Skocz do zawartości

tajemnica Avo... czy ktoś to wyjaśni?


bartek20 BSA A65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

rozpisales sie tylko ze w swoim poscie nie wniosles nic madrego a wlasciwie to zaczales sie nim usprawiedliwiac :lol: zreszta interesuje mnie to jak zaszloroczny snieg albo i mniej co ty bedziesz ze swoim motocyklem robil jakie tjuningi i wedle czyich zalecen je robil. swoich sprzetow nie przerabiam a staram sie zrobic jak najbardziej oryginalnie wedlug wszystkich wskazowek serwisowych i to dla mnie jest w tym celu doskonaloscia 8)

Jezeli poruszasz sprawe paliw i ich zaadoptowania do silnikow o niskim stopniu sprezania to chyba nie rozumiesz kompletnie o czym ja do ciebie pisze, wiec zamiast powolywac sie na te madre ksiazki radzilbym je dokladnie i ze zrozumieniem postudiowac a nastepnie starac sie cos komus przekazac, bo poki co to tylko sie kompromitujesz i to zupelnie nie potrzebnie, pojecia mementu obrotowego tez zreszta nie znasz...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Ok. Wiec konczac temat, ktory zboczyl na niewlasciwy tor, tylko skomentuje Twoja odpowiedz.

 

Jesli odczytales ze zaczynam sie usprawideliwiac, to nie czytales mioch wypowiedzi od poczatku tematu zbyt uwaznie, -szczegol.

Po drugie motocykli swoich nie ,,tjuninguje" jakos szczegolnie, co zreszta takze zaznaczylem- ale to Cie nie obchodzi, jakos sie z tym pogodze :) Moj Junak przynajmniej zewnetrznie to pelna M10- tka, jak to mowia ,,oryginal".

 

Co do postepowania wg serwisowek, to ja sie z tym jak najbardziej zgadzam, to pierwsze i najwazniejsze czego trzeba si trzymac obslugujac czy reanimioujac mechanizmy.

 

Tak ogolnie to nie widze z Twojej strony kolego MOC, jakiejs dobrej woli, jeszcze raz mowie, dopuszczam, ze moge sie mylic (prosze o jakies konkrety a nie ogolniki cytowane z madrych ksiazek), ale odnosze wrazenie, ze Ty tego nie dopuszcasz, a w niektorych zdaniach to wg mnie te bredzisz, no moze bardzooo uogolniasz.

 

I na koniec prosze - powaznie - o definicej momentu obrotowego, jesli ktos zna (mozna nmmoe na przykladzie) , jak to sie przelicza na moc i w ktora strone. Zobaczyc chce w ten sposob czy czytalem wlasciwe ksiazki.

 

I jeszcze raz, wiecej dobrej woli a nie tylko wysmiewania. I dalej - uogolniania prowadza czesto do blednych interpretacji...

 

O paliwie to bylo tylko wtracenie. Powaznie chcialbym sie dowiedziec jak Ty postrzegasz sprawe paliw w silnikach, takze starszych generacji.

 

PS: A tak w ogóle, to przecztaj jak sie ten temat zaczoł, od czego sie zaczelo, od AVO, napisalem swoje doswiadczenia PRAKTYCZNE!!! z glowica konkretnie Junaka (tu takze nie uogolniam, rozne sa odlewy tej glowicy), dajac tylko przyklad, ze roznie to bywa w praktyce - wiecej pokory. Ja nie zaczolem pisac o technice wsplczesnej w tym dziale.

Jakis zarys funkcjonowania silnika mam w swojej swiadomosci, co sie zgadza w wiekszosci z tym co piszesz (domyslam sie ze Twoje przeinaczenia i uogolnienia wynikły z checi zwiezlego pisania), tylko inaczej i nie o tym zaczol sie ten temat, czyz nie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez moze zreasumuje co zostalo powiedziane i nie chce mi sie juz gadac z ludzmi ktorzy uwazaja sie za czubkow swiata a tak naprawde, kazdy wie jak jest 8)

 

...prosze o definicej momentu obrotowego, jesli ktos zna (mozna nmmoe na przykladzie)...

 

wiesz dlaczego diesel ma wiekszy moment od silnika benzynowego :?: bo moment obrotowy najogolniej biorac jest to sila dzialajaca na ramieniu a diesle wlasnie dlatego, ze posiadaja wysokie stopnie sprezania maja duzo wiekszy promien ramienia wykorbienia...

 

 

...A tak w ogóle, to przecztaj jak sie ten temat zaczoł, od czego sie zaczelo, od AVO, napisalem swoje doswiadczenia PRAKTYCZNE!!!...

 

 

...Co prawda nie siedze w AVO - Simsonach....

 

no comments...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Kolego MOC, nie wiem skad wysnules wniosek ze mam sie za ,,czubek swiata", osobiscie wcale sie tak nie czuje, co powinienes dostrzec po moich wypowiedziach, ale jak pisalem, odczuwam brak dobrej woli z Twojej strony. Trudno, jakos przezyje.

 

Cytujac te dwie moje wypowiedz, odjeles im sens, pewnei aby sie posmiac:

 

Co prawda nie siedze w AVO - Simsonach, ale na podstawie roznych doswiadczen z pokrewnym czasowo i technicznie Junaku, mozna przyjac taka hipoteze, ze to glowica ,albo jakas przejsciowa, a moze jakas tunningowa?

 

Teraz chyba jasniej, wyrywanie paru slow z kontekstu moze swiadczyc o celowym dzialaniu z Twojej strony.

 

Dziki za wyjasnienie zagadnienia momentu obrotowego. W moich wypowiedziach wczesniejszych chodzilo mi io taki a nie inny przebieg momentu oborotowego w funkcji obrotow, a ten jest rozny dla roznych silnikow, wystarczy porownac dane serwisowe silnika dwu i takiego samego czterozaworowego. To tyle na temat.

 

PS Odnislem wrazenie ze to Ty czujesz sie pepkiem swiata. Zywie jednak nadzieje, ze sie jakos dogadamy.

Tutaj czuje ze po pierwszym moim poscie o tym ze w ,,konkretnie moim silniku konkretnego motocykla" cos dalo zmniejszenie srednicy kanalu ssacego, ktory byl fabrycznie w pewnej czesci swego przekroju wiekszej srednicy niz okno ssace (pewien zawodowy - nie wiem czemu, ale podswiadomie widze usmiech na twrzy kolegi MOC:) - tuner silnikow sportowych, mojemu koledze przeprojekowal glowice w Junaku, po obliczeniach wyszlo ze musi zalozyc mniejsze zawor wydechowy, tak zrobil + inne modyfikacje- , tuner zaznaczyl ze silnik tego nie wytrzyma- z pewnych wzgledow, fakt faktem motor szedl jak burza, ale ,,wybuchl szybko" - nie ze wzgledow ,,zaworowych" bynajmniej, ale tutaj jest to neiistotne - przypadek faktyczny), traktujesz mnie jako czubka jakiegos , a od poczatku zaczolem na przypadku praktycznym, ze niekoniecznie musi byc tak jak to ogolnie bywa, mase rzeczy na to wplywa. Dociera o co mi chodzilo?

 

Ok. to tyle mojego gadania (bredzenia) w tym temacie, sorki jezeli urazilem czyjes uczucua :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... traktujesz mnie jako czubka jakiegos...

 

 

absolutnie sie z tym stwierdzeniem zgodzic nie moge 8)

jak to mowia doswiadczenie przychodzi z wiekiem i nabywana w tym czasie wiedza, ty ja posiadasz tylko jeszcze musisz troszke nad nia zapanowac, bo to ze dzwoni to wiadomo pytanie tylko, w ktorym kosciele....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracając do tematu głowicy od Awo to w Sportach stosowane były dwa rodzaje: "normalna' (silnik o mocy 14 KM) oraz o zmniejszonej komorze spalania co dawało ok. 15,5 KM. Do tego drugiego typu są inne tołki. To tyle co wiem. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...