Skocz do zawartości

Olej w rusie


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja leje najtańszy jaki tylko możne, oczywiście bez przesady, ale raczej oszczedzam na czym sie da, a olej jest tym na czym najwiecej zaoszczedzę. Jak mam tracic 0.1 l na kazdych stu kilometrach to niech tracę ten najtańszy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też na najtańszym bo lepszego nie ma sensu lać. Kiedyś nawet w trasie jak zabrakło mi oleju to wlałem dislowski i tez jeździł heheheh.

http://www.motozloty.com Informacje o zlotach motocyklowych

 

https://www.facebook.com/motozloty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8O

eech Wy dusigrosze :!: :!: :!: :?

tyłki na Waszych biednych ruskich sprzętach wozicie, ale o dobry olej nie dbacie.

 

Ja do swojego MW leję motocyklowego mineralnego Arala 20W-50 (pewności nie mam jutro sprawdzę to oznaczenie) do silników chłodzonych powietrzem. I wymieniam go co pół roku (mało jeżdżę i nie zrobię 5000 km w ciągu tego czasu). I dlatego moje MW jest takie zadowolone :lol:

 

Wyznaję tu zasadę:

na oleju zaoszczędzić się nie da

ruski, japoński, wietnamski czy kanadyjski, obojetnie jaki motocykl musi mieć dobry olej.

 

Przestrzegam przed laniem syntetyków, kiedyś zatarłem Emkę po nalaniu takiego oleju :x

 

 

No a Ty Pipcyk co lejesz :?:

jak Cię znam to założę się, że coś dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Michał już się trochę znamy skoro domyślasz się co leje :lol:

Jak wiadomo głównie użytkuje Dniepra a jest on łożyskowany na panewkach i w dodatku trochę mu daje po dupie.

 

Tak więc leje lepszy olej półsyntetyczny 10W50

Pompę mam szczelna ( docierałem ją na płycie traserskiej) wał był porządnie zrobiony, nieraz mi się zdarzy kopnąć zimny silniki kopniakiem, silnik nie odpala a już potrafi zgasnąć na chwile kontrolka ciśnienia oleju

 

Do tego silnika który teraz rasuje naleje jakiegoś rzadkiego mineralnego np. 5W30.

Po prostu pompa ma zwiększona o 66% wydajność, a ponieważ do układu smarowania przybędą tylko dysze natryskujące olej na denka tłoków, po prostu boje się że wydajność pompy na zimnym silniku ( gęsty olej ) powodować będzie nadmierny wzrost ciśnienia co może zaowocować albo nadmiernymi stratami sprawności ( pompa oleju pobiera dosyć trochę energii wbrew temu co się wydaje) lub nawet uszkodzeniu mechanicznemu (np. ścięcie klina koła zębatego napędu pompy)

Dokonam pomiarów ciśnienia w silniku podczas pracy i na tej podstawie dobiorę sobie gęstość oleju i raczej po dotarciu będzie to syntetyk

 

MW mam od niedawna a ponieważ na razie jest rozkręcony oleju w nim nie ma. Kumple na kaśkach leją Aquille Lubro 20W50 i sobie chwalą. Olej jest gęsty i ruska pompa nie ma problemów z ciśnieniem w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...