Skocz do zawartości

honda xbr 500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów chciałbym właśnie zakupic XBR ale się zastanawiam jeszcze nad tym motorkiem. Jeździłem na nim ale był blokowany gdzie znajdują się blokady ?. Nie pokoji mnie także stukanie w głowicy czy wszystkie XBR tak mają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pukanie z głowicy to bardzo zly objaw. Świadczy o zaniedbaniu stanu oleju i starciu wałka (z tego co ja wiem), który jest ułożyskowany bezpośrednio w głowicy. Tulejowanie i inne tego typu zabiegi sa bardzo kosztowne i trudne do zrobienia. Gdzie stoi ta Honda? Napisz, żeby ktoś nie pojechał sporo kilometrów i zastał sprzeta z taką wadą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbr blokowane są na wałku rozrządu (nizsze krzywki w zablokowanej wersji). Stukanie w głowicy może być objawem jej pęknięcia i być może luźnego gniazda zaworowego. Motorek ogólnie bardzo poręczny. Prędkości też nie najgorsze :biggrin:

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam odświeżam trochę temat ponieważ mam kilka pytań odnośnie tego motoru a mianowicie

jakie przebiegi można tym motocyklem osiągnąć ??

jak jest ze spalaniem ??

ogólnie jak spisuje sie ten motocykl

jak wygląda sprawa wersji blokowanych jak ją można rozpoznać ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja Honda ma prawie 80 000 km przebiegu i lata. Miała remont rozrządu, wymiane łożysk i pierścieni. Myśle że jeszcze sporo przelata.

 

Spalanie: nie przekroczyłem jeszcze 4,7 litra.

 

Motocykl spisuje sie zależnie od stanu i użytkownika. Trzeba tylko uważać na przegrzania bo głowica ma tendencje do pękania.

 

Motorej można odblokować dość tanim kosztem na używanych częściach (nowy wałek kosztuje prawie 1000zł) lub zrobić swapa i wpakować silnik od Dominatora 650.

 

 

 

Pzdr

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Moja Honda ma też około 80.000, ale nie wiadomo jaki ma przebieg silnik, bo to już drugi w tym sprzęcie. Niestety, wciąż zablokowany na wałku do 27 KM. A spalanie potrafi zejść poniżej 4 l/100 km, przy spokojnej jeździe. Za to oleju już trochę żre.

 

A propos odblokowywania. Ostatnio zmuszony byłem obciąć tłumik od mojej Hondy XBR, bo ktoś przede mną go tam przyspawał i nie dało się go normalnie odkręcić, a chciałem zamienić resztki oryginalnego na jakiś zamiennik. Ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem, że rura idąca od kolektora do tłumika ma dwie warstwy. Wewnątrz grubej, masywnie wyglądającej jest druga, znacznie cieńsza rura, a między nimi powietrze. Stąd przyszedł mi do głowy pomysł, żeby tą wewnętrzną rurę usunąć, bo z pewnością zwężona średnica ma również właśćiwości tłumiące. Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy sama zewnętrzna rura będzie się dobrze sprawować, nie będzie się przepalać, a całość nie stanie się dużo głośniejsza. Czy ktoś już coś takiego robił? I czy oryginalna XBR-ka 44 KM też ma taką wąską rurę?

Edytowane przez Cezary XBR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnum 200 udzielił mi już porady - wszystkie wersje XBR mają podwójną rurę. Co do średnicy wewnętrznej - od znajomego z klubu XBR w Holandii dowiedziałem się, że przypadki zwiększania wewnętrznej średnicy rury wydechowej wpływają na zmniejszenie mocy oraz wypalanie zaworów wylotowych. Właściwy opór układu wydechowego jest konieczny dla właściwego działania silnika. Tak więc pomysł nie był dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Widzę, że Kolega przeniósł swoją aktywność do innego tematu. Wcześniejsze posty widziałem w wątku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/126070-posiadacze-hondy-xbr-500-poszukiwani/page__st__80

Wiem o korespondencji z Magnum 200 (jak mawiają: co w rodzinie, to nie zginie :) ), niemniej chciałem coś dodać od siebie. Nie zaprzeczam wszystkiemu, co powiedział członek klubu XBR z Holandii. Chodzi tu zapewne o zjawiska falowe występujące w układzie wydechowym, czyli krótko mówiąc, w układzie wydechowym, jako całości. Nie mają one wpływu na cały przebieg obrotów, lecz jedynie na pewien ich zakres (dlatego w niektórych motocyklach w celu poprawienia przebiegu momentu obrotowego w zakładanym zakresie prędkości obrotowych silnika, stosuje się sterowane silniczkiem elektrycznym przepustnice zmieniające przekrój wydechu, dotyczy to jednak silników o znacznej rozpiętości użytecznych prędkości obrotowych). Pisząc o układzie wydechowym, jako o całości miałem na myśli rury wydechowe łącznie z tłumikami (taki komplet dobiera producent do danego silnika). Zatem dobierając do oryginalnych rur wydechowych inne, na ten przykład akcesoryjne tłumiki, narusza się i tak założoną przez producenta charakterystykę wydechu. Lecz stopień zaistniałych zmian po wymianie elementów układu wydechowego nie jest myślę, tak znaczny. A na pewno teorię o wypalaniu się zaworów wydechowym potraktowałbym mocno na wyrost. Po wielu latach używania układ wydechowy w wyniku postępującej także we wnętrzu tłumika korozji i tak mocno zmienia swoją charakterystykę w stosunku do dobranej przez producenta motocykla. Jeżeli chodzi o wspomniany przez holenderskiego iksbeerowca przypadek wypalania się zaworów wydechowych, to być może inna ich przyczyna zbiegła się w czasie z wymianą rur wydechowych i stąd taka pochopna diagnoza. Aby jeszcze uspokoić obawy, to proszę porównać osiągi motocykli XBR500 w wersjach 27 i 44 KM. Dla tej pierwszej maksymalna moc występuje przy 6000 obr/min. i maksymalny moment obrotowy 37 Nm przy 3000 obr/min. Natomiast dla drugiej wersji, analogicznie 7000 obr/min. oraz maksymalny moment obrotowy 45,5 Nm przy 6000 obr/min. Proszę zauważyć, jak znaczna różnica w przebiegu osiągów występuje w obu wersjach, a przecież poza wałkiem rozrządu, dyszą główną i przełożeniem głównym nie ma żadnych różnic w układzie wydechowym pomiędzy obiema wersjami. Istnieją oczywiście dostępne metody poprawy przebiegu charakterystyki silnika niwelujące przynajmniej po części różne niekorzystne wpływy (m.in. po wymianie "wydechów"). Jednak reasumując, podwójne ścianki rur wydechowych podyktowane są przede wszystkim względami estetycznymi, aby nie dopuścić do przegrzewania się powierzchni rur, co sprzyjałoby przebarwianiu się warstwy chromu i przyspieszonej korozji.

W przypadku mojego motocykla rury wydechowe wykonane są indywidualnie ze stali nierdzewnej, jako jednowarstwowe, co skutkuje lekkim przebarwieniem ich powierzchni pod wpływem temperatury gazów wylotowych. Tłumiki także są nowe, nieoryginalne, akcesoryjne, zakupione na aukcji Allegro.

 

https://picasaweb.google.com/depepeel/HondaXBR670#5711001353337884994

https://picasaweb.google.com/depepeel/HondaXBR670#5693209107932446370

 

Myślę zatem, że spokojnie można myśleć o ewentualnym dorobieniu rur wydechowych, ponieważ poszukiwanie używanych w akceptowalnym stanie może być bardzo nieskuteczne.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...