motor Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 witamco może byc przyczyną tego że iskra jest niezakażdym pokręceniem magneta w WSk 125? Odpada.*cewka zapłonowa*fajka,świeca,przewód*zbyt luzny zacisk przewodów na zapłonie*kondensator to co wymieniłem jest OK, denerwuje mnie to ,nie wiem co tam sie może popsuć ,a jednak mam problem z tym sprzętem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 Platyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 przebicie moze gdzies byc, wszystko umyj benzyna ekstrakcyjna i wysusz dobrze, jak kolega powyzej radzi przejzyj przerywacz, sprawdz jego stan i przerwe....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durex Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 (edytowane) Witam. Niestety mam ten sam problem :wink:( tzn. Podobny... trochę dziwniejszy...;/: zaczęło się od tego ze jak są w silniku WSK 125 śrubki do mocowania wszystkich kabli wewnątrz (od świateł platynek i cewki zapłonowej) to jedna z nich odpadła i stanęła miedzy magnetem a platynami co spowodowało zblokowanie magneta i skrzywienie platynek;/ po dłuższym demontażu magneta udało mi się wyprostować platynki i teraz są już proste. I teraz mój dziwny problem: kopie w kopkę to nie ma iskry ;/ ale pokręcę szybko kołem na biegu to iskra się pojawia i to całkiem ładna(duża i niebieska)(pokręcę kołem bo silnik ten mam założony w gokarcie). ktoś wie dlaczego iskra jest na wysokich obrotach a na niższych jej nie ma ?? (przed zmieleniem śrubki o platynki sprzęcik śmigał jak głupi) i przy okazji podajcie jaka powinna być średnica szczeliny miedzy otwartymi platynami... z góry dzięki za wszelkie info i sugestie :P bo dzisiaj tam grzebałem 6 godzin ;p Edytowane 23 Stycznia 2007 przez Durex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Witam. Niestety mam ten sam problem ;)( tzn. Podobny... trochę dziwniejszy...;/: zaczęło się od tego ze jak są w silniku WSK 125 śrubki do mocowania wszystkich kabli wewnątrz (od świateł platynek i cewki zapłonowej) to jedna z nich odpadła i stanęła miedzy magnetem a platynami co spowodowało zblokowanie magneta i skrzywienie platynek;/ po dłuższym demontażu magneta udało mi się wyprostować platynki i teraz są już proste. I teraz mój dziwny problem: kopie w kopkę to nie ma iskry ;/ ale pokręcę szybko kołem na biegu to iskra się pojawia i to całkiem ładna(duża i niebieska)(pokręcę kołem bo silnik ten mam założony w gokarcie). ktoś wie dlaczego iskra jest na wysokich obrotach a na niższych jej nie ma ?? (przed zmieleniem śrubki o platynki sprzęcik śmigał jak głupi) i przy okazji podajcie jaka powinna być średnica szczeliny miedzy otwartymi platynami... z góry dzięki za wszelkie info i sugestie :crossy: bo dzisiaj tam grzebałem 6 godzin ;p A ściągałeś magneto?Bardzo częstą przyczyną jest ścięcie klina blokującego położenie magneta na wale , wynikiem czego jest zupełna przypadkowość pojawiania się iskry i brak możliwości wyregulowania momentu zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durex Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 heh pewnie ze tak :crossy: a co do klinika to nie było jak pierwszy raz ścigłem magneo albo mi gdzieś spadł nie zauważyłem i zginą ale już kupiłem nowy i jest :P a pyzatym jak nie było by klinu to iskra by BYŁA tylko ze nie w najwyższym puknie tłoka (no 2mm przed) ;) Ja nie mam iskry tylko gdy magneto wolno się obraca... nie wiem może cewka generuje za mała moc;/ ale jak szybciej się kreci to iskra jest i to porządna (ładnie kopie) (sroki z tym kręceniem się magneta ale prościej nie szło ;p ale wiecie o co chodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 A czy po prostowaniu platynki idealnie do siebie przylegają? To jest rzecz normalna że przy zapłonie iskrownikowym iskra jest słaba przy małych obrotach a mocna przy dużych (w przypadku zapłonu bateryjnego jest dokładnie naodwrót). Co do przerwy na platynkach to oczywiście możesz ustawić ją książkowo ale w przypadku iskrowników (zwłaszcza składanych z kilku) to niezawsze oznacza najmocniejszą iskrę, warto jest poeksperymentować. heh pewnie ze tak :crossy: a co do klinika to nie było jak pierwszy raz ścigłem magneo albo mi gdzieś spadł nie zauważyłem i zginą ale już kupiłem nowy i jest :P a pyzatym jak nie było by klinu to iskra by BYŁA tylko ze nie w najwyższym puknie tłoka (no 2mm przed) ;) Ja nie mam iskry tylko gdy magneto wolno się obraca... nie wiem może cewka generuje za mała moc;/ ale jak szybciej się kreci to iskra jest i to porządna (ładnie kopie) (sroki z tym kręceniem się magneta ale prościej nie szło ;p ale wiecie o co chodzi)Iskra by wcale niemusiała być, bo wszystko zależy od tego jak położona jest cewka względem magnesów na kole podczas otwierania sie platynek. Zgrubsza to tłumacząc sprawa wygląda tak że prąd w cewce jest sinusoidalny i gdy przerwiemy obwód podczas przechodzenia prądu przez zero to nie będzie iskry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durex Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 A czy po prostowaniu platynki idealnie do siebie przylegają?się wie mówię ze męczyłem się 6 godzin...Jo jest rzecz normalna że przy zapłonie iskrownikowym iskra jest słaba przy małych obrotach a mocna przy dużychale na małych nie ma wcale ;) tylko na dużych jest taka jak powinna być... bo wszystko zależy od tego jak położona jest cewka względem magnesów na kole podczas otwierania się platynek.a jak położona powinna by cewka ?? blisko ?? bo ja mam odstęp około 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Cewka powinna być jak najbiżej magnesów ale nie może obcierać o nie. Śróbka nie zmieliła czasem uzwojeń na cewce albo nie naruszyła któregoś z magnesów ? Mi to wygląda na rozmagnesowane magnesy, nie dające rady wytworzyć napięcia w cewce potrzebnego do iskry przy za małych obrotach.Ale może się myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Kondensator o odpowiedniej pojemności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durex Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Kondensator o odpowiedniej pojemności?Tak mi się wydaje tak jak mówiłem silniczek chodził do póki nie zachciało mi sie dokręcić luźnych kabelków(z kąd mogłem wiedzieć ze z 2 strony jest odwrotny gwint i nakrętki odpadną i zaczną mi mielić platynki)śrubka nie zmieliła czasem uzwojeń na cewce albo nie naruszyła któregoś z magnesów ?no nie jestem pewien... chyba nie nie wina na magnesach ani na cewkach zdanych mechanicznych uszkodzeń jedynie gdzie to na tych platynach ;/Mi to wygląda na rozmagnesowane magnesyhm... myślałem o tym ale wyczytałem gdzieś ze rozmagnesowanie magnesu trwa 300 lat ;/ a pozatym przyciągają metal i to mocno... Dzięki za sugestie... dzisiaj popróbuje ustawić cewki jak najbliżej magnesów. A i jeszcze jedno te 2 cewki od świateł nie są potrzebne do wytworzenia iskry ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawbor Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 jeżeli wczesniej wszystko było ok, to problem tkwi najprawdopodobniej w niewłasciwej przerwie na platynkach(przerywaczu) teoretycznie powinna być 0,2-0,3mm (o ile dobrze pamiętam)pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 a jak położona powinna by cewka ?? blisko ?? bo ja mam odstęp około 1mmOczywiście cewka tak jak napisał Yool powinna być jak najbliżej koła, ale mnie chodziło raczej o to czy w momencie otwierania się platynek beguny cewki są dokładnie nad magnesami czy w połowie magnesów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 DEAD ma rację w tym pytaniu. Nadbiegunnik podczas rozwierania styków przerywacza powinien być nad cewką zapłonową. Sprawdz czy nie było wcześniej nitowana piasta koła zamachowego do samego koła. Czasami nity sie obluzowywały i ludzie na nowo nitowali, ale niestety już nie jak w oryginale i iskra była później kiepska już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durex Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 No wiec witam forumowiczów :rolleyes: na początku dzięki za wszystkie podpowiedzi dużo mi pomogły :cool: niestety nie rozwiązały do końca mojego problemu mojego problemu:(( Ustawiłem przerwę na platynkach 0.25mm oraz przesunąłem cewkę bliżej magnesów teraz jest w odległości około 0.30mm (korzystałem ze szczelinomierza) niestety iskra sie pojawia nadal na wyższych obrotach silnika :((Pocieszające jest to ze mogą być znacznie niższe niz były potrzebne na początku) a i magnesy są idealnie nad cewka podczas otwierania się platynek. postanowiłem wymienić platyny i kondensator... Myślicie ze to dobry pomysł?? może pomoże ;p Sprawdź czy nie było wcześniej nitowana piasta koła zamachowego do samego koła. Czasami nity się obluzowywały i ludzie na nowo nitowali, ale niestety już nie jak w oryginale i iskra była później kiepska już. No powiem Ci ze jest przestawione o 1mm ale nity są oryginalne i mocno trzymają (nie ma luzów) i nie jestem pewien czy nie było tak od początku ?(a przypominam na początku działało)... czy przestawienie o 1mm ma jakieś znaczenie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.