten przykład, ma spalać średnio 7l/ 100km. A moja spala 5,8-6l/100km i robię 400km na zbiorniku.

Sam chętnie przesiadł bym się na FJ 1200. Trzeba tylko dbać o regulację gaźników i zaworów. I oczywiście nie kręcić na każdym biegu do maksymalnej mocy. A będzie spalać umiarkowanie mało.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem fj 1200 z 92 r z ABS. moim zdaniem rewelacyjny motocykl do turystyki. jedyny mankament to spalanie w ololicy 7 litrów. silnik osiąga bardzo duże przebiegi i jest niezawodny. gdy będziesz wybierał taki motocykl to przyjżyj się licznikowi bo w przebiegi żędu 35 000 w 10 letnim motocyklu turystycznym to troche dziwne !!! przesiadłem sie na FJR i myśałem ze będzie to dużo nowocześniejszy motocykl a więc lepszy. A po pierwsze mam wersje bez ABS wiec przy każdym awaryjnym hamowaniu tył lata mi po całej jezdni jak wściekły ( w fj ABS nad tym czuwał), po drugie błotniki za krótkie co powoduje, że w czsie deszczu mam zabłoconą całą chłodnicę oraz tylną lampę ( w fj błotniki długie), w upały gorąco w uda jak diabli bo rama pod bakiem strasznie sie grzeje ( w fj tego nie było) a jak sie włączy w korku wentylator to na kierowce skierowane jest całe gorące powietrze ( w fj niema chłodnicy :P ). polecam FJ !!!

p.s. mam serwisówki do tego sprzęta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sam tez zastanawiam sie na Fj 1200 piekny motocykl ktory mozna kupic za male pieniadze,jedyna chyba wada to te spalanie aa no i waga,rozmawialem z kolesiem ktory mial Fjte i naprawde mi ja polecał.

Myslalem ze na forum bedzie wiecej osob ktore miala badz maja taki sprzet a tu prawie cisza w temacie :D

 

Szczerze powiedziawszy jak sprzedam Xj900 to na nastepny sezon bedzie albo DR BIG albo Fjta

 

Tamat bede sledzic moze ktos cos jesczez dopisze :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eskimos z HRG smiga na FJ 1100 i z tego co mowi to jego sprzet pali bardzo malo-duzo mniej niz moja CB przy tych samych predkosciach :D

Paluch-a powiedz czy to moto nadaje sie do ostrzejszej jazdy-tzn czy to taki typowy kredens, czy da sie nim posmigac ostrzej po winklach? Bo mase ma spora, a to nic dobrego przy ostrej jezdzie nie wrozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem FJ12 z 86r z przebiegiem w okolicach 80 tys, przejezdzilem 3 sezony i bylem z niej zadowolony. Spalanie 6 l ale przy jezdzie spokojnej czyli normalnie w okolicach 7 literkow ale trzeba sie liczyc dodatkowo z sporym spalaniem oleju; wiadomo spora pojemnosc i chlodzenie powietrzem robi swoje (nie pamietam dokladnie ale bylo cos w okolicach 150-250 ml na 1000km ja sprawdzalem przed kazda jazda bo fj lubi miec max poziom). W miescie w bardzo upalne dni zdarzylo mi kilka razy sie ze lapala wys temp. lecz na to trzeba poprostu uwazac; taka konstrukcja silnika. Skrzynia bez zarzutu chociaz przydalby sie 6 bieg. Tak pozatym to same plusy jak dla mnie, sprzecik pieknie lata ma spory sapas mocy, pozycja bardzo komfortowa, prowadzenie spokojne shimy nigdy nie mialem, zadnych problemow z podczas eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy będziesz wybierał taki motocykl to przyjżyj się licznikowi bo w przebiegi żędu 35 000 w 10 letnim motocyklu turystycznym to troche dziwne !!!

 

hmm z tym to różnie bywa... mojego ojca transalp 89r. ma najechane od nowości 38tyś... i to orginalny przebieg.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miescie w bardzo upalne dni zdarzylo mi kilka razy sie ze lapala wys temp.
hm dziwne bo fj nie ma wskażnika temperatury oleju ani cieczy chłodzącej bo nie ma chłodnicy ;) generalnie silnik bardzo trwały wiec o przebieg aż tak nie trzeba się martwić. zwrócić trzeba uwagę czy nie słychać łańcuszka od alternatora bo podobno bardzo pracochłonna jest jego wymiana. zwrócić trzeba uwagę na przednią owiewkę gdyż ze względu na drgania silnika jest ona bardzo często popękana w miejscach nocowań do ramy. lepiej także kupić rocznik 91-96 gdyż te modele mają silnik na gumowych tulejach które skutecznie zmniejszyły drgania jednostki napędowej. poszukaj także modelu z ABS który w tym motocyklu działa bez zażutu i którego strasznie brakuje mi w fjr. Opłaca się sprowadzić samemu z Niemiec gdyż Niemcy bardzo lubią te motocykle i mimo że mają sporo przejechane to często są z orginalnymi kuframi, ABS i przde wszystkim są zadbane i od pierwszego właściciela często.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...