Skocz do zawartości

Co myślicie o Junakach??


cichykuba019
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chce niesmialo zauwazyc ze poprzednio byla to Etka w dobrym stanie' date=' ktora najwyrazniej spelnila oczekiwania, bo ja kupiles.

Potem okazalo sie ze nawet tablica rej. nie nadaje sie do uzytku. [/quote']

Hahahaha

wybacz :? nie dodalem ze na tej etce zdazylem sie rozbic i dlatego nie nadaje sie do poskladania :? a zakupilem ja dosyc dawno, gowniaz wtedy bylem a wtedy jedynym oczekiwaniem bylo aby "byla" i zmiescila sie w widelkach cenowych.

Jak widzisz drogi Adamie kupuje moto praktycznie po sezonie z pelna premedytacja po to abym przez zime zdazyl go "przebadac" i troszke dopiescic. Mysle ze troche naswietlilem ci sytuacje.

Pozdrawiam

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego robie juz trzy lata jak narazie jest wpakowane ponad 3tys jeszcze tylko niektóre czesci do chromowania i szparunki

 

p.s może wiecie kto robi szparunki recznie do junaka nie naklejane a malowane i czy ktoś z was ma osłone łańcucha od m 07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Wishmaster

Witam

 

Ja właśnie też szukam M10 dla znajomego - przyznam że nei jest to łatwe zdania zwłaszcze jeśli pojawiają się ograniczenia cenowe. Kuba może przesłałbyś mi jakieś linki do stron gdzie są ogłoszenia - może jeśli Tobie coś nie wpadło w oko nam sie spodoba :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mój Tata o Junaku mówi tak:

Junak służy do przeprowadzania remontów, a jakość przeprowadzonego remontu sprawdza się na krótkiej wycieczce :-D

Prawdę mówiąc Junak to piękna maszyna lecz awaryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, jeśli ktoś robi remont tak na odpierdol, to jasne ze sie bedzie Junak psuł. A jak wiadomo, to Junaki maja duże przebiegi, nie zawsze były prawidłowo obsługiwane przez pierwszych i kolejnych właścicieli, więc jeśli ktoś zrobi remont polegający na wymianie tłoka, pierścieni i kilku dupereli to co to za remont?

Przecież każdy silnik by był prawidłowo wyremontowany, musi mieć zrobiona pożadna kapitalke, częśći powinny być w odpowiednich wymiarach naprawczych, prawidłowe luzy...itd.

Znam ludzi którzy zrobili remont - jeśli to można nazwać remontem - polegajacy na wymianie tłoka, pierścieni, oleju, świecy i mówia, że sprzęt sie psuje i Junaki to były dziadowskie sprzęty... ale są też tacy, którzy włożyli w remont kupe kasy i jeżdzą już kilkanaście tysiecy kilometrów bez praktycznie żadniej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junak nawet po bardzo dobrym remoncie będzie miał jakieś problemy, nie duże lecz upierdliwe, a jak na trasie się coś wydaży, to nic przyjemnego stawać i coś na drodze naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę to co wielu przedemną - " jak się Junkersa na odwal robi to jest bardzo awaryjny, cieknie i poci się".

 

Dlatego cieszę się, że Junkersy idą w cenę coraz mocniej (sam mam dwa:)), i byle partacz już nie będzie ich haratał na "chopera" drutem wiązanego.

 

Ostatnio widziałem w Krakowie pięknego M-10 - az z piskami opon Malcem zaryłem hamplami. Cudo! Igła po prostu - ja jakoś nigdy nie doprowadziłem mojego do takiego stanu.

 

A co do mechaniki - chcesz się uczyć - kup Uralca lub Dniepra, tam jest w bebechach silnika dużo prościej, a szkołę tez niekiepską dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ciekawe co masz na myśli mówiąc po bardzo dobrym remoncie :]" Mam na myśli porządny fachowy remont. Chłopaki przesadzacie, z tą trwałością Junaka, jeszcze chwile i ktoś z was powie, że Junak przejeżdża milion kilometrów bez remontu. Ciekawi mnie ile kilometrów w sezonie przejeżdżacie swoimi Junakami i jakie najdłuższe trasy robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichykuba019 .

 

Moja rada . Proponuję Ci kupić Junaka do remontu kapitalnego . Z tym , że najlepiej jak byś wyszukał egzęplarz w którym wszystkie części , pochodzą z jednego Junaka (a nie poskładanego Junaka z części wileu innych Junaków) . Dobrze by było , żeby ktoś kto już remontował Janka od czasu do czasu zerknął na przebieg Twojego remontu (silnik, skrzynia), dobrze też jest się zaopatrzyć w instrukcję obsługi Junaka lub książke w stylu,"Sam naprawiam Junaka" Ja znalazłem w bibliotece miejskiej takie stare PRL-owskie ksiązeczki :D. I myslę , żę będziesz zadowolony z Junaka jak go sobie wyremontujesz od podstaw. Ja byłem dumny jak paf heh :mrgreen:

 

Życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Właśnie mam na warsztacie w domu rozebrany silnik junaka jest to mój pierwszy motor i z rozebraniem nie miałem problemu jest jest troche zniszczony i wszędzie jest pełno czerwonego silikonu. Poprzedni właściciel przerobił motor troche i są problemy z korbowodem dlatego postanowiłem przerobić korbowód na panewkę podobno pasuje panewka z Rovera Mini poj. 1600

Jeśli jest ktoś kto robił juz takie żeczy to prosze o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...