Skocz do zawartości

wypadek na mz


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie zapytanie co sie mogło stać w etz 250 że w czasie jazdy (ok 110 kmh) zablokowało sie tylnie koł> nic nie ma w skrzyni bo ją przepłukałem a łańcuch nie pękł. ma przebiegu ok 1,5 tyś po kapitalce- mi se zdaje że mógł tłok spuchnąć bo po tym jak mój kumpel wpadł do rowu (jemu zablokowało sie te koło) pojakis 30 min jak pakowaliśmy mz na przyczepke to juz sie koło kręcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Witam.

W 250-tece sprawa jest do zdiagnozowanie w 10 sekund.

Jeżeli pchasz moto na luzie i koło się nie kręci to znaczy że albo lańcuch albo skrzynia. Jeżeli po zapięciu biegu koło blokuje - wał/korbowód/tłok. Jeżeli przy wcisniętym biegu np. 1 czy 2 ( bo najłatwiej) koło blokuje ale wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia można układ tłokowo-korbowy wyeliminować. Dodatkowo poduś kopniak. Jeżeli na luzie nie obraca sie to znaczy że należy wcisnąć sprzęgło - przy uszkodzonym układzie korbowym kopniak spadnie w miare swobodnie, przy zblokowanej skrzyni nie drgnie.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Krzysztof

Cześć.

Cos się stało i nie należy tego bagatelizować.

Trudno okreslić na dystans i via net co mogło się stać. Zacznijcie sprawdzać od końca czyli od tylnego koła. Jeżeli cos zablokowało koło i silnik to musiały pozostać ajkieś po tym ślady. Okładziny hamulcowe, łozysko koła, łańcuch, skrzynia biegów, łozyska wału - tłok i cylinder.

sprawdzcie wszystko żeby się sytuacja nie powtórzyła.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawial na tlok-cylinder. Mnie spotkalo to samo przy 120-130 km/h, ojawy te same. Po "glebowaniu" jak doszedlem do siebie wykrecilem swiece i wlalem troszke paliwa do cylindra, tlok ostygl i odpuscil. W moim przypadku przyczyna zatarcia byla zbyt nisko ustawiona iglica gaznika. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny efekt w Czesi. Dokładna analiza: na 99% zablokował sie łańcuch przełożenia pierwotnego bo był juz naciągniety. Zresztą zauważyłem, że w późniejszych Jawach zwiększono średnice kół zarówno zdawczego jak i odbiorczego, choć stosunek zębów pozostał. Aha - rzecz za każdym razem działa się w specyficznych warunkach tzn przy dużej prędkości przy zjeździe z lekkiej pochyłości. Najciekawsze jest to, że po chwilowym wysprzęgleniu wszystko wracało do normy. Nie wiem czy ten problem występuje też w MZtkach ale radzę dokładnie sprawdzić.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W etz 150 miałem to samo. Po kilku km jazdy z prędkością max tłok puchł i blokowało się tylne koło.Gdy ci sie zablokuje jak najszybciej wciśnij klamke sprzęgła.Nieprubuj kontynuować jazdy od razu odczekaj kilka minut.W mojm przypadku było to spowodowane zmianą zebatki przedniej (11 zamiast 15 zębów i ograniczenie prędkości ze 110 do 90 co spowodowało słabsze chłodzenie).Zjako to zawsze miało miejsce zawsze w czasie upałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Heh, nie jestes jedynym ktoremu przytrafil sie taki wypadek. Mialem podobny w czerwcu zeszlego roku. Roznica polegala na tym ze mi zablokowalo sie kolo przy 140 (zamykalem budzik akurat z gorki na Katowickiej :) ) Na szczescie jezdze juz kilka lat i mam juz spore doswiadczenie w jezdzie motocyklami, wiec udalo mi sie przeszorowac asfalt przy ok 50-60 km/h. Do dzis wlasciwie sie zastanawiam co sie stalo. Wygladalo to tak jakby sie zatarl tlok, ale oczywiscie pierwsza rzecza ktora zrobilem jak sie kolo zablokowalo to wcisnalem sprzeglo myslac ze to to tlok w cylindrze sie zablokowal Ale niestety to nie pomoglo, wiec wyglada na to ze to cos w skrzyni... Co? Tego nie wiem Wiem tylko ze po 10 minutach wsiadlem i pojechalem dalej, jakos udalo mi sie dotrzec do domu mimo pewnych strat w sprzecie W kazdym razie nie zycze nikomu aby musial przyzyc to co ja i kolega, nic przyjemnego

Pozdrawiam wszystkich tych ktorzy kulaja sie na mz, to sprzet z dusza. Nie kazdego stac na japonca niestety, a lepsza dobra etz niz rozsypany japonczyk Do zobaczenie na trasie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, teraz to i ja sie boje,też będe robił kapitalke,zresztą składam swoją eMZetke od podstaw,narazie jest w częsciach pierwszych, remont staram sie robić jak najdokładniej i jak najstaranniej,ale kto to wie, jak etki po remoncie takie numery robią :?

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, spokojnie panowie, nie chcialem was nastraszyc :wink: Ja jezdze na etce od jakic 3 lat, i tylko raz mi sie to zdazylo :P Jak ktos ma wprawe w jezdzie to nawet jak mu sie kolo tylnie zblokuje to jest w stanie tak balansowac cialem ze wyhamuje do ok 60km/h nim sie glebnie A orzy 60 raczej nic wiekszego sie nie stanie, nawet sie zbytnio nie poodziera czlowiek :) Ja niestety mialem niskie buty (zawsze jeszcze w wysokich, pech chcial akurat mialem niskie :D ) wiec rozwalilem sobie lewa kostke, blizna do dzis zostala oraz... Zdarlem sobie niezle dupsko, tak ze przez miesiac mialem problem z siedzeniem, bo przy koncowychj manewrach niestety etka wysunela sie spod tylka i przeszorowalem nim troszke asfalt Spodnie do dzis zachowalem sobie na pamiatke :) Jak to mowia czlowiek uczy sie przez cale zycie, te 3 lata a przedtem 3 na simsonie sporo mnie nauczyly Do jazdy na motocyklu wszelakiej masci potrzebna jest wyobraznia duza (niektorzy jej niestety nie maja) oraz myslenie za wszystkich tych ktorzy jezdza samochodami i nie zdaja sobie sprawy z mozliwosci motocykla. Pozdrawiam i zycze zeby nikomu z was nie przytrafila sie podobna historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...