Skocz do zawartości

XJ 550 przyznac sie kto ma i wpisac sie prosze


koniaczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie XJowcy!!!

 

Xja 550 to dosc rzadko spotykany moto, w zwiazku z tym polaczmy sily i poznajmy sie jako wlasciciele tego pojazdu.

Zawsze bedzie wiadomo kogo se zapytac o rade lub porownanie jakiegos parametru motocykla.

Bedziemy mogli w tym temaci takze wymieniac sie materialami o tym motocyklu, czego efektem moze byc w blizej nieokreslonej przyszlosci polska strona o naszej XJcie.

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jest nas 2 oficjalnie a nieoficjalnie ?

Pomysl masz dobry ale czemu ludziska nic nie pisza ???

 

Pomine te kwestie

Jesli kogos interesuje to mam gazniki na czesci.

 

ps jak chodzi tobie xj-tka na wolnych obrotach bo mi cos halasuje nie wiem czy tak ma byc. Halas znika gdy jest okolo 1800 obr lub zaczynam ruszac tzw pólsprzęgło.

 

[ Dopisane: 18-10-2005, 10:40 ]

Znalazłem coś o tym hałasowaniu silnika.

 

" Od początku w tym motocyklu wiele niepokojów powodował hałasujący poniżej 1500...2000 obr/min łańcuch przełożenia wstępnego, co niektórzy użytkownicy eliminowali poprzez montaż specjalnych wyciszaczy - niestety wymaga to rozebrania silnika. Na całe szczęście hałas ten nie ma najmniejszego wpływu na trwałość napędu wstępnego co potwierdza praktyka: w wielu przypadkach silniki XJ550 uzyskując przebiegi rzędu 150 000 km bez naprawy głównej. Jednostka napędowa nie należy do specjalnie cichych - alternator również jest napędzany łańcuchem, ale za to mamy wąski i zwarty silnik " ...

 

więcej na http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...xj550/xj550.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam XJ550. Jestem w sumie zadowolony. Rok 1983 przebieg 61 tys. Troszkę go upiększyłem. pierwszym właścicielem był stary niemiec a drugim młody koleś po technikum mechanicznym. Jechałem po niego pół Polski. Mam nowy lakierek gmole szybę a teraz zakładam kufry. W sumie szukam ludzi którzy taż śmigają na xj-tkach. Przyznam jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne dlatego korzystam z usług mechaników i serwisu ale to trochę kosztuje dlatego szukam pomocy może coś uda mi się zrobić samemu. Przy okazji zaoszczędzić kabony i czegoś się nauczyć. Zdjęcia mojego staruszka są w Albumie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Nara.

GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam większą siostę- XJ650.

Wizualnie baardzo podobe.Ta seria Xj-tek jest zarąbiście trwała.

Kumpel z Kielc ma 550 z przebiegiem 129 kkm i motocykl hula bezproblemowo(no,może czasem wolne obroty troche zastrajkują,ale to przez popękane krućce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Na całe szczęście hałas ten nie ma najmniejszego wpływu na trwałość >napędu wstępnego co potwierdza praktyka: w wielu przypadkach silniki >XJ550 uzyskując przebiegi rzędu 150 000 km bez naprawy głównej

 

ehm..z tym lancuchem to jest tak ze jak zaczyna halasowac to znaczy ze szoruje juz o dysze ktora natryskuje olej wlasnie na ten lancuch! zniszczona dysza to zaden problem bo lancuh i tak bedzie mial jakies skromne bo skromne ale jednak smarownaie rozbryzgowe z nizej polozonych walkow/zebatek, ale ta dysza jest tak skonstruowana i ustawiona ze moze sie zdazyc ze lancuch poprostu utnie jej koncowe 0,5cm ktore nam wpadnie do silnika...jesli spadnie do miski i zatrzyma sie gdzies miedzy zeberkami lub na smoku to ok,ale jesli sie gdzies zawieruszy io porobi szkod no to juz gorzej...sama dysze mozna wyciagnac odkrecajac alternator(do sciagniecia wirnika trzeba sciagacz-taka srube M16 o skoku gwintu z tego co pamietam 1,5 lub 1,75),potem trzeba wyciagnac dekielek z simeringiem i lozyskiem walka alternatora i juz mamy mozliwosc wyciagniecia dyszy...sam lancuszek/slizg lancucha mozna sprawdzic odkrecajac miske olejowa...przy odrobinie wprawy kontrola dyszy i lancucha+poskrecanie wystzkiego do kupy zajmie ok.1h ;)

PS.kumpel ma XJ750 ktora ma przebiegu 140kmil!!! i nadal jezdzi i nei widac by miala przestac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ,650,1660.html

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...xj650/xj650.htm

 

A co od mnie - mój maszynek ma skromne 198 kkm przebiegu.

Mam ją trzeci sezon.Kupiłem przy przebiegu ok 168 kkm.Sprowadzona z Niemiec.

Kupowana przy sztabie mechaniko(min.Pipcyk i Szramer),tak że wiedziałem,że miny ie biorę.

I co-Po pierwszym moim sezonie poszła na warsztat,gdzie została rozebrana,pomierzonaposprawdzana i oprócz wymiany łożyska głowki ramy,uszczwelki pokrywy zaworów i niezbędnych regulacji nie znalazł mechnik czesci,coby wykazywała sie do wymiany nadawaje.

I wniosek mam taki - albo Niemiec robił jej kapitalny remont,ale to naprawdę tak trwałe motocykle.

Ja jeżdże 80% turystcznie,do czego wzmocniona o 3 kufry i szybę sie nadaje bdb. Przy prędkości tak do 140-150 nie łyknęła mi wiecej jak 6l, a jjeżdżac rekreacyjnie ok. 100/h zadowoliła sie 4,3.

Kilka razy ją w okolice 180 rozpędziłem,ale to już z racji wieku i braku owiewek nic przyjemnego ;)

Słabe hamulce jak na dzisiejsze standarty- ja montuje teraz stalfleksy.

Przód troche miękki,ale twardszy olej +tulejki załatwiły sprawę.

Oleju miedzy wymianami (6000) nie dolewam.

Ogólnie super-niemęcząca pozycja,dla pasażera również,pikny,klasyczny kształt,mocy jak dla mnie wystrczy(ni ma problemu łykać tiry przy 2 osobach i full bagażu),biegi dobrze zestopniowane,

I jako bonus 24cm przedni reflektor-mają sie o co robale rozbijać .

No i oczywiście kardan-tu już niepotrzeba chwalić co i jak.

Znam kilka osób jeżdżących tymi motocyklami(na forum jeszczez Idaho) i sobie też bardzo chwalą.

W razie czego o czesci nie ma problemu(z wyjątkiem lampy właśnie-moja z holandii jechała :? ),bo są bliżniacze do 750,a i pełno zamienników jest w Klasie czy Louisuie.

Ceny -jak patrze po allegro to już za ok. 3000-4000 pln można wyrwać,a z racji tego,że sa dość idiotoodporne to dają nadzieję,że trochę pojeżdzą;-)

A jeszcze lepsza ponoć jest 750,tylko nie Seca,a taka jak XJ900 wizualnie(w kanciastych owiewkach),tylko silnik mniejszy

Taka http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81938110

Tylko ten przebieg,to chyba już raz sie licznik wyzerował;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O!!

Jak milo, taki stary temat odnalezliscie.

Mi tez wali sprzęgłem, ale mechanik Yamahy stwierdzil ze jest git i nic wiekszego nie trzeba robic. Wszelakich napraw dokonuje u Pawła.

 

Pytanie: Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut za drogi)

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut >za drogi)

 

najprosciej i chyab najtaniej ci wyjdzie jak znajdziesz jakiegos kumpla co ci takiego boczku pozyczy i zrobisz sobei z niego forme w gipsie i potem juz tylko wlokno+zywica i masz brakujacy boczek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut >za drogi)

 

najprosciej i chyab najtaniej ci wyjdzie jak znajdziesz jakiegos kumpla co ci takiego boczku pozyczy i zrobisz sobei z niego forme w gipsie i potem juz tylko wlokno+zywica i masz brakujacy boczek :P

 

Mam plan by zrobic forme z gipsu i wykleic ja poksylina zamiast zywicy i wlokna. CZy to dobry pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Mam plan by zrobic forme z gipsu i wykleic ja poksylina zamiast zywicy i >wlokna. CZy to dobry pomysl?

 

raczej nie! mimo tego ze poxilina jest fajna i the best to jednak bez zbrojenia w postaci wlokna szklanego szybko ci na tak duzej powierzchni popeka! a poza tym koszta zrobienia tego z poxi beda duzo wieksze niz z zywicy i wlokna...na taki maly boczek w zupelnosci powinna wystarczyc "reperaturka" z Novol`a(to taki komplet,zywica,utwardzacz,wlokno)..kupisz w kazdym sklepie z lakierami i kosztuje ok.16zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam dla zainteresowanych namiary na miejsca z czesciami do xj http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=87724311

(niedawno mial komplet boczkow niestety juz ich nie ma i podobno malo sie nie pobili o nie) :)

 

oczywiscie slynne ebay

http://www.ebay.pl/home

i na allegro pojawiaja sie czasem niedrogie oferty tak jak z tymi boczkami ale szybko znikaja wiec potrzeba troche szczescia

www.allegro.pl

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...