Skocz do zawartości

Jak to jest z pojemnością ?


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a co sie dzieje kiedy jezdzisz na ssaniu, badz masz rozlegulowany gaznik, ile wowcza orientacyjnie zassie taki silnik....

:mrgreen:

 

P.S.

Nie rozumiem po co na nowo odkrywac ameryke :? kiedy wszystkie wzory, przeksztalcenia i wyliczenia juz dawno sa zrobione 8) trzeba tylko siegnac do odpowiedniej ksiazki :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sie dzieje kiedy jezdzisz na ssaniu, badz masz rozlegulowany gaznik, ile wowcza orientacyjnie zassie taki silnik....

Mr. Green

 

P.S.

Nie rozumiem po co na nowo odkrywac ameryke Confused kiedy wszystkie wzory, przeksztalcenia i wyliczenia juz dawno sa zrobione Cool trzeba tylko siegnac do odpowiedniej ksiazki Rolling Eyes

przecież było powiedziane, że w idealnych warunkach na 1 kg paliwa przypada 14,7 kg powietrza , a jazda na ssaniu to chyba nie są idalne, albo zbliżone warunki, czyż nie? więc po co się czepiać i zadawać takie pytania?

jak masz dostęp do takich książek i nie chcesz odkrywać ameryki, to sabie luknij i oblicz ile zassie na ssaniu.................... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie spytasz co to moment obrotowy, to dopiero bedzie tłumaczenie :-). pozdrawiam!

 

Niekoniecznie, przykład: :D

 

Weźmy np. silnik Porsche 911 (w jednej z namocniejszych wersji) i dajmy na to Scani 420. Oba mają po ok 420 KM. Spróbujmy włożyć silnik z Porschawki do ciężarówki. Nawet nie ruszy jej z m-sca mimo takiej samej mocy. Dlaczego :?: Ano bo ma duuuuużo mniejszy moment obrotowy (abstrachując od konkretnych wartości liczbowych, komu się chce niech szuka :P) czyli mówiąc chyba najprościej "siłę z jaką kręci się silnik".

 

Apropos dyskusji MOCowo - Pipcykowej. Zawsze myślałem, z nauk wyniesionych ze szkółki, że zapłon mieszanki w dieslu następuje w wielu punktach co powoduje krótszy czas spalania niż w ZI, ale po Waszych wywodach i bardzo rzeczowych argumentach, już sam nie wiem jak to jest :roll: No niestety moja wiedza w tej dziedzinie pozostaje zbyt blada by wziąć udział w tej jakże interesującej dyskusji. Jednak apelowałbym na przyszłość, Panowie nieco spokojniej :mrgreen: :puchar: ;) ;)

i bez polityki, bo to mi pachnie agitacją wyborczą :buttrock: :D

Jezeli naprawde chcialbys sie czegos dowiedziec lub nas nauczyc to zapraszam na konferecja PIS ( Polski Instytut Spalania) gdzie bedziesz mogl przed szerokim gronem profesorkim zaprezentowac swoj punkt widzenia....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do czasu spalania w Dieslu to absolutnie nie jest to krotszy czas, pomijajac sprawe zjawisk reakci przedplomiennych jak wtrysk, podgrzanie, wymieszanie, odparowanie paliwa ( z tych takich podstawowych procesow wymieniajac) to samozaplon powstaje tylko w miejscach objetosci komory spalania gdzie sa spelnione wszystkie niezbedne warunki. W miejscach gdzie one nie sa zachowane np. nadmiar paliwa badz jego zbyt mala ilosc ( wlasnie z tego powodu tworzone sa HC i NOx) nastepuje propagacja plomienia od ognisk zalponu poprzez cala mieszanke znajdujaca sie w komorze spalania, poza tym czyli okresem spalania kinetycznego wystepuje spalanie dyfuzyjne, czyli paliwo wtryskiwane jest do palacej juz sie mieszanki, w niektorych momentach wystepuje jeszcze nieporzadany efekt dopalania paliwa, aktualnie stosowany do wypalania filtrow czastek stalych uzywanych w dieslach.

Reasumujac gdyby proces ten byl tak blyskawiczny jak w benzyniaku, Diesle krecilyby sie do 20 000 obr/min a co najwyzej dochodza do 7 000 obr/min, bo wlasnie na przygotowanie i spalenie mieszanki potrzeba jest znacznie wiecej cennego czasu w Dieslu 8)

 

Co do agitacji to daleki jestem od agitowania na rzecz kaczorow, bylem za PO ale sie nie udalo ;)

 

Poza tym cisza i spokoj....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac gdyby proces ten byl tak blyskawiczny jak w benzyniaku' date=' Diesle krecilyby sie do 20 000 obr/min a co najwyzej dochodza do 7 000 obr/min, bo wlasnie na przygotowanie i spalenie mieszanki potrzeba jest znacznie wiecej cennego czasu w Dieslu 8)

 

Co do agitacji to daleki jestem od agitowania na rzecz kaczorow, bylem za PO ale sie nie udalo :)

 

Poza tym cisza i spokoj....

:mrgreen:[/quote']

 

Kręcą się !!

Najmniejsze silniki spalinowe ( modelarskie ) maja dwa różne systemy zapłonowe: od świecy żarowej lub samozapołonowe.

Samozapłonowe sa już rzadko stosowane ale tak czy siak kręciły się do 30 000 obrotów !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca.

Eter jest środkiem który znacznie podwyższa liczbę cetanową paliwa. To nie jest zasadniczy jego składnik.

Głównym składnikiem dostarczającym energie jest nafta. Tyle że ona na za wysoką temperaturę samozapłonu. Eter etylowy jest tylko po to aby obniżyć tą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko sie wyjasnilo, tyle ze w tych silniczkach elementem inicjujacym zaplon nafty jest eter. Mysmy za dawnych dobrych czasow na samym eterze z olejem rycynowym puszczali modele, nie wspomne nawet ile to sie razy smiglem po paluchach dostalo jak odbilo smiglo :lol:

Wracajac do tematu to mowa jest o przebiegu procesu spalania silnikow zasilanych standardowymi paliwami o zaplonie iskrowym i samoczynnym. Tutaj juz zeszlismy na sztuczne uzdatnianie paliw celem poprawy wlasciwosci fizyko-chemicznych, ktore z wiadomych wzgledow tworzone sa po to aby poprawic proces spalania tym samym dac wiecej kucykow maszynom ale to juz chyba odrebny temat....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...