adas7 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Witam jakie są metody sprawdzenia panewek? Słyszałem w motocyklu panewki, ale po rozebraniu silnika wizualnie wszytkie są OK.W warsztacie czekają na jakieś coś do pomiaru, ale nikt tego nie ma. Jak sie odbywa taki pomiar, ewentualnie jak sprawdzić czy panewki są ok. pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Piotr Dudek to ladnie opisal kiedys, poszukaj w archiwum.To `cos` mierzy nie rozmiar panewki tylko luz miedzy panewkami a czopami korbowymi i glownymi walu na skreconym wale.Ma to postac plastelinowego paska, ktory przed zlozeniem do kupy walu z panewkami wklada sie na powierzchnie czopa i przykrywa panewka.Po skreceniu i rozkreceniu walu, w zaleznosci pd szerokosci rosklapcianego przez panewke paska masz podany luz miedzy czopem i panewka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kinio Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 i to coś nazywa się " plastigage" ;) Pozdro, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 o właśnie tak mechanik mówił, ma ktoś coś takiego na sprzedaż, albo wie gdzie można dostać? Sytuacja była następująca. Przeczulony na zajechanie panewek (4 przypadki) jechałem i poczułem lekki spadek mocy, po zatrzymaniu usłyszałem lekki panewkowy stukot (szczególnie przy zejściu z obrotów). Więc rozebrałem moto do połowy i zawiozłem ogołocony do warsztatu, mechanik go rozebrał, ale na oko nic nie widać zeby było uszkodzone a na bank słyszałem panewki. Czy jest mozliwe żeby słyszeć stukot a wizualnie jeszcze go nei będzie widać? Czy ten plastc jest w stanei wychwycić która to panewka stwarza problemy? dzięki pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kinio Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 '"bawiłem" sie tym przy podrasowanym silniku od "malucha",a więc:-odkręcasz pokrywy łbów korbowodów,dokładnie wycierasz z oleju powierzchnie czopów i panewek,następnie odcinasz "pręcik plastyczny"na długość równą szerokości panewki i kładziesz na czopie równolegle do osi,-zakładasz pokrywe łba korbowodu i dokręcasz kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.-z powrotem go rozkręcasz i do rozpłaszczonego"pręcika" przyklejonego do czopa wału korbowego przykładasz pasek wzorcowy /jest w komplecie/na pasku wzorcowym jest skala dzięki której odczytasz wartości. Podobnie jak szczelinomierzem ,więc jak jest jakiś za duży luz to na pewno go znajdzieszZ tym stukotem to cięzko mi powiedzieć u mnie w Kawachu najpierw zaczęła się palić kontrolka ciśnienia oleju potem zawrzało ,ale to Kawach one zawsze tłukąPozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Nie ma problemu , podjedź do mnie do salonu i masz od ręki ile chcesz.Używamy go rutynowo i mamy zapas.Zabierz kasę.pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 a ile kosztuje u ciebie Piotrze te "ustrojstwo" ?? Pytam z ciekawosci :). A i jeszcze jedno ;)- na ile pomiarów starcza? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Jeden pasek wystarczy na dwa silniki chyba że ktoś przy jego pomocy dopasowuje panewki to powinien wystarczyć na jeden silnik.Nasze forum nie jest z zalożenia sklepem internetowym i pytania o ceny możesz jedynie wysylać na PW.Pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pornos Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Witam mam pytanie do specow od mechaniki mam yamahe xjr 1200 gdy odpalam zimny silnik slychac takie charakterystyczne stukanie przez okolo 1 do 2 sekund i to jeszcze nie zawsze tylko od czasu do czasu (mam to juz drugi sezon przez pierwsze 2 lata uzytkowania motorka niebylo czegos takiego)co to moze byc ?panewki czy moze popychacze szklankowemoze to przez olej zawsze leje syntetyk nawet teraz gdy silnik ma juz dosc znaczny przebiegluzy zaworowe ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 Po zgaszeniu gorącego silnika olej szybko ścieka do miski i w czasie ponownego uruchomienia na drugi dzień pompa potrzebuje sekundę aby podać nowy olej.Częste uruchamianie niszczy silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pornos Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 dzieki Piotrze za wyjasnienie a jak jest z lancuchem rozrzadu (niechce mi sie szukac teraz co ile producent zaleca go wymieniac w tym silniku)chodzi o to ze jak wykrecilem napinacz to na nim jest okolo 10 zabkow i zapadka ktora byla na 3 wiec wychodzi na to ze lancuch nie jest jeszcze rozciagniety ale moze nie powinienem sie tym sugerowac tylko poprostu wymienic go wtedy kiedy zaleca producent ? pytam bo raz wyjolem zerwany lancuch rozrzadu przez wlew olejeju w mercedesie 190 i niechcialbym zeby cos podobnego stalo sie z moim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.