viader Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Witam.. mam pytanie ... jakie stosujecie uszczelki pod głowicę w Junakach?? ja tam kiedyś czytałem o wycinaniu z blachy aluminiowej lub miedzianej i że niby jest oki.. zrobiłem tak samo... wyciąłem z miedzianej blachy uszczelkę pod głowicę i cylinder.. ale niewiem czy teraz nie są za cieńkie.. otórz wydaje mi się że mam niedociągniętą do końca głowicę do cylindra.. odnoszę wrażenie że jest luz na tej uszczelce pod głowicą :| nie odpalałem bo narazie brak czasu.. ale nie daje mi to spokoju :/ jakiej grubości powinna byćta blacha?? bo krzywo przykręcona głowica odpada.. jest oki.. :|Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 jak możesz stwierdzić na oko ,że masz niedociągniętą głowicę ?na jakiej podstawie sądzisz że masz luz?jezeli splanowałeś głowicę i cylinder ,, dokręciłes równo głowice to możesz mieć uszczelkę cienką jak papier i będzie git tylko posmaruj ja smarem grafitowym bo spiecze się z głowicą i kiedys tam cięzko będzie ją "odkleić". jak się martwisz sprawdż ciśnienie w cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Ja np. mam wycietą z blaszki miedzianej. Musiałem ją zastosować ponieważ słychać było jak tłok lekko udrzał w głowce. Taka jest dzisiejsza jakość szęsci do Junaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 jezeli twierdzisz, ze jak to okresliles tlok lekko uderzal w głowice to czy po zdjeciu glowicy byly widoczne miejsca na tloku stykajace sie z glowica i jakie to byly jesli mozesz okreslic, a co do podlkadek to oryginalnie zadnych tam nigdy sie nie stosowalo.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 19 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 hmm niewiem zy stosowano czy niesosowano ale nawet w oryginalnej dokumentacji wyczytałem że konstrukcja głowicy wymagała użycia uszczelki... domyślam isę że o to chodziło koledze pisząc podkładki... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 podkladki uszczelki jeden piorun...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 hmm niewiem zy stosowano czy niesosowano ale nawet w oryginalnej dokumentacji wyczytałem że konstrukcja głowicy wymagała użycia uszczelki..Pozdr Ciekawe w jakiej ?W Junaku nie stosuje sie uszczelki miedzy glowica a cylindrem, tylko miedzy podstawa cylindra i karterami silnika - ta rowniez podkladka mozna regulowac luz miedzy denkiem tloka a `dnem` komory spalania.Gacek jezeli kupiles tlok Almota dla swego Junaka, lub co gorsze caly zestaw cylinder i tlok z pierscieniami i sworzniem to wiedz ze kazdy tlok wymaga indywidualnego spasowania z cylindrem i glowica a sworzen i pierscienie z tego kompletu sa do wyrzucenia.Wiecej informacji na ten temat na grupie Dziki Junak ( archiwum ) lub na stronie Jacota o Junaku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Gacek jezeli kupiles tlok Almota dla swego Junaka' date=' lub co gorsze caly zestaw cylinder i tlok z pierscieniami i sworzniem to wiedz ze kazdy tlok wymaga indywidualnego spasowania z cylindrem i glowica a sworzen i pierscienie z tego kompletu sa do wyrzucenia.Wiecej informacji na ten temat na grupie Dziki Junak ( archiwum ) lub na stronie Jacota o Junaku. Adam M.[/quote'] Juz zabardzo nie pamietam ale raczej będzie to tłok i pierścienie z almotu. Cylinder mam oryginalny. Tłok był już troche obtoczony. Co do tych pierścieni to wiem że są do dupy do mój braciak przejechał Junakiem 3tys. (w tym wymienaił już raz pierścienie) i zaczął mocno dymić przy odpaleniu. A masz może adres firmy w której można kupić odpowiednie pierscienie. Słyszałem że robią je jakaś Poznańska firma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Co to znaczy `troche obtoczony`???Do nadwymiarowego Almota robi sie szlif cylindra - taka jest prawidlowa praktyka robienia remontu tego podzespolu silnika.Nie mam namiaru na warsztat pani Derdy z Poznania, ale powinien byc na stronie Jacota i Dziki Junak. Jedyne jak na razie z w miare dobra opinia.Mozesz rowniez zakupic wysylkowo pierscienie angielskie uzywane w BSA Gold Star 350 czy Norton Manx 350 w cenie okolo $50 za komplet + koszty wysylki. Na pewno jakosc bedzie odpowiednia :D)) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Co to znaczy `troche obtoczony`???Adam M.To znaczy że jego górna cześć mocno wystawała poza cylindrem i mocno uderzał o głowce dlatego został obtochony jedynie jego krawedź. Inaczej nie można było tego problemu rozwiacać. Oczywiście tłok jest odpowiednoi spasowany do cylindra. Nie znaczy to że ja szlifowałem cały tłok żeby go dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 jaka rzeżnia :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 No Almotom sie to zdaza :D))Drugim sposobem jest wlasnie wlozenie podkladki pod cylinder - tyle ze wowczas robi sie kilka prob dla wlasciwego ustawienia wielkosci `squish area`, czyli dla znalezienia punktu gdzie tlok uzyskuje max sprezanie bez dotykania glowicy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Oczywiscie jak niema potrzeby to nie należy jej (podkładki) wsadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 20 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 hmm no dobra.. ale zaczeło się od tego że robiłem uszczelki.. z blaszki .. chyba 0,05mm :| ?? już nawet niepamiętam... :/ w każdym bądź razie cieniutkiej i chodziło mi o to czy nie będzie za cieńka.. czy na oryginalnym tłoku i cylindrze nie będzie to za mało.. czy nei będe miał cyrków z silnikiem ;-) oki.. zbliża sięweek będzie trzeba tam zajrzeć i poszperać.. bo praca w tygodniu non stop :/ a tu taaaka pogoda na jeżdżenie :. grrrr... Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Jesli nie ma potrzeby dawać podkładki tam więc po co ją dajesz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.