Maly-PMI Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 WItam. Chcialbym poznac wasze zdanie o silnikach chlodzonych powietrzem i ciecza. W mojej DT 50 z silnikiem od DT 80 bylo chlodzenie powietrzem i przyznam, ze bardzo sie zrazilem do powietrza bo bardzo mi sie ten motor grzal :P wystarczyla godz w terenie i jajecznice mozna bylo smarzyc, przyznam sie, ze nie szczesdzilem mu manetki ale zeby az tak?? Teraz szukam 125 i zauwazylem, ze w niektorych jest tez chlodzenie powietrzem. Czy 125 (powietrze) tez bedzie sie tak grzalo?? Wady i zalety powietrza i cieczy?? Osobiscie jestem przekonany (teraz) do cieczy w 98%. Ale chcialbym poznac wasze zdanie.Thx i Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 125 chłodzone powietrzem to zazwyczaj starocie!!!! Moim zdaniem to czy moto się grzeje w sporej mierze zależy od jakości oleju lanego do dozownika(mieszanki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 dokładnie chłodzone powietrzem to były stare modele ,jakoś tak przed 90 rokiem. nie wiecie gdzie można dostać silnik 125cm właśnie do DT ? na allegro nie ma 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly-PMI Opublikowano 1 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 np. Suzuki DR 125 jest powietrzem nawet roczniki 90 wzwyz. Honda Xl chyba (ale nie wiem) 96 rocznik powietrzem wiec nie az takie starocie. Ja o takich rocznikach mowie. 90-96 No prawda do dozownika lalem chyba najtanszy olej ale juz do 125 takiego lal nie bede. [ Dopisane: 01-07-2005, 16:03 ]Jak na allegro nie ma silnika?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49219089 co prawda zakonczona ale pare dni temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 bo dr to 4 suw xl tez chyba one chyba nie potrzebuja tak mocnego chłodzenia bo nie sa tak "wysilone"<--tak mi sie zdaje :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Co do przegrzania sprzęta chłodzonego powietrzem, to trzeba by pewnie stać w miejscu i kręcić wysoko czy też wolno po mocno kopnym piasku jeździć. A konstruktorzy przewidywali takie sytuacje, szczególnie w terenowych sprzętach. Najstarsi górale mówią, żeby do chłodzonych powietrzem sprzętów możliwie najlepszy olej lać (myślę o 2t przede wszystkim). Generalnie jest mocno obciązony cieplnie, i narażony na gwałtowne skoki temperatury - chłodnica i ciecz dają stabilniejsze warunki pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mates Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Jednym slowem Chlodzony ciesza rulez :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 bo dr to 4 suw xl tez chyba one chyba nie potrzebuja tak mocnego chłodzenia bo nie sa tak "wysilone"<--tak mi sie zdaje Dokładnie tak, najlepiej lać dobry olej, a im mniej elementów w motocyklu tym ciężej coś uszkodzić i łatwiej naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Jednym slowem Chlodzony ciesza rulezCieszyć to sie będą moderatorzy jak ci dadzą ostrzeżenie za mega Polska Jezyka! Super wnosisz duzo do tematu i wogule wielkie thx :notworthy: :notworthy: :DCo do tematu to nie wiem jak wam sie tak grzeją powietrzne...latałem na paru i co?? I jeździ :D No wlaśnie a ty miszczu co sie dziwisz ze chlodzone powietrzem byly dr, xl...spojż nawet na dr 600 czy 800big..powietrze i olej :> Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 w naszym klimacie wystarcza chlodzone powietrzem jesli latasz enduro na crosie w gorace dni mogl bys robic katorke dla silnika nie ze odrazu zatarcie ale nie bedzie to zdrowe dla silnika poczytajcie ŚM jest tam opis Yamahy TTR chlodozna powietrzem w goracym kliomacie w jezdzie enduro dostala zdrowo po d... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Olej lać do max i nie kopać dołów w miejscu.Jako ciekawostkę opiszę warunki pracy moich szkółkowych gratów TW200 i XT225. Podobne silniki chłodzone powietrzem, zalane minerałem 20W50 Motula. Poziom oleju trzymam powyzej maxa, leję zamiast litra - równe 1.5! Czyli smarowidło jest wszędzie w silniku, odbiera ciepło, krąży obficie. Zrobiłem to za radą mechanika który był na Paryż-Dakar.Okazało się że bezczelne przelewanie ponad 0.5 litra ponad max powoduje wypluwanie odmą i grozi rozsadzeniem kartera. Ale przelanie tylko do pół litra tak (jak robię) jest przez silnik akceptowalne. Skutkiem tego maszyna katowana przez kursanta ani razu nie spuchła, nie dostała spalania stukowego, nie wykazywała objawów przegrzania. Jednak trzeba mieć na względzie warunki pracy moich maszyn: kopny grząski piach, prędkość przelotowa do osiągnięcia biegiem przeze mnie równolegle obok, obroty często za wysokie. Jednym słowem - katownia. Kto był w terenie na kursie, wie o czym mówię. Uwaga! Nie namawiam do przelewania poziomu oleju ponad stan!U mnie to działa i pomaga. W innych motocyklach może spowodowac rozszczelnienie kartera! W motocyklach eksploatowanych rozumnie nie ma się co martwić o temperaturę silnika w terenie. Jak wspomniałem wyzej, maszyna nie moze stać w miejscu, trzeba się przemieszczać żeby była wymiana powietrza na żeberkach głowicy i cylindra. Wsio... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szajbz Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 W moim jest chłodzenie cieczą a i tak sie grzeje (nie zagrzał) ale aż czerwony, a ostatnio przez odpowietrznik skrzyni biegów wylało sie troche oleju.Wie ktoś co to moze być?Pozdrawiam. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.