miki660 Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Znowu elektryka…Miałem słabe ładowanie sporo już przy nim siedziałem i kolega elektryk powiedział że wszystko będzie już dobrze jak wymienie zwykły regulator napięcia na elektroniczny (rp 15t) wymieniłem go i przez jakies 30 sekund lampka ładowania zgasła czyli wszystko dobrze i nagle się znowu zapaliła i to na dobre. Nie mam w ogóle ładowania. Myślałem że może regulator ten nowy się spalił to kupiłem nowy i znowu to samo, pieniądze wyrzucone w błoto. Zakładałem ten stary regulator i też nie ma ładowania. Co to mogło się stać ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Sprawdz szczotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Szczotki sprawdzałem są dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 w ts lubi padac opornik :evil: to badziewie wygladajace jak "ch*j" owinięte drutem na prądnicy :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 I jeśli to padł opornik to nie będzie ładowania? Jak sprawdzić czy to właśnie to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Hej,proponuje sprawdź miernikiem napięcie na wyjściu prądnicy i na zacisku wzbudzenia (DF). Co do opornika to nie mam pojęcia jaka powinna być jego oporność. Jeżeli jest spalony to silnik będzie chodził niestabilnie (nierównomierny zapłon) - sprawdź czy opornik nie jest okopcony. Bardziej stawiałbym na zwarcie opornika do masy, efekt -> brak ładowania i świecenia lampki. pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 opornik nie jest okopcony a napięcie na prądnicy ma w granicach 3 volt. Tak ma byc czy nie bardzo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Hm, rozumiem, że te 3 V są na uzwojeniu wzbudzenia?? Jeśli tak, to wszystko jest ok, tylko ile jest na wyjściu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 wiem chyba gdzielezy problem świecącej non stop kontrolik :evil::P w przerywaczu kierunkowskazów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Nie dawno kupiłem nowy przerywacz raczej był dobry ale jutro zobacze. Dziwi mnie tylko to że bardzo nagrzewają się styki w przerywaczu jak włączam kierunkowskazy, może on jest i szwyrnięty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 jak będize uszkodzony to kontrolka będize zwierałą do masy i wten sposub bedzie świecić na odwrut ;) czyli jak jest ładowanie to świeci :P Do niedawan miałęm ten sam problem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 TO jak ja sprawdze czy to jest na odwrót? Chyba musze sprawdzić napięcie na regulatorze napięcia...? [ Dopisane: 25-08-2005, 09:13 ]To nie jest na pewno na odwrót teraz sprawdziłem. Nie ma ładowania a dokładne napięcie na wyjściu prądnicy wynosi ok. 3,6 volt a na wzbudzeniu ok. 0,6 volt a to chyba stanowczo za mało, więc co… opornik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Hej,nie chcę Cię martwić, ale 0,6V na wzbudzeniu oznacza wg. mnie uszkodzenie regulatora (Rp-15t). Sam miałem dokładnie tą samą sytuację, okazało się, że zwarłem kabel od wzbudzenia do masy. Wymieniłem regler i jest tip top. Posprawdzaj wszystkie kable wychodzące z reglera i prądnicy, sprawdź czy nie są przetarte bądź przyciśnięte (skoro zabiło 2 regulatory to mozesz miec cos namieszane w instalacji). A regulator możesz zareklamować (dostałeś kartkę z gwarancją na rok???). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 taaa dostałem, ale parogon... :-) Ładnie sie zapowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 zrob tak: kabel idacy na wzbudzenie (df) podlacz na chwile do + aku (odlacz od reglera i przytknij do +) i obserwuj wskazania woltomierza przy przegazowce. jezeli napiecie nie wzrosnie drastycznie masz uszkodzony wirnik lub/i stojan lub/i opornik (ktores z powyzszych ;) ). jezeli natomiast bedzie roslo nawet i do 8V to znaczy, ze trafiony lub zle podlaczony jest regler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.