Skocz do zawartości

Chlodzenie powietrzem czy ciecza??


Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Chcialbym poznac wasze zdanie o silnikach chlodzonych powietrzem i ciecza. W mojej DT 50 z silnikiem od DT 80 bylo chlodzenie powietrzem i przyznam, ze bardzo sie zrazilem do powietrza bo bardzo mi sie ten motor grzal :P wystarczyla godz w terenie i jajecznice mozna bylo smarzyc, przyznam sie, ze nie szczesdzilem mu manetki ale zeby az tak?? Teraz szukam 125 i zauwazylem, ze w niektorych jest tez chlodzenie powietrzem. Czy 125 (powietrze) tez bedzie sie tak grzalo?? Wady i zalety powietrza i cieczy?? Osobiscie jestem przekonany (teraz) do cieczy w 98%. Ale chcialbym poznac wasze zdanie.

Thx i Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. Suzuki DR 125 jest powietrzem nawet roczniki 90 wzwyz. Honda Xl chyba (ale nie wiem) 96 rocznik powietrzem wiec nie az takie starocie. Ja o takich rocznikach mowie. 90-96 No prawda do dozownika lalem chyba najtanszy olej ale juz do 125 takiego lal nie bede.

 

[ Dopisane: 01-07-2005, 16:03 ]

Jak na allegro nie ma silnika??

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49219089 co prawda zakonczona ale pare dni temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przegrzania sprzęta chłodzonego powietrzem, to trzeba by pewnie stać w miejscu i kręcić wysoko czy też wolno po mocno kopnym piasku jeździć. A konstruktorzy przewidywali takie sytuacje, szczególnie w terenowych sprzętach.

Najstarsi górale mówią, żeby do chłodzonych powietrzem sprzętów możliwie najlepszy olej lać (myślę o 2t przede wszystkim). Generalnie jest mocno obciązony cieplnie, i narażony na gwałtowne skoki temperatury - chłodnica i ciecz dają stabilniejsze warunki pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo dr to 4 suw xl tez chyba one chyba nie potrzebuja tak mocnego chłodzenia bo nie sa tak "wysilone"<--tak mi sie zdaje

 

Dokładnie tak, najlepiej lać dobry olej, a im mniej elementów w motocyklu tym ciężej coś uszkodzić i łatwiej naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym slowem Chlodzony ciesza rulez

Cieszyć to sie będą moderatorzy jak ci dadzą ostrzeżenie za mega Polska Jezyka! Super wnosisz duzo do tematu i wogule wielkie thx :notworthy: :notworthy: :D

Co do tematu to nie wiem jak wam sie tak grzeją powietrzne...latałem na paru i co?? I jeździ :D No wlaśnie a ty miszczu co sie dziwisz ze chlodzone powietrzem byly dr, xl...spojż nawet na dr 600 czy 800big..powietrze i olej :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszym klimacie wystarcza chlodzone powietrzem jesli latasz enduro na crosie w gorace dni mogl bys robic katorke dla silnika nie ze odrazu zatarcie ale nie bedzie to zdrowe dla silnika poczytajcie ŚM jest tam opis Yamahy TTR chlodozna powietrzem w goracym kliomacie w jezdzie enduro dostala zdrowo po d...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej lać do max i nie kopać dołów w miejscu.

Jako ciekawostkę opiszę warunki pracy moich szkółkowych gratów TW200 i XT225. Podobne silniki chłodzone powietrzem, zalane minerałem 20W50 Motula. Poziom oleju trzymam powyzej maxa, leję zamiast litra - równe 1.5! Czyli smarowidło jest wszędzie w silniku, odbiera ciepło, krąży obficie. Zrobiłem to za radą mechanika który był na Paryż-Dakar.

Okazało się że bezczelne przelewanie ponad 0.5 litra ponad max powoduje wypluwanie odmą i grozi rozsadzeniem kartera. Ale przelanie tylko do pół litra tak (jak robię) jest przez silnik akceptowalne. Skutkiem tego maszyna katowana przez kursanta ani razu nie spuchła, nie dostała spalania stukowego, nie wykazywała objawów przegrzania. Jednak trzeba mieć na względzie warunki pracy moich maszyn: kopny grząski piach, prędkość przelotowa do osiągnięcia biegiem przeze mnie równolegle obok, obroty często za wysokie. Jednym słowem - katownia. Kto był w terenie na kursie, wie o czym mówię.

 

Uwaga! Nie namawiam do przelewania poziomu oleju ponad stan!

U mnie to działa i pomaga. W innych motocyklach może spowodowac rozszczelnienie kartera!

 

W motocyklach eksploatowanych rozumnie nie ma się co martwić o temperaturę silnika w terenie. Jak wspomniałem wyzej, maszyna nie moze stać w miejscu, trzeba się przemieszczać żeby była wymiana powietrza na żeberkach głowicy i cylindra. Wsio...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...