Gość kogoot Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Jaki znacie najpelszy lakier o dużym połysku??? Możliwy do położenia w garażu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepcio Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Zadaj te pytanie w sklepie z lakierami . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 10 Marca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Zadaj te pytanie w sklepie z lakierami . Pozdrawiam :?: :?: :?: To jest forum motocyklistów, dla motocyklistów i przez motocyklistów :!: Jak Kolega Kogoot ma problem z dobraniem lakieru do moto, to trzeba mu chyba pomóc, a nie do sklepu, jak po fajki wysyłać :? :? :? . Kogoot, sorry, nie znam się na lakierach, ale założe się, że jakiś uczynny spec się rychło odezwie i pomoże :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZAJA (mały) Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 wydaje mi sie ze na forum nie ma fachowca, alkiernika;-))W kazdym razie szkoły nie trzeba konczyc by to wiedziec...w kazdym razie ja nie wiem..:-(Sory ale Ci nie pomoge!Powodzenia i do zobaczenia na trasie :( :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 11 Marca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 To sam mu poszukałem: http://www.republika.pl/ts_350/warsztat6.htm oraz wywody precli (tam jednak są motocykliści-lakiernicy :D ) "Mam zapytanie odnośnie lakierowania akrylem - chodzi o zwykly lakier połysk,kokretnie - czarny :] . Po krotkiej rozmowie z lakiernikiem dowiedzialemsie, ze aby pomalowac (odnowic) sobie moto takim lakierem musze zanabyc:- podklad - koniecznie akrylowy, bo tlenkowy jest z miejscazdyskwalifikowany- lakier bazowy - czyli ten z wlasciwym kolorem + utwardzacz- lakier bezbarwny - zeby wzmocnic powierzchnie bazowa + utwardzacz- opcjonalnie szpachla :D)Dowiedzialem sie rowniez, ze ceny tych wszystkich specyfikow (kazdy - puszkalitrowa) wyniosa mnie okolo 200zl.Prosze o potwierdzone informacje na temat lakierowania akrylem. Przypominamrowniez, ze chodzi o zwykly blyszczacy sie lakier, a nie o metalik. Nowapowloka bedzie kladziona na stara, fabryczna (ts350) z ewentualnymifragmentami szpachli. Najbardziej interesuje mnie fakt, czy ostatniawarstwa - bezbarwna, jest koniecznie potrzebna?Chetnie tez spojrze na jakas opinie - porownanie lakieru renowacyjnego iakrylowego. Czy warto ładować sie w koszty?insane_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _TS350 - going the distance." "> - podklad - koniecznie akrylowy, >bo tlenkowy jest z miejsca> zdyskwalifikowanyjesli nie bedziesz kladl szpachli,nie masz obic/obtarc itd to nie trzebapodkladu..wystraczy dobre zmatowienie...a podklad to IMHO tylko akryl :(> - lakier bazowy - czyli ten z >wlasciwym kolorem + utwardzacz> - lakier bezbarwny - zeby >wzmocnic powierzchnie bazowa + >utwardzacz> - opcjonalnie szpachla :D)tu zalezy...mozna pomalowac samym akrylem i bedzie oki...ale mozna tezspotkac lakiery ktore skaldaja sie z bazy+klar(cos jak metalic tylko ze bezpigmentu metalicznego) i wtedy _trzeba_ malowac bezbarwnym.porownanie lakierow reno/akryl jest troszke nie na miejscu!to tak jaksyrenke z mercedesem...jesli mozesz to bierz akryl!trwalszy,wiekszypolysk=>lepszy efekt :Dlakier renowacyjny(polski) kosztuje ~15-70zl/l zalezy od koloru,akrylkosztuje od ~30 w gore tez zalezy od koloru(wg zasady najtanszybialy,najdrozszy czerwony).ale na jawe zejdzie ci _max_400ml(4X~15zl/100cl-bez utwardzacza!ceny samego utwardzacza niestety niepamietam) wiec nie musisz kupowac 1L tylko te _max_ 400cl :Dpuszka podkladu akrylowego(0,5l+utw)w roznych kolorach~to koszt od~20zl,rozpuszcalnik akryl (0,5l Novol) ~9zl=>orientacyjny koszt malowaniaakrylem wyjdzie ~100 bez bezbarwnego!ceny bezbarwnego/100cl tez nie pamietamale rok temu za 7,5L(5klaru+2,5 utw. f-my Novol)placilem ~175zl :D--________________pozdroofka Maniekstrefa : slask - Jaworzno" PozdrawiamNielakiernik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Czesc! Ale i tak nic nie przebije lakieru na bazie olowianej. Mialem nim pomalowana Yamaszke ile razy klucz mi spadl na zbiornik albo zaczepilem czyms. Wystarczylo przeleciec szmatka i po krzyku. Tak wogole to sami lakiernicy przyznaja ze nawet renomowane firmy schodza chyba z kosztow bo lakierki coraz slabsze... Jak sie przejechalem VFR brata do Warszawy- mialem plecak z plastikowa klamra zapieta na brzuchu po 140KM jazdy bylo widac gola blache na zbiorniku w miejscu gdzie dotykala klamerka!!Pozdrawiam.Janek.P.S. Co olow to olow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Oczywiście Janek, masz rację. Ja mam oryginalny taki lakier w MW, kiedyś lał się na tylny błotnik kwas z akumulatora i zostało tylko odbarwienie co to znaczy lakier akrylowy?to że jego rozcieńczalnik jest na bazie wody (normy ekologiczne). podkład tlenkowy - to nie jest rodzaj tylko kolor (czerwony tlenkowy). Obecnie są w sprzedaży podkłady o bazie akrylowej w tym kolorze. Ja sam używam ich do malowania weteranów. Pod lakier akrylowy można stosować podkłady nieakrylowe. Muszą być to podkłady typowo lakiernicze i chemoutwardzalne (inne źle się docierają). Za stosowaniem podkładów akrylowych przemawia fakt, że są dużo bardziej plastyczne przy docieraniu i mniej się napracujesz Jesli będziesz chciał połozyć sobie lakier metalik, perłę itp. musisz połozyć tzw. lakier bazowy i potem pokryć to bezbarwnym. Jeśli kolor będzie jednolity możesz kupić od razu gotowy lakier (bez bezbarwnego). Dużo lepiej jest potem spolerować lakier i wychodzi gładsza powierzchnia. Ja polerowałem lakier dotąd aż widziałem w odbiciu poszczególne włosy na swojej brodzie lub pory w skórze. To jaką bedziesz miał "głębię" lakieru zależy od tego jak przygotujesz powierzchnię. Pod lakier błyszczący stosowałem ziarnistość papieru 1000 - 1500, pod mat 800. Bardzo ważna jest też temperatura w jakiej kładziemy lakier. Lakiery renowacyjne nie mają tak ładnego połysku jak akrylowe, jednak są znacznie tańsze Ps. efekt moich poczynań możecie zobaczyć sobie w albumie. Jest tam kilka odrestaurowanych przeze mnie motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Jaki znacie najpelszy lakier o dużym połysku??? Możliwy do położenia w garażu???Słuchaj mo kuzyn jest lakiernikiem właśnie skończył sikać mojego sprzęta.Nie zjadłem jeszcze wszystkich rozumów ale byłem z nim w lakierni kilka razy widziałem jak maluje się motory ciekawi mnie to więc dużo go wypytywałem o szczegóły więc trochę wiemi chętnie ci pomogę. Jeśli sam niebęde wiedział to będe męczył kuzyna.Jedno wiem napewno najleszpszy połysk daje lakier perłowy bajer niesamowity.w ogóle techniki malowania w ciągu kiku lat zmieniiły się drastycznie.Malowanie motocykla to nietaka prosta sprawa. Mówie oczywiście o porządnym nie jakimś takim byle było malowaniu spreiami.Perła oczywiście nie jest tania ale efekt niesamowity szczególnie w słoneczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Najbardziej interesuje mnie fakt, czy ostatniawarstwa - bezbarwna, jest koniecznie potrzebna?Chetnie tez spojrze na jakas opinie - porownanie lakieru renowacyjnego iakrylowego. Czy warto ładować sie w koszty?nik hej lakiernik to ja nie jestem ,ale dopiero co przywiozłem swojegoi ślicznie błyszczącego Jasia od lakiernika i też się ostatnio trochę po sklepach nabiegałem-------krótko::::::::: baza + bezbarwny - lakier dwuwarstwowy(bez domieszki metaliku czy perły oczywiście) jest o tyle fajniejszy, że dużo ładniej sięe błyszczy, ja bym to nazwał, że jest "głębszy" ale równie dobrze można położyć jednowarstwowy i też się będzie błyszcvzał---tylko ciut mniej Oczywiście jeśli kładziesz bazę (czyli kolor) z dwuwarstwowego to koniecznie na to jeszcze bezbarwny, bo sama baza to wygląda jak byś miniową pomazaL :lol: A co do porównań wytrzymałościowych to niestety nie pomogę bo jestem jeszcze na to leszcz - nie zdążyłem się poprzekonywać Z lakierniczym pozdrowieniem- Niech ci błyszczy jak trza! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noise of death Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Zadaj te pytanie w sklepie z lakierami . Pozdrawiam kolega..... Jak sie przejechalem VFR brata do Warszawy- mialem plecak z plastikowa klamra zapieta na brzuchu po 140KM jazdy bylo widac gola blache na zbiorniku w miejscu gdzie dotykala klamerka No to brat chyba musial byc zly :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 a jednak mamy fachowców!każdy z nas coś wie i kazdy sobie pomaga!jezu jaki ten świat piekny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 12 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2003 mój sprzęt malowany była techniką dwuwarstwową tzn.1. najpierw lakier bazowy taki podkład w kolorze podobnym do właściwego lecz dużo tańszym2. następnie po przeschnięciu nakłada się warstwa już właściwego dobranego koloru malowanie to odbywa się dwukrotnie3. ostatnim etapem jest położenie lakieru bezbarwnego do którego domieszkuje się odrobine perły tą warstwę nakłada się dowolną ilość razy oczywiście niemożna przesadzaćw punktach 1 i 2 do lakieru dodaje się spejalne utwardzache i plastyfikatory nie są one aż tak drogie i dlatego warto je użyć dają one większą twardość i elasteczność lakieru dzięki temu lakier mniej "pęka" co szczególnie przydatne jest przy plastikach które ciągle pracująnakładanie aż trzech warstwy lakieru jest bardzo przydatne gdyż grubość warstwy lakieru jest tak trwała że może wytrzymać nawet przewrotkę (nie ślizg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 12 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2003 3. ostatnim etapem jest położenie lakieru bezbarwnego do którego domieszkuje się odrobine perły tą warstwę nakłada się dowolną ilość razy oczywiście niemożna (nie ślizg) Oczywiście tylko gdy chcesz żeby ci zmieniał kolorki, bo nie każdy życzy sobie takiego efektu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 12 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2003 Oczywiście tylko gdy chcesz żeby ci zmieniał kolorki, bo nie każdy życzy sobie takiego efektu :Dracja zapomniałem o tym wspomnieć a to bardzo ważne lakier perła potrafi pięknie zmieniać kolorki w zależności od punktu patrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 ja też dorzucam swoje trzy grosze. Maluje właśnie przyczepke motocyklowa, napewno dodam te zmiękczcze, bo one cuda czynią Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.