Skocz do zawartości

Blokada na wydechu?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzis bawiac sie w usuwanie rdzy z wydechow i pokrywanie ich nowa farba w mojej Suzuki odkrylem pewna rzecz:

Wlot do kolektorow wydechowych - bezposrednio od strony cylindrow - ma dziwna zwezke. Wyglada to mniejwiecej tak jak metalowe oczko zmiejszajace w tym miejscu srednice rury prawie o polowe. Jej grubosc jest znikoma - doslownie pare mm. Macalem palcem na wylotach z cylindrow i tam otwor jest pelnej szerokosci. Po cholere wiec takie zwezenie w kolektorach?

 

Gdyby to byl skuter lub inny motorower to smialo powiedzialbym, ze to jedna z blokad mocy/predkosci. Ale po cholere to w moim GSXFie?

 

Spotkaliscie sie z czyms takim? Moze to tak ma byc? A moze dlatego motocykl jakos dziwnie zbiera sie w zakresie nizszych obrotow? Rozwiercic ta blaszke mysle, ze trudno nie bedzie - ale czekam na opinie specjalistow :P .

 

PS> Wydech jest fabryczny - typ 4w2

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem Piotrem Dudkiem ale mimo to się wypowiem.

Jest to typowa blokada, kryzy w układzie wydechowym.

Jest jednym ze sposobów zmniejszania mocy silnika. Często stosuje się także kryzy w układzie dolotowym, otworki w przepustnicach w gaźnikach które powodują że przepustnica sterowana membraną podciśnieniowa uchyla się tylko do ustalonej wysokości np 3/4 otwarcia.

Spotyka się także blokowanie poprzez inne fazy rozrządu czy mniejszy wznios krzywek w wałku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie wypowiem co do zbierania sie z niskich obrotow:)

Jezdzilem takim motorem i u niego to norma ze sie "z dolu" nie zbiera. To jest jak to ostatnio nazwali w pewnym programie szybki turystyk a nie typowo sportowy motor. Moze zmien F na R i bedzie lepiej. W moim przypadku pomoglo;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze - czy jest tam wspawana podkadka ? czy poprostu wewnętrzna rura kolanka o dużo mniejszej średnicy niż zewnętrzna ?

Ze znanych mi motocykli tylko CX500 w wersji na rynek niemiecki 27kW mia zwężkę w kolektorze wydechu i to prfidnie wykonaną pomiędzy górnym a dolnym zagięciem kolanka która w praktyce bya nie do usunięcia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedziec czy to jest wspawane - wydech ma juz swoje lata i mimo czyszczenia szczota i papierem nie zauwazylem jakis istotnych sladow spawania.

 

Motocykl byl importowany z Niemiec. W dokumentach (niemieckie papiery w tlumaczeniu na polski) otrzymanych od sprzedawcy (chyba II wlasciciel w Polsce) wynikalo, ze moc jest mniejsza - cos kolo 40KM i V-max 160km/h. Pare razy pogonilem Suzi do delikatnie powyzej 160km/h i nie czulem, aby to byl jej kres - przyjalem wiec, ze w miedzy czasie ewentualne blokady zostaly sciagniete przez poprzednich wlascicieli.

 

Teraz jednak po 2 sezonie na tej maszynie zaczynam sie zastanawiac, czy te 80KM rzeczywiscie tak lagodnie sie zachowuje? Ponadto spalanie - w graniach 4,5 litra na trasie przy w miare dynamicznej jezdzie w graniach 140km/h to jednak mniej niz dane podawane przez innych wlascicieli GSXFow.

 

Czyli co - rozwiercac? A moze mam zdjac jeszcze raz wydech i pstryknac pare fotek dla Waszej pewnosci?

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moj gsx600f z 92 roku majacy w papierach 86 koni jechal na maxa 210 i palil srednio troche ponad 5 litrow. Patrzac po tym co piszesz to chyba jest wszystko ok skoro przy 160 zostal jeszce spory zapas. Niemcy blokuje konie albo do 34 dla tych co sie ucza jezdzic albo do 99. Ale niech specjalista sie wypowie czy na wydechac mozna zblokowac do 34 koni. Mysle ze wtedy nie pojechalby te 160 z zapasem. To takie moje spostrzezenia po uzytkowaniu takiego sprzetu przez jeden sezon:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak kusi mnie, zeby rozwiercic te blaszki na wydechach... :)

 

Tylko powiedzcie mi jeszcze dwie rzeczy:

1. czy takie rozwiercenie moze teoretycznie zaszkodzic lub pogorszyc osiagi/ kulture pracy silnika?

2. Jesli jest to rzeczywiscie blokada to czy po rozwierceniu trzeba bedzie od nowa ustawiac gazniki?

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...