Paweł N. Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 Witam, Mam takie pytanko CZY ŚRÓbY SILNIKA DOKRĘCAĆ NA GORĄCYM CZY ZIMNYM SILNIKU, trochę mi się poodkręcały w moim ukochanym sprzęcie.Proszę życzliwych i znajacych temat o pomoc. pozdrawiam, Paweł :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 A jaki to sprzet ?Prawde mowiac nie zdazylo mi sie aby sruby silnika mi sie kiedykolwiek odkrecily, raz zlozony silnik jest zlozony i nic nie ma prawa sie odkrecac.Jakie to sruby ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 14 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2005 Generalnie wszystkie śruby dokręca się na zimnym silniku, tyle że ODPOWIEDNIM momentem, czyli trzeba zdobyć jakowegoś godnego zaufania manuala.Są oczywiście silniki gdzie np. głowica w ostatnich dwóch fazach lub w ostatniej fazie jest dokręcana tylko na gorącym silniku - ale to w samochodzie się z tym spotkałem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł N. Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Dzieki za posty, chodzi o Wild Stara, śruby z obydwu boków silnika, dekle itp.-nie głowica. Tu ogólnie się trochę śrubek odkręca w tym motorku, co jakiś czas trzeba sprawdzić.DarekS gdzie zdobyć manuala do Wild Stara, może ktoś wie ??? pozdawiam, Paweł :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Załóż podkładki kontrujące lub koronowe a jak to widoczne miejsce to użyj jakiś preparat do zabezpieczania śrub np Locktite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Dzieki za posty' date=' chodzi o Wild Stara, śruby z obydwu boków silnika, dekle itp.-nie głowica. Tu ogólnie się trochę śrubek odkręca w tym motorku, co jakiś czas trzeba sprawdzić.DarekS gdzie zdobyć manuala do Wild Stara, może ktoś wie ??? pozdawiam, Paweł :D[/quote'] Przepraszam, ale tu ci nie pomogę, bo nie wiem. Może spróbuj pogrzebać na necie - nie powinno być problemu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Załóż podkładki kontrujące lub koronowe a jak to widoczne miejsce to użyj jakiś preparat do zabezpieczania śrub np Locktite. dokładnie :!: locktite ,albo też jakiś haftspray :D niektórzy psikają sprayem od łancycha bo też ma klejące właściwości :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Fajny temacik , też słyszałem teorję że po dokręceniu głowicy i przejechaniu jakiegoś tam dystansu powinno się dokręcić jeszcze raz śruby.Problem w tym że np. w moim motocyklu aby dostać się do głowicy trzeba wyjąć silnik z ramy, bo nie ma innego dostępu.No i co wtedy z uszczelką pod pokrywę zaworową , trzeba wymienić znowu na nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Fajny temacik ' date=' też słyszałem teorję że po dokręceniu głowicy i przejechaniu jakiegoś tam dystansu powinno się dokręcić jeszcze raz śruby.Problem w tym że np. w moim motocyklu aby dostać się do głowicy trzeba wyjąć silnik z ramy, bo nie ma innego dostępu.No i co wtedy z uszczelką pod pokrywę zaworową , trzeba wymienić znowu na nową.[/quote']To może ja powtórzę: :-D Z dokręceniem głowicy po wstępnym zakręceniu śrub spotkałem się w któryś z silników Citroena (starej generacji silniki), czyli jest to SAMOCHÓD, gdzie nie trzeba wyciągać silnika do dokręcenia głowicy. Nie motocyklowych silników. :D Poza tym w tym silniku Citroena zapalało się silnik na wolnych obrotach i grzało do ok 90 st a potem gaszenie, czekanie aż ostygnie i dopiero kolejny stopień dokręcania śrub głowicy, więc tu chodziło producentowi o zapewnienie równomiernego przebiegu naprężeń cieplnych głowicy. Oczywiście gdy silnik pracuje dekiel zaworów jest założony, a uszczelka była gumowa, więc nie było problemów. Trwało to ponad 8 godzin.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.