wieczny student Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 ABG, nawet nie próbuj mi jej podebrać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ABG Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Wieczny: kto pierwszy ten lepszy ale skoro napisałem, że za miesiąc ją biorę a Ty z takim textem to chyba sprawa jasna....będzie moja :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wats Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Witam panów chciałbym właśnie zakupic XBR ale się zastanawiam jeszcze nad tym motorkiem. Jeździłem na nim ale był blokowany gdzie znajdują się blokady ?. Nie pokoji mnie także stukanie w głowicy czy wszystkie XBR tak mają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Pukanie z głowicy to bardzo zly objaw. Świadczy o zaniedbaniu stanu oleju i starciu wałka (z tego co ja wiem), który jest ułożyskowany bezpośrednio w głowicy. Tulejowanie i inne tego typu zabiegi sa bardzo kosztowne i trudne do zrobienia. Gdzie stoi ta Honda? Napisz, żeby ktoś nie pojechał sporo kilometrów i zastał sprzeta z taką wadą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Xbr blokowane są na wałku rozrządu (nizsze krzywki w zablokowanej wersji). Stukanie w głowicy może być objawem jej pęknięcia i być może luźnego gniazda zaworowego. Motorek ogólnie bardzo poręczny. Prędkości też nie najgorsze :biggrin: Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Witam odświeżam trochę temat ponieważ mam kilka pytań odnośnie tego motoru a mianowicie jakie przebiegi można tym motocyklem osiągnąć ??jak jest ze spalaniem ??ogólnie jak spisuje sie ten motocykljak wygląda sprawa wersji blokowanych jak ją można rozpoznać ??pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magnum 200 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Moja Honda ma prawie 80 000 km przebiegu i lata. Miała remont rozrządu, wymiane łożysk i pierścieni. Myśle że jeszcze sporo przelata. Spalanie: nie przekroczyłem jeszcze 4,7 litra. Motocykl spisuje sie zależnie od stanu i użytkownika. Trzeba tylko uważać na przegrzania bo głowica ma tendencje do pękania. Motorej można odblokować dość tanim kosztem na używanych częściach (nowy wałek kosztuje prawie 1000zł) lub zrobić swapa i wpakować silnik od Dominatora 650. Pzdr Cytuj Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03 www.bikepics.com/members/magnum200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary XBR Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 (edytowane) Moja Honda ma też około 80.000, ale nie wiadomo jaki ma przebieg silnik, bo to już drugi w tym sprzęcie. Niestety, wciąż zablokowany na wałku do 27 KM. A spalanie potrafi zejść poniżej 4 l/100 km, przy spokojnej jeździe. Za to oleju już trochę żre. A propos odblokowywania. Ostatnio zmuszony byłem obciąć tłumik od mojej Hondy XBR, bo ktoś przede mną go tam przyspawał i nie dało się go normalnie odkręcić, a chciałem zamienić resztki oryginalnego na jakiś zamiennik. Ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem, że rura idąca od kolektora do tłumika ma dwie warstwy. Wewnątrz grubej, masywnie wyglądającej jest druga, znacznie cieńsza rura, a między nimi powietrze. Stąd przyszedł mi do głowy pomysł, żeby tą wewnętrzną rurę usunąć, bo z pewnością zwężona średnica ma również właśćiwości tłumiące. Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy sama zewnętrzna rura będzie się dobrze sprawować, nie będzie się przepalać, a całość nie stanie się dużo głośniejsza. Czy ktoś już coś takiego robił? I czy oryginalna XBR-ka 44 KM też ma taką wąską rurę? Edytowane 18 Lutego 2012 przez Cezary XBR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary XBR Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Magnum 200 udzielił mi już porady - wszystkie wersje XBR mają podwójną rurę. Co do średnicy wewnętrznej - od znajomego z klubu XBR w Holandii dowiedziałem się, że przypadki zwiększania wewnętrznej średnicy rury wydechowej wpływają na zmniejszenie mocy oraz wypalanie zaworów wylotowych. Właściwy opór układu wydechowego jest konieczny dla właściwego działania silnika. Tak więc pomysł nie był dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monogar Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Witam, Widzę, że Kolega przeniósł swoją aktywność do innego tematu. Wcześniejsze posty widziałem w wątku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/126070-posiadacze-hondy-xbr-500-poszukiwani/page__st__80 Wiem o korespondencji z Magnum 200 (jak mawiają: co w rodzinie, to nie zginie :) ), niemniej chciałem coś dodać od siebie. Nie zaprzeczam wszystkiemu, co powiedział członek klubu XBR z Holandii. Chodzi tu zapewne o zjawiska falowe występujące w układzie wydechowym, czyli krótko mówiąc, w układzie wydechowym, jako całości. Nie mają one wpływu na cały przebieg obrotów, lecz jedynie na pewien ich zakres (dlatego w niektórych motocyklach w celu poprawienia przebiegu momentu obrotowego w zakładanym zakresie prędkości obrotowych silnika, stosuje się sterowane silniczkiem elektrycznym przepustnice zmieniające przekrój wydechu, dotyczy to jednak silników o znacznej rozpiętości użytecznych prędkości obrotowych). Pisząc o układzie wydechowym, jako o całości miałem na myśli rury wydechowe łącznie z tłumikami (taki komplet dobiera producent do danego silnika). Zatem dobierając do oryginalnych rur wydechowych inne, na ten przykład akcesoryjne tłumiki, narusza się i tak założoną przez producenta charakterystykę wydechu. Lecz stopień zaistniałych zmian po wymianie elementów układu wydechowego nie jest myślę, tak znaczny. A na pewno teorię o wypalaniu się zaworów wydechowym potraktowałbym mocno na wyrost. Po wielu latach używania układ wydechowy w wyniku postępującej także we wnętrzu tłumika korozji i tak mocno zmienia swoją charakterystykę w stosunku do dobranej przez producenta motocykla. Jeżeli chodzi o wspomniany przez holenderskiego iksbeerowca przypadek wypalania się zaworów wydechowych, to być może inna ich przyczyna zbiegła się w czasie z wymianą rur wydechowych i stąd taka pochopna diagnoza. Aby jeszcze uspokoić obawy, to proszę porównać osiągi motocykli XBR500 w wersjach 27 i 44 KM. Dla tej pierwszej maksymalna moc występuje przy 6000 obr/min. i maksymalny moment obrotowy 37 Nm przy 3000 obr/min. Natomiast dla drugiej wersji, analogicznie 7000 obr/min. oraz maksymalny moment obrotowy 45,5 Nm przy 6000 obr/min. Proszę zauważyć, jak znaczna różnica w przebiegu osiągów występuje w obu wersjach, a przecież poza wałkiem rozrządu, dyszą główną i przełożeniem głównym nie ma żadnych różnic w układzie wydechowym pomiędzy obiema wersjami. Istnieją oczywiście dostępne metody poprawy przebiegu charakterystyki silnika niwelujące przynajmniej po części różne niekorzystne wpływy (m.in. po wymianie "wydechów"). Jednak reasumując, podwójne ścianki rur wydechowych podyktowane są przede wszystkim względami estetycznymi, aby nie dopuścić do przegrzewania się powierzchni rur, co sprzyjałoby przebarwianiu się warstwy chromu i przyspieszonej korozji. W przypadku mojego motocykla rury wydechowe wykonane są indywidualnie ze stali nierdzewnej, jako jednowarstwowe, co skutkuje lekkim przebarwieniem ich powierzchni pod wpływem temperatury gazów wylotowych. Tłumiki także są nowe, nieoryginalne, akcesoryjne, zakupione na aukcji Allegro. https://picasaweb.google.com/depepeel/HondaXBR670#5711001353337884994https://picasaweb.google.com/depepeel/HondaXBR670#5693209107932446370 Myślę zatem, że spokojnie można myśleć o ewentualnym dorobieniu rur wydechowych, ponieważ poszukiwanie używanych w akceptowalnym stanie może być bardzo nieskuteczne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.