Skocz do zawartości

Jakie luzy miedzy zaworami w kle


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz, sprawa trudności jest względna w zależności od zaawansowania tego, kto to robi. W KLE problemem jest użycie dwóch zaworów na jadnej dźwigni, co wymaga dokładnego ich ustawienia nie tylko na wymiar, ale też względem siebie (bo pomiar robi się wspólny dla obu na raz). Trzeba też zlać płyn chłodniczy, bo w głowice wchodzą takie dwie rurki, które trzeba wyjąć w cewlu zdjęcia pokrywy (nie robiłem konkretnie KLE, ale pozostałem modele z tym silnikiem owszem (GPZ, ER5, EN500) przypuszczalnie tutaj jest podobnie - jak nie, to nich ktoś mnie poprawi). Zanim to się zrobi trzeba wszsytsjko dokładnie oczyścić, by nie powpadały jakieś farfcle do środka. To tyle chyba. Jak masz wątpliwości, to moze lepiej pojechać do warsztatu i nie mówię tego dlatego, ze chcę naraić sobie klienta :-), tylko poprostu szczerze radzę.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Paweł: mozesz uzasadnić dlaczego robisz pomiar pomiędzy wałkiem a dzwignią, a nie pomiedzy zaworem a dzwignią? W manualau jest nawet zdjecie ktore pokazuje pomiar pomiedzy zaworem a dzwignią.

Ja ostatnio w motocyklach robiłem pomiary jak piszesz (po Twoich poradach), później sprawdziłem luzy nad zaworem, wychodził luz troszke większy, jakieś 0,05mm i na szczescie nierównomiernosc luzów pomiedzy zaworem i śrubą regulacyjną była znikoma.

Rozbiórka o której napisałeś jest poprawna, ten sam silnik co w er,gpz,en.

 

Zajdelek: synchronizacja gaźników nie wpływa na pracę silnika w zakresie obrotów w których eksploatujesz sprzet (chyba, że maksymalne Twoje obroty to 2000 :flesje: ) tylko wpływa na obroty biegu jałowego oraz początkowych średnich, kiedy silnik zaczyna sie juz wkręcać (lub schodzic do jałowych), za resztę odpowiada otwarcie przepustnicy, dysze...

Jeśli posiadasz gaźniki to mieszanka jest za bogata (a kiedy filtr powietrza wymieniałeś/czysciłeś?), możliwe że masz za duży poziom paliwa w gaźniku lub iglica za wysoko posniesiona (jeśłi jest jej regulacja).

 

Arturntv: w gpz,er,en,kle jest regulacja śrubami - łatwe,lekkie i przyjemne. Tylko z dojsciem gorzej.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...