Skocz do zawartości

CZY ŚRUbY SILNIKA DOKRĘCAĆ NA GORĄCYM CZY ZIMNYM SILNIKU ??


Paweł N.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie wszystkie śruby dokręca się na zimnym silniku, tyle że ODPOWIEDNIM momentem, czyli trzeba zdobyć jakowegoś godnego zaufania manuala.

Są oczywiście silniki gdzie np. głowica w ostatnich dwóch fazach lub w ostatniej fazie jest dokręcana tylko na gorącym silniku - ale to w samochodzie się z tym spotkałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za posty' date=' chodzi o Wild Stara, śruby z obydwu boków silnika, dekle itp.-nie głowica. Tu ogólnie się trochę śrubek odkręca w tym motorku, co jakiś czas trzeba sprawdzić.

DarekS gdzie zdobyć manuala do Wild Stara, może ktoś wie ???

 

pozdawiam,

 

Paweł :D[/quote']

 

Przepraszam, ale tu ci nie pomogę, bo nie wiem. Może spróbuj pogrzebać na necie - nie powinno być problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż podkładki kontrujące lub koronowe a jak to widoczne miejsce to użyj jakiś preparat do zabezpieczania śrub np Locktite.

 

dokładnie :!: locktite ,albo też jakiś haftspray :D niektórzy psikają sprayem od łancycha bo też ma klejące właściwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temacik , też słyszałem teorję że po dokręceniu głowicy i przejechaniu jakiegoś tam dystansu powinno się dokręcić jeszcze raz śruby.

Problem w tym że np. w moim motocyklu aby dostać się do głowicy trzeba wyjąć silnik z ramy, bo nie ma innego dostępu.

No i co wtedy z uszczelką pod pokrywę zaworową , trzeba wymienić znowu na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temacik ' date=' też słyszałem teorję że po dokręceniu głowicy i przejechaniu jakiegoś tam dystansu powinno się dokręcić jeszcze raz śruby.

Problem w tym że np. w moim motocyklu aby dostać się do głowicy trzeba wyjąć silnik z ramy, bo nie ma innego dostępu.

No i co wtedy z uszczelką pod pokrywę zaworową , trzeba wymienić znowu na nową.[/quote']

To może ja powtórzę: :-D Z dokręceniem głowicy po wstępnym zakręceniu śrub spotkałem się w któryś z silników Citroena (starej generacji silniki), czyli jest to SAMOCHÓD, gdzie nie trzeba wyciągać silnika do dokręcenia głowicy. Nie motocyklowych silników. :D Poza tym w tym silniku Citroena zapalało się silnik na wolnych obrotach i grzało do ok 90 st a potem gaszenie, czekanie aż ostygnie i dopiero kolejny stopień dokręcania śrub głowicy, więc tu chodziło producentowi o zapewnienie równomiernego przebiegu naprężeń cieplnych głowicy. Oczywiście gdy silnik pracuje dekiel zaworów jest założony, a uszczelka była gumowa, więc nie było problemów. Trwało to ponad 8 godzin.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...