Gumiś714 Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Wiem, że temat już trochę "przysechł", ale gdy przeczytałem post napisanego przez moc-a aż mi się włosy zjeżyły i pot wystąpił na czało Matołusz napisał:To niedobrze, że się rozładował prawie do samego końca. Ja to zazwyczaj mierzę specjalnym uządzeniem. Jest to woltomierz, z opornikami symulującymi pełne obciążenie użądzeń elektrycznych pojazdu. Nawet nie pamietam jak ten przyrząd nazywa się >profesjonalnie<. Ale odkręć korki wlewowe i uzupełnij elektrolit w akumulatorze do maximum, przykryj jedynie korki, ustaw prostownik na minimum i możesz ładować - nie zaszkodzi mu to, nawet jak będziesz dłuzej ładował. A i nie zaglądaj do otworów wlewowych =] zanim cos komus podpowiesz zapytaj doroslych, ktorzy sie na tym znaja a nie piieprzysz glupoty jak potluczony i tylko wprowadzasz w blad innych nieswiadomych uzytkownikow motocykli ConfusedPo pierwsze primo to akumulator sprawdza sie wakuometrem, ktorym mierzysz gestosc elektrolitu przez to samo poziom jego naladowania i ilosc wody destylowanej.Po secundo to "PAMIETAJ CHEMIKU MLODY NIGDY NIE DOLEWAJ KWASU DO WODY"!!!!JEZELI MASZ MALY POZIOM ELEKTROLITU A DOLEWALES WCZESNIEJ JUZ WODE TO POWINIENES TO WSZYSTKO CO MASZ WYLAC PRZEPLUKAC AKUMULATOR A NASTEPNIE ZALAC GO ELEKTROLITEM PONOWNIE INACZEJ MOZESZ SOBIE NAROBIC KLOPOTOWTercjo prad ladowania to 1/10 pojemnosci akumulatora wg starej dobrej zasady. jezeli masz akumulator 12Ah to prad jakim go ladujesz powinien wynosci plus minu 1.2 A i wowczas ladujesz go dobe jezeli nowy to oczywiscie dluzej.Sadzac po tym co piszesz to poprostu masz za duzy prad, najlatwiej obnizyc go wlaczajac w obwod ladowania zaroweczke 6V... Jak można opir***lać kogoś, że pisze bzdury (co jest nieprawdą, bo Motełusz ma rację) i za chwilę wywalić stek idiotyzmów.1. Wakuometr służy do pomiaru podciśnienia, a gęstość mierzy się aerometrem2. "PAMIĘTAJ CHEMIKU MŁODY LEJ ZAWSZE KWAS DO WODY"3. Pomieszałeś dwie zasady jeśli ładujemy stałym prądem o wartości 1/10 pojemności to akumulatro powinien być naładowany po ok 10 godzinach, ale zdrowsze jest ładowanie przez 20 godzin prądem 1/20 pojemności.Ładujemy do czasu wystąpienia oznak pełnego naładowani"1. Intensywnego gazowania (akumulator podczas ładowania zaczyna gazować dość wcześnie, ale nie jest to zjawisko niebezpieczne)2. Stałej gęstości elektrolitu (w pełni naładowany akumulator ma w temperaturze ok. 20st. C dęstość 1.28 g/cm 3)3. Stałe napięcie przy trzech kolejnych pomiarach wykonanych w odstępach godzinnych.I jeszcze jedna uwaga, nie wolno dopuścić aby temperatura elektrolitu wzrosła powyżej 50 st. C.I jeszcze jedno. Naturalne ubytki elektrolitu (są spowodowane odparowaniem wody) uzupełniamy wodą destylowaną, chyba, że elektrolit się wylał, lub aku. pękł i był naprawiany wtedy nalepiej po prostu wymienić elektrolit. Dolewanie wody do kwasu kłóci się z zasadą "pomiętaj chemiku ..." ale w tym wypadku jest bezpieczne bo przez korki nic nam nie będzie pryskać, jak ma to miejsce w przypadku gdy dolewamy wody do kwasu w dużych oteartych naczyniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Faktycznie powinienem napisac wakuometr, cos musialem wowczas myslec o synchronizacji gaznikow ze mi sie automatycznie wpisal :( Co do hasla tu przeze mnie gloszonego to jeszcze nie widzialem zeby ktos wpierw lal wode a nastepnie kwas do cel akumulatora :lol: Po trzecie to niby jak uzupelniasz ubytki w akumulatorze poprzez zakrecone korki 8O Co do pradu ladowania to idac twoim tokiem rozumowania najlepiej byloby ladowac pradem 1/50 badz 1/100 pojemnosci aku w czasie logicznie dluzszym co jest juz kompletna paranoja, chyba ze ustanowiles jakies nowe prawa w elektromechanice tudziez chemii to chetnie dowiem sie czegos nowego.... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Andrzej dobrze mówi - ładowanie prądem ok.10%. Problem polega na tym, że akumulator pobiera właściwie sam z prostownika ile chce, tzn. w zależności od stanu rozładowania /oporu wewnętrznego/. Na początku bardzo dużo i stopniowo coraz mniej, bo ten opór wewnętrzny mu się zmienia. Jedynym rozwiązaniem jest porządna ładowarka z ogranicznikiem prądu, najlepiej wyposażona w miernik a przynajmniej we wskaźnik. Można też używac miernik uniwersalny, nawet taki zwykły z supermarketu /ok.20 zł /. Do pomiaru prądu podłanczamy szeregowo a do napięcia równolegle. Dzięki temu wiadomo co się dzieje z naszym sprzętem i ile prądu płynie. Np. aku 12 Ah rozładowane do połowy powinno byc ładowane prądem 1,2 A przez ok.5 godzin. W przypadku bąblowania należy przerwac ładowanie, ma już dosyc. Pytanie dlaczego sie tak rozładował? Jakieś problemy z ładowaniem w moto? Masz oryginalną prądnicę? [ Dopisane: 19-01-2006, 07:05 ]Na zaciskach reglera powinno byc ok. 14 V, zależy od obrotów. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Ten fachowy przyżąd o którym wyżej wspomniano nosi nazwę voltomierza z obciążeniem do amumulatorów. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Panowie na prąd ładowania są wzory:aku używany:0,1Q[/size]20aku używany,ładowanie odsiarczające:0,02Q20Ładujemy aż do oznak pełnego naładowania opisanych wyżej. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gumiś714 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 MOC i znowu ten wakuometr ;) , ale to Twoja taka sama kuch jak moje korki :buttrock: .Dla niedoświadczonych: akumulator napełniamy gotowym elektrolitem (o odpowiedniej gęstości) a nie oddzielnie kwasem i wodą (w jakiej bądź kolejności) jak twierdzi MOC.Jeśli chodzi o prąd to 1/10 czy 1/20 to jest kompromis pomiędzy "sensownym" czasem ładowania z żywotnością akumulatora - im mniejszy prąd ładowania tym lepiej dla twojego akumulatora. Można również podładować prądem 1/5, ale to już się odbija na żywotności aku.A jeśli chcesz się dowiedzeć czegoś nowego to poczytaj trochę literatury fachowej, a nie tylko na różnych forach wypowiedzi szrlatanów, którzy walą takie same "kaszany" ja Ty teraz. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 No masz i znowu ten wakuometr mi sie zapisal 8O musze naprawde zrobic synchronizacje bo mi chyba spokoju to nie da ;) Co do Akumulatora i jego ladowania to mowa jest tutaj nie o nowym aku ktore dopiero co kupilismy i zalewamy swiezym elektrolitem tylko uzywane aku, ktore chcemy zreanimowac :buttrock: Wiec zamiast sie sadzis moze napisalbys cos konkretnego a nie czepiles sie jak rzep psiego ogona....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.