turadek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Czesc,niedawno sprowadzilem uzywke z Niemiec - '96 Honda CB500. Moto bylo zdlawione na 23kw. Pierwszy ruch to wymiana oleju/filtra no i krocce na pelna moc. Pewnego razu moto startuje na 1 cylindrze, dopiero po zagrzaniu dolacza drugi. Pojechalem do poleconego mechanika.Zrobilem: regulacja gaznikow, wymiana swiec, regulacja zaworow. Dzwoni mechanik, ze po regulacjach moto nadal pracowal nierowno, ze przyczyna byla wadliwa fajka - wymienil, ze ustawiona byla zbyt bogata mieszanka i ze obnizyl wolne obroty (teraz jest ok 1300). Przez telefon uslyszalem, ze teraz moto pracuje prawidlowo ;)))).W czasie odbioru pierwszy szok - moto nie odpala bez ssania na zimnym silniku - wczesniej odpalal momentalnie nawet na zimnym. Poza tym wg mnie (ale nie mam doswiadczen - to moje pierwsze moto) silnik nie pracuje rowno bo obroty "skacza", niewiele ale jednak. Po rozgrzaniu silnika niewielka poprawa w plynnosci. Pytania: Czy to rzeczywiscie normalna praca (taka nierowna)?Czy ktos ma/mial podobny problem z CB500?Czy wymiana kroccy wymaga wymiany innych elementow (wg ASO Honda nie wymaga)?W czasie jazdy jest ok. Wydaje mi sie, ze moze "kapke" moc spadla - ale moze juz jestem uprzedzony i mam bledne odczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 CB500 1993-04 powinna mieć dysze główną 122 w każdym gaźniku a śruba składu mieszanki wykręcona 0.5 obrotu. Silnik ma pracować bardzo równo jak bokser. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 ja mam cb500 i wywaliłem z krućców te blaszki niewymieniałem całych krućców i po tym zabiegu prawde mówiąc nie robiłem nawet synchronizacji :oops: i motorek chodzi ok beż żadnych problemów i bujawki obrotów jeżeli miałeś wersje 25KW to w niej są dysze główne 125 może to wina dysz w wersji open powinny być 122 :roll: jezeli oddławiałeś z wersji 25KW i mówisz że jakby moc spadła to naprawde musisz mieć z nim coś nie tak umnie po oddławieniu różnica jest wielllllllllllka :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 23 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Ten "niewielki" spadek mocy odczulem po regulacjach, a nie po wymianie kroccow. Po wymianie oczywiscie moc wzrosla, ale odczuwalnie w wyzszym przedziale obrotow. Wczesniej moto dochodzilo do 140 i to niezbyt zwawo. Teraz 140 to pestka ;).Moto fabrycznie bylo na 23kw. Pierwszy wlasciciel wymienil krocce na 43kw - z Brief'u wynika ze tylko krocce. Kolejny wlasciciel przywrocil stara moc, czyli 23kw. Ja znowu wymienilem tyko krocce.Prawdopodobnie dusze glowne sa w rozmiarze 125. Z mechanikiem rozmawialem, ze sruba dokrecona 0,5 obrotu - wiec zgodnie z tym co pisal Piotr. Powiedzial tez, ze rowniejsza prace na wolnych obrotach mozna zalatwic podkrecajac je na wyzsze. Czy to jednak ma uzasadnienie? Czy nierowna praca moze byc spowodowana niezgodnoscia rozmiaru kroccow z romiarem dysz glownych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Z zasady nierówna praca a zwłaszcza pływanie po obrotach to nieszczelne króćce ssące. Sprawdź dokładnie czy przypadkiem na kolankach wydechu lub tłumikach nie ma cechy fabrycznej 20kW. Piszesz że motocykl był fabryczny na 20kW czyli powinien mieć inny wałek rozrządu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 23 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Potwierdzilem jeszcze z mechanikiem (ktory robil regulacje), ze dysze glowne mam 122. W Brief pierwsza rejestracja jest jednak na 23kw. To troche dziwne, bo podobno wersje 23kw wychodzily z dyszami 125. Czy jest szansa, ze uda mi sie to sprawdzic (potwierdzic) bez rozbierania elementow silnika?Swiece zamontowane sa zgodnie ze specyfikacja z ksiazki obslugi moto. O nieszczelnosciach kroccow tez wspomnialem jak moto do regulacji oddawalem - zgodnie z zapewnieniami, nieszczelnosci nie ma.Mam pytanko: Czy taka nierowna praca na wolnych obrotach moze zaszkodzic silnikowi? Tzn. czy ten skutek (na razie nie wiem czego) moze stac sie przyczyna nowych problemow z motocyklem? Na upartego moge sie przyzwyczaic do nierownej pracy w czasie postoju ;((.Od mechanika i "przypadkowo" przebywajacych w poblizu motocyklistow uslyszalem, ze 2 cylindry to nie 4 (nie da sie ukryc) i ze takie skoki to normalka.Szkoda, ze nikt z Warszawy/okolic sie nie wypowiedzial bo bym chetnie podjechal i na sluch zweryfikowal odkrywcza teorie "2 to nie 4" :).pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Nigdy nie było niemieckiej wersji 23kW , może być 20 lub 34kW.Podjedź z motocyklem do Pawła Boruty i nie zapomnij zabrać niem.briefu to wyjaśnimy tą sprawę. CB500 ma pracować bardzo równo i bez szarpania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Piotrze chyba mylisz CB500 z CB450 W cb500 były wersja Szwajcarska 20KW Niemieckie 25KW, 37KW, 43KW i niebyły dławione włakami rozżądu wałkami były dławione CB450 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 24 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 chetnie podjade do Pawla Boruty.Jestem swiezy na forum wiec poprosze o jakis dodatkowy szczegol, ktory pozwoli mi sie z Pawlem skontaktowac.dzieki za pomoc PS.w Brief mam wpisane pierwotnie 23kw. Model PC32. Numer silnika PC26E4*******. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 OK, a więc stawiam się na posterunku :-). W podpisie masz namiary - telefon, na PW napiszę Ci resztę informacji. Sorry że nie udzielałem się w wątku, ale mam dośc dużo roboty w realnym świecie. Nie powiem teraz niczego odkrywczego, zerknę do serwisówki, jak podjedziesz, to oblukam motocykl. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 6 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Objawy nierownej pracy nasilily sie do tego stopnia, ze silnik (take cieply) czasami gasl mi np. na postoju na swiatlach. Pojechalem do mechanika. Ten sprawdzil przy mnie synchronizacje gaznikow (tak okreslil czynnosc przy mnie wykonana) - organoleptycznie obie wskazowki drgaly rowno. W akcie ostatniej szansy mechanik zaczal zmieniac sklad mieszanki. I udalo sie - silnik zaczal pracowac rowno. Zwiekszono ilosc powietrza. Mechanik twierdzi, ze teraz sklad mieszanki odbiega od zalecen producenta. Ale silnik pracuje rowno.Mam nadzieje, ze to koniec klopotow z CB500... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Zwiekszono ilosc powietrza. Reguluje się nie ilość powietrza, tylko mieszanki dostającej się do cylindra podczas pracy na biegu jałowym. Co zorobił mechanik - wykręcił śruby regulacyjne, czy jes wkręcił ??? Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 6 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Komentarz mechanika po kreceniu srubami byl taki, ze teraz w skladzie mieszanki jest wiecej powietrza - wiecej niz zaleca ksiazka serwisowa. W ktora strone sruby krecil - nie wiem. Ale zadzwonilem i dopytalem.Oficjalna wersja = sruby regulacyjne zostaly wykrecone.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 To dodał mieszanki paliwowo powietrznej (wzbogacił mieszankę). Nie chce mi się o tym rozpisywać, mówiłem to nie raz, w większości nowoczesnych gaźników wykręcając śrubę regulacyjną wzbogaca się mieszankę, w łaściwie zwiększa jej ilośc, bo prez tą iglicę wydostaje się mieszanka już zmieszana, a proporcje są dobrana poprzez dobór dyszy powietrznej i dyszy paliwowej. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turadek Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Pawel, z tego co piszesz wynika, ze albo mechanik jest lama albo mi kit wciska (bo wyczul, ze ja jestem lama). W kazdym razie silnik pracuje bez porownania lepiej - rowniej na wolnych obrotach i lepiej przyspiesza.Jesli wykrecenie tej sruby nie spowoduje drastycznego wzrostu zuzycia paliwa to temat zostawie w spokoju. Rozumiem, ze innych efektow ubocznych nie powinienem sie z tego tytulu spodziewac.Tak przy okazji, czy jakis wlasciciel CB500 moze sie pochwalic ile chlepcze jego moto?pozdrawiam [ Dopisane: 07-07-2005, 10:23 ]Zajrzalem do podrecznika obslugi serwisowej CB500 w celu zapoznania sie ze zdaniem producenta n/t krecenia srubami. Producent pisze (i pokazuje na rysunku), ze - jak pisze Pawel - ilosc mieszanki reguluje sie przez ustawienie iglicy (jet needle), nie zmienia sie w ten sposob jednak skladu mieszanki tylko jej ilosc. Na wolnych obrotach (throttle valve only slightly open) warto jednak krecic inna sruba (air screw). Koniecznosc krecenia ta inna sruba wynika z tego, ze - jak pisze producent - cisnienie na wejsciu (?) (pressure on the intake side) jest niskie i pozostaly po spalaniu gaz jest zasysany z powrotem do glownego kanalu (?) (intake mainfold) gdzie miesza sie z nowa dawka mieszanki z gaznika. Krecenie sruba ma spowodowac podniesienie predkosci spalania (combustion velocity). W podreczniku jest wyraznie napisane, ze jest to system dodatkowy dla wolnych predkosci silnika (slow system) w uzupelnieniu systemu glownego (main system).Zaznaczam, ze nie znam sie na mechanice silnikow i tylko probuje sie poznawac na podstawie obrazkow, zdawkowego tekstu i wypowiedzi na Forum.pozdrawiamPS. Wlasnie przejechalem pierwsze 1 tys km na moto co tylko potwierdza, ze jestem nowicjuszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.