koniaczek Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Witajcie XJowcy!!! Xja 550 to dosc rzadko spotykany moto, w zwiazku z tym polaczmy sily i poznajmy sie jako wlasciciele tego pojazdu.Zawsze bedzie wiadomo kogo se zapytac o rade lub porownanie jakiegos parametru motocykla.Bedziemy mogli w tym temaci takze wymieniac sie materialami o tym motocyklu, czego efektem moze byc w blizej nieokreslonej przyszlosci polska strona o naszej XJcie.Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 To jest nas 2 oficjalnie a nieoficjalnie ?Pomysl masz dobry ale czemu ludziska nic nie pisza ??? Pomine te kwestieJesli kogos interesuje to mam gazniki na czesci. ps jak chodzi tobie xj-tka na wolnych obrotach bo mi cos halasuje nie wiem czy tak ma byc. Halas znika gdy jest okolo 1800 obr lub zaczynam ruszac tzw pólsprzęgło. [ Dopisane: 18-10-2005, 10:40 ]Znalazłem coś o tym hałasowaniu silnika. " Od początku w tym motocyklu wiele niepokojów powodował hałasujący poniżej 1500...2000 obr/min łańcuch przełożenia wstępnego, co niektórzy użytkownicy eliminowali poprzez montaż specjalnych wyciszaczy - niestety wymaga to rozebrania silnika. Na całe szczęście hałas ten nie ma najmniejszego wpływu na trwałość napędu wstępnego co potwierdza praktyka: w wielu przypadkach silniki XJ550 uzyskując przebiegi rzędu 150 000 km bez naprawy głównej. Jednostka napędowa nie należy do specjalnie cichych - alternator również jest napędzany łańcuchem, ale za to mamy wąski i zwarty silnik " ... więcej na http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...xj550/xj550.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek xj550 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Mam XJ550. Jestem w sumie zadowolony. Rok 1983 przebieg 61 tys. Troszkę go upiększyłem. pierwszym właścicielem był stary niemiec a drugim młody koleś po technikum mechanicznym. Jechałem po niego pół Polski. Mam nowy lakierek gmole szybę a teraz zakładam kufry. W sumie szukam ludzi którzy taż śmigają na xj-tkach. Przyznam jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne dlatego korzystam z usług mechaników i serwisu ale to trochę kosztuje dlatego szukam pomocy może coś uda mi się zrobić samemu. Przy okazji zaoszczędzić kabony i czegoś się nauczyć. Zdjęcia mojego staruszka są w Albumie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Nara. Cytuj GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 A ja mam większą siostę- XJ650.Wizualnie baardzo podobe.Ta seria Xj-tek jest zarąbiście trwała.Kumpel z Kielc ma 550 z przebiegiem 129 kkm i motocykl hula bezproblemowo(no,może czasem wolne obroty troche zastrajkują,ale to przez popękane krućce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 >Na całe szczęście hałas ten nie ma najmniejszego wpływu na trwałość >napędu wstępnego co potwierdza praktyka: w wielu przypadkach silniki >XJ550 uzyskując przebiegi rzędu 150 000 km bez naprawy głównej ehm..z tym lancuchem to jest tak ze jak zaczyna halasowac to znaczy ze szoruje juz o dysze ktora natryskuje olej wlasnie na ten lancuch! zniszczona dysza to zaden problem bo lancuh i tak bedzie mial jakies skromne bo skromne ale jednak smarownaie rozbryzgowe z nizej polozonych walkow/zebatek, ale ta dysza jest tak skonstruowana i ustawiona ze moze sie zdazyc ze lancuch poprostu utnie jej koncowe 0,5cm ktore nam wpadnie do silnika...jesli spadnie do miski i zatrzyma sie gdzies miedzy zeberkami lub na smoku to ok,ale jesli sie gdzies zawieruszy io porobi szkod no to juz gorzej...sama dysze mozna wyciagnac odkrecajac alternator(do sciagniecia wirnika trzeba sciagacz-taka srube M16 o skoku gwintu z tego co pamietam 1,5 lub 1,75),potem trzeba wyciagnac dekielek z simeringiem i lozyskiem walka alternatora i juz mamy mozliwosc wyciagniecia dyszy...sam lancuszek/slizg lancucha mozna sprawdzic odkrecajac miske olejowa...przy odrobinie wprawy kontrola dyszy i lancucha+poskrecanie wystzkiego do kupy zajmie ok.1h ;)PS.kumpel ma XJ750 ktora ma przebiegu 140kmil!!! i nadal jezdzi i nei widac by miala przestac :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 A ja mam większą siostę- XJ650. Mimo - moglbys cos wiecej napisac o tym motocyklu ?Jak sie sprawuje ? Jakies slabe punkty ? Osiagi ? I jaka cene warto dac ?Z gory dzieki Pozdrawia caly czas szukajacy maszyny m16 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ,650,1660.htmlhttp://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...xj650/xj650.htm A co od mnie - mój maszynek ma skromne 198 kkm przebiegu.Mam ją trzeci sezon.Kupiłem przy przebiegu ok 168 kkm.Sprowadzona z Niemiec.Kupowana przy sztabie mechaniko(min.Pipcyk i Szramer),tak że wiedziałem,że miny ie biorę.I co-Po pierwszym moim sezonie poszła na warsztat,gdzie została rozebrana,pomierzonaposprawdzana i oprócz wymiany łożyska głowki ramy,uszczwelki pokrywy zaworów i niezbędnych regulacji nie znalazł mechnik czesci,coby wykazywała sie do wymiany nadawaje.I wniosek mam taki - albo Niemiec robił jej kapitalny remont,ale to naprawdę tak trwałe motocykle.Ja jeżdże 80% turystcznie,do czego wzmocniona o 3 kufry i szybę sie nadaje bdb. Przy prędkości tak do 140-150 nie łyknęła mi wiecej jak 6l, a jjeżdżac rekreacyjnie ok. 100/h zadowoliła sie 4,3.Kilka razy ją w okolice 180 rozpędziłem,ale to już z racji wieku i braku owiewek nic przyjemnego ;)Słabe hamulce jak na dzisiejsze standarty- ja montuje teraz stalfleksy.Przód troche miękki,ale twardszy olej +tulejki załatwiły sprawę.Oleju miedzy wymianami (6000) nie dolewam.Ogólnie super-niemęcząca pozycja,dla pasażera również,pikny,klasyczny kształt,mocy jak dla mnie wystrczy(ni ma problemu łykać tiry przy 2 osobach i full bagażu),biegi dobrze zestopniowane,I jako bonus 24cm przedni reflektor-mają sie o co robale rozbijać .No i oczywiście kardan-tu już niepotrzeba chwalić co i jak.Znam kilka osób jeżdżących tymi motocyklami(na forum jeszczez Idaho) i sobie też bardzo chwalą.W razie czego o czesci nie ma problemu(z wyjątkiem lampy właśnie-moja z holandii jechała :? ),bo są bliżniacze do 750,a i pełno zamienników jest w Klasie czy Louisuie.Ceny -jak patrze po allegro to już za ok. 3000-4000 pln można wyrwać,a z racji tego,że sa dość idiotoodporne to dają nadzieję,że trochę pojeżdzą;-)A jeszcze lepsza ponoć jest 750,tylko nie Seca,a taka jak XJ900 wizualnie(w kanciastych owiewkach),tylko silnik mniejszyTaka http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81938110Tylko ten przebieg,to chyba już raz sie licznik wyzerował;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 O!!Jak milo, taki stary temat odnalezliscie.Mi tez wali sprzęgłem, ale mechanik Yamahy stwierdzil ze jest git i nic wiekszego nie trzeba robic. Wszelakich napraw dokonuje u Pawła. Pytanie: Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut za drogi)Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek xj550 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 mój boczek też był gubiony przez byłego właściciela ale teraz jest przymocowany opaską zaciskowąyamaha miała słaby patent na mocowanie tych boczków Cytuj GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 >Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut >za drogi) najprosciej i chyab najtaniej ci wyjdzie jak znajdziesz jakiegos kumpla co ci takiego boczku pozyczy i zrobisz sobei z niego forme w gipsie i potem juz tylko wlokno+zywica i masz brakujacy boczek :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 >Czy wie moze ktos skad wziac do XJ550 prawy boczek? (oryginalny jest ciut >za drogi) najprosciej i chyab najtaniej ci wyjdzie jak znajdziesz jakiegos kumpla co ci takiego boczku pozyczy i zrobisz sobei z niego forme w gipsie i potem juz tylko wlokno+zywica i masz brakujacy boczek :P Mam plan by zrobic forme z gipsu i wykleic ja poksylina zamiast zywicy i wlokna. CZy to dobry pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 >Mam plan by zrobic forme z gipsu i wykleic ja poksylina zamiast zywicy i >wlokna. CZy to dobry pomysl? raczej nie! mimo tego ze poxilina jest fajna i the best to jednak bez zbrojenia w postaci wlokna szklanego szybko ci na tak duzej powierzchni popeka! a poza tym koszta zrobienia tego z poxi beda duzo wieksze niz z zywicy i wlokna...na taki maly boczek w zupelnosci powinna wystarczyc "reperaturka" z Novol`a(to taki komplet,zywica,utwardzacz,wlokno)..kupisz w kazdym sklepie z lakierami i kosztuje ok.16zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 NO!! Jesli to jest taki koszt to moge sie pobawic i pocwiczyc z tym boczkiem. Dzieki za informacje o Novol'u. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Witam dla zainteresowanych namiary na miejsca z czesciami do xj http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=87724311(niedawno mial komplet boczkow niestety juz ich nie ma i podobno malo sie nie pobili o nie) :) oczywiscie slynne ebay http://www.ebay.pl/home i na allegro pojawiaja sie czasem niedrogie oferty tak jak z tymi boczkami ale szybko znikaja wiec potrzeba troche szczesciawww.allegro.pl pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek xj550 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Dzięki za cynk. Cytuj GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.