Filip Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Pewnego pięknego dnia....wypucowałem motocykl, wyczyściłem gaźnik, niestety pech chciał, że pływak zablokował się i motocykl wchodził po odpaleniu na wysokie obroty. Postawiłem sprzęta w garażu....i mnie nie ma, wyreguluje jutro. Rano patrze...paliwo odkrecone, moto na biegu...okazało się, że do maszyny dorwał się ojciec...odpalił i sobie ostro pogazował na postoju, mimo, że moto samo wchodziło na obroty, że głowa mała. Niestety silnik stanął, kopniak twardy, tłok w miejscu. Efekt...zatarte oba łożyska igiełkowe w korbowodzie, drobiny metalu w cylindrze (na szczeście nie porysowany) i pewnie w skrzyni korbowej. :cry: i jakies drobiny w oleju. :? No i pozamiatane, zamiast jeździć trzeba rozpoławiać silnik. Nie wiem tylko dlaczego mam drobiny metalui (alu?) w oleju ze skrzyni?? pozdrawiam Filip PS. Staremu chyba nogi z dupy powyrywam :-x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 człowiek nie pękaj :) jak wał stanoł to zrobił by to pewnie nawet jeśli stary by nie gazował:/ drobiny oleju świadcza o tym ze pociągnoł olej z skrzyni zrobił sienagar i on zatarł te łozyska:) Ja bym teraz starego pociągnoł w koszty naprawy :P:D Patrz na to z innej strony regeneracja wału za darmo :):P naspępne 40 tysięcy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Raczej wątpie, aby brał olej ze skrzyni. Jeździłem nim rano tego dnia i nie kopcił w ogóle (zrobiłem ok. 20 km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Nie wiem tylko dlaczego mam drobiny metalui (alu?) w oleju ze skrzyni?? Drobiny metalu pochodzą ze zużywającej sie skrzyni biegów. Powinny sie gromadzić na korku spustowym bo jest wyposażony w magnes. Kiedy ostatnio wymieniałeś olej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Olej...w połowie maja. Załałem Hipol gl-4. Rozpołowiłem silnik - rozsypało się łożysko igiełkowe w stopie korbowodu. Dalej nie wiem skąd się wzieły opiłki w skrzyni korbowej, nie ma tam śladów tarcia/ścierania, no poza jednym niewielkim odpryskiem 2x5 mm, chyba że to elementy łożyska. Co do opiłków w skrzyni...czary..olej szorstki a na trybach nic 8O Teraz mam problem. Wał wyszedł z lewej połówki silnika razem z łożyskiem, jak teraz zdjąć z niego łożysko (nagrzać?) no i czy po włożeniu go na gorąco będzie się trzymać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Radziłbym zmienic to łożysko które wyszło z wałem. Jak bedziesz je ściągał to sie delikatnie wybije. Zostaw jak jest i daj wał do regenarcji. Ten co bedzie go rozkuwał powienien wycisnąć to łożysko na wyciskarce i sie jeszcze powinno nadawac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Ten co bedzie go rozkuwał powienien wycisnąć to łożysko na wyciskarce i sie jeszcze powinno nadawac.Jak zmieniać łozyska na nowe to wszystkie. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.