Adam Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Tak poczytałem po forum i namierzyłem kilka osob które mają w MZ wskaźniki paliwa. I jak to ja musialem cos wymyśleć i wymyśliłem :/. Jak powszechnie wiadomo woda jest przewodnikiem. I pierwsze pytanie czy paliwo też?? Jeśli tak to nasuwa się drugie pytanie. Czy jeśli paliwko dostanie napiecia 3V i bedzie jakas minimalna iskra czy cuś (wiadomo 3V to niedużo) to czy jest mozliwość że mi sie w zbiorniku zapali?? Czekam na odpowiedzi :). A jutro rano wypróbuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Jak powszechnie wiadomo woda jest przewodnikiem 8O może i tak ale nie przy takich napięciach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 To powiedzcie czy to wypali... daje np 3 diodki i podłączam je pod kabel od +. Natomiast drugi kabel składający sie z 3 kabelków (3 diodki) wrzucam na różnych wysokościach do zbiornika paliwa. Jak wiemy zbiornik wykonany z metalu ma w sobie masę ( - ), a paliwo sie z nim styka także jeśli jest przewodnikiem to również będzie miał te 12V (wcześniej była inna wizja z tymi 3 :) ). I tak to działa, że kiedy paliwo dopływa do kabla daje mu mase, która oczywiście zapala diodke ;). I co wyjdzie?? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 To powiedzcie czy to wypali... daje np 3 diodki i podłączam je pod kabel od +. Natomiast drugi kabel składający sie z 3 kabelków (3 diodki) wrzucam na różnych wysokościach do zbiornika paliwa. Jak wiemy zbiornik wykonany z metalu ma w sobie masę ( - ), a paliwo sie z nim styka także jeśli jest przewodnikiem to również będzie miał te 12V (wcześniej była inna wizja z tymi 3 ). I tak to działa, że kiedy paliwo dopływa do kabla daje mu mase, która oczywiście zapala diodke . I co wyjdzie?? jak wyjdzie to spalisz diody :mrgreen: bo sa na 1.5V :twisted: a jak niewyjdzie to zobaczysz jak ladnie wyglada twoja MZ z lotu ptakalepiej poszukaj jakiegos czujnika od poloneza [tam jest poziomy bak] :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 jak wyjdzie to spalisz diody No dobra jak mam być dokładny to przed diodkami na kabelku plusa lub minusa oporniczek 1K. A na jakiej zasadzie dzialaja wskazniki w samochodzach, motocyklach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 A na jakiej zasadzie dzialaja wskazniki w samochodzach, motocyklach? na zasadzie opornicy suwakowej w samochodach jest pływak który leży na powierzchni paliwa i wraz z nim unasi się taki pręcik lub blaszka która dotyka drutu oporowego zmniejszanie się ilości paliwa powoduje opadanie pływaka i wraz z nim tej blaszki (suwaka) która skraca długośc drutu oporowego (lub zmiania styk) w motorach pewnie jest podobnie ale w mniejszym wydaniu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Tak też myślałem, ale chyba we własnym zakresie trudno to wykonać?? a jak niewyjdzie to zobaczysz jak ladnie wyglada twoja MZ z lotu ptaka A co do tego to po pierwsze do baku nie będzie wchodzić kabel z + także o zwarciu nie ma mowy. A pozatym paliwo w baku by sie nie paliło bo nie ma dopływu powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 sobekkk napisał:a jak niewyjdzie to zobaczysz jak ladnie wyglada twoja MZ z lotu ptaka A co do tego to po pierwsze do baku nie będzie wchodzić kabel z + także o zwarciu nie ma mowy. A pozatym paliwo w baku by sie nie paliło bo nie ma dopływu powietrza.zeby byla iskierka niemusi byc zwarcia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 a moze zastosuj mechaniczny wskaznik?To bardzo prosty układ. W VW 1300,1200 z lat 60 tych jest taki. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 1 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 moze zastosuj mechaniczny wskaznik? Wytłumacz zasadę działania tego wskaźnika. Chodzi mi o coś co nie bedzie kosztowne i sam to wykonam. Dla pewności i satysfakcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 To może dla pewności żeby nie wykorzystywać benzyny jako przewodnika użyj elementów światłoczułych (najprostsze to fotodiody) Ustaw na trzech poziomach naprzeciw siebie zwykłe diody i fotodiody. Paliwo jest dosyć mętne więc powinno zatrzymać światło padające z diody na fotodiode. Jak poziom paliwa się obniży to niebędzie blokować światła między nimi i fotodioda będzie przewodzić. (Rozbierz swoją myszkę, jeśli masz tradycyjną na kulkę to tam jest cos podobnego)Oczywiście całość trzeba by zalać w jakiejś żywicy na wszelki wypadek gdyby paliwo rzeczywiście przewodziło żeby nie było zwarcia. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Wytłumacz zasadę działania tego wskaźnika. jest pływak w w prowadnicy który pociaga linke ktora steruje wskazówką. jak bede mial chwile to zrobie ci fotki takiego od VW Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Z tymi fotodiodami to patent z Marsa :-D A w zwykłej myszce (tej na kulke) nie ma żadnych diod i fotodiod, są tylko rolki i kulka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Z tymi fotodiodami to patent z Marsa :-D A w zwykłej myszce (tej na kulke) nie ma żadnych diod i fotodiod' date=' są tylko rolki i kulka)[/quote'] No w mojej myszce (A4TEch) akurat są. :)Do rolek przymocowane są takie talerzyki ze szprychami które przy obrocie przerywają promień światła do fotodiody co przy przesuwaniu myszki powoduje powstanie szeregu impulsów które nastepnie są zliczane. No ale my tu chyba o motocyklach mamy rozmawiać a nie o myszkach. ;) (chyba że tych białych :P ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 Zamontuj sobie wskaźnik np. z GPZ'eta - ja mam w swoim takowy (szkoda że nie podłączony bo poprzedni właściciel za*ebał kostki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.