Pipcyk Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Jestem ciekaw na jakim oleju jeżdżą właściciele rusów?Podajcie w ankiecie jaką maszynie macie i na jakim oleju jeździcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misza Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Ja leje najtańszy jaki tylko możne, oczywiście bez przesady, ale raczej oszczedzam na czym sie da, a olej jest tym na czym najwiecej zaoszczedzę. Jak mam tracic 0.1 l na kazdych stu kilometrach to niech tracę ten najtańszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Ja lałem kiedyś do nowego Dniepra Selenię 20W60 syntetyk. Był bardzo dobry, ale drogi. Teraz leję mineralny VAT chyba 20W50 (wały na łożyskach tocznych), ale już wkrótce przechodzę na Aquillę Lubro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 wstyd sie przyznac ale najtanszy polski (nawet nazwy nie znam) 20W50 :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudłaty Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Ja też na najtańszym bo lepszego nie ma sensu lać. Kiedyś nawet w trasie jak zabrakło mi oleju to wlałem dislowski i tez jeździł heheheh. Cytuj http://www.motozloty.com Informacje o zlotach motocyklowych https://www.facebook.com/motozloty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 8O eech Wy dusigrosze :!: :!: :!: :? tyłki na Waszych biednych ruskich sprzętach wozicie, ale o dobry olej nie dbacie. Ja do swojego MW leję motocyklowego mineralnego Arala 20W-50 (pewności nie mam jutro sprawdzę to oznaczenie) do silników chłodzonych powietrzem. I wymieniam go co pół roku (mało jeżdżę i nie zrobię 5000 km w ciągu tego czasu). I dlatego moje MW jest takie zadowolone :lol: Wyznaję tu zasadę: na oleju zaoszczędzić się nie da ruski, japoński, wietnamski czy kanadyjski, obojetnie jaki motocykl musi mieć dobry olej. Przestrzegam przed laniem syntetyków, kiedyś zatarłem Emkę po nalaniu takiego oleju :x No a Ty Pipcyk co lejesz :?: jak Cię znam to założę się, że coś dobrego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 No Michał już się trochę znamy skoro domyślasz się co leje :lol: Jak wiadomo głównie użytkuje Dniepra a jest on łożyskowany na panewkach i w dodatku trochę mu daje po dupie. Tak więc leje lepszy olej półsyntetyczny 10W50 Pompę mam szczelna ( docierałem ją na płycie traserskiej) wał był porządnie zrobiony, nieraz mi się zdarzy kopnąć zimny silniki kopniakiem, silnik nie odpala a już potrafi zgasnąć na chwile kontrolka ciśnienia oleju Do tego silnika który teraz rasuje naleje jakiegoś rzadkiego mineralnego np. 5W30.Po prostu pompa ma zwiększona o 66% wydajność, a ponieważ do układu smarowania przybędą tylko dysze natryskujące olej na denka tłoków, po prostu boje się że wydajność pompy na zimnym silniku ( gęsty olej ) powodować będzie nadmierny wzrost ciśnienia co może zaowocować albo nadmiernymi stratami sprawności ( pompa oleju pobiera dosyć trochę energii wbrew temu co się wydaje) lub nawet uszkodzeniu mechanicznemu (np. ścięcie klina koła zębatego napędu pompy)Dokonam pomiarów ciśnienia w silniku podczas pracy i na tej podstawie dobiorę sobie gęstość oleju i raczej po dotarciu będzie to syntetyk MW mam od niedawna a ponieważ na razie jest rozkręcony oleju w nim nie ma. Kumple na kaśkach leją Aquille Lubro 20W50 i sobie chwalą. Olej jest gęsty i ruska pompa nie ma problemów z ciśnieniem w układzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misza Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Wyznaję tu zasadę: na oleju zaoszczędzić się nie da ruski, japoński, wietnamski czy kanadyjski, obojetnie jaki motocykl musi mieć dobry olej No to chyba musze sie nad tym zastanowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 ja jeszcze nie jeżdżę!!! :) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 Ile można zaoszczędzić używając zamiast oleju gówna ? 10000km-10 l Ile kosztuje litr dobrego oleju ? Czy dla paru złotych warto zatrzeć silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.