Skocz do zawartości

CO MYSLICIE O CBR600F3???


Gość ROBO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MAM ZAMIAR KUPIC HONDE CBR 600F3 1996-1998R I CHCIALBYM ZEBY KTOS KTO JEZDZIL I ZNA SIE NA MOTORKACH POWIEDZIAL MI CZY DUZO SLABSZA JEST OD CBR 600F4 JESLI CHODZI O OSIAGI I CZY PSUJE SIE ILE PALI NA 100KM ...NA CO ZWROCIC UWAGE PRZY KUPNIE TAKIEGO MOTOCYKLA I CO TAM MOZE SIE ZEPSUC..POZDRAWIAM..I DZIEKI ZA ODPOWIEDZ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda sam na takiej nie mam (CBR 900 RR), ale jeżdżę z kumplem, który jest w posiadaniu CBR 600 F3 '97. Słabsza od CBR F4 nie jest, moc praktycznie ta sama (różnica chyba 2 KM). Prędkość to licznikowe 250 km/h solo. Jest to tylko 600 cm pojemności więc by wycisnąć z niej dobre przyspieszenia trzeba ją wysoko kręcić, ale motocykl bardzo przyjemny, jak wsiadłem na nią po dłuższej trasie na swojej 900 RR odczułem prawdziwą wygodę siodełka i pozycji za kierownicą. W codziennej eksploatacji motocykl ten nie ustępuje sprzętom o większej pojemności. Pali w zależności od stylu jazdy od 6 do 14 litrów/100 km. Hondy CBR raczej należą do trwałych i niezawodnych, kumpel jeździ 600-tką drugi sezon i nigdy nic nie nawaliło. Trzeba tylko dbać, wymieniać na czas to co trzeba wymienić (łańcuch, zębatki, płyny, klocki).

Na co zwrócić uwagę: czy motocykl nie ma wypadkowej przeszłości. Sprawdzić czy rama nie ma wgięć i wgnieceń, czy nie ma śladów szlifu na owiewkach, kierownicy, osłonach silnika, czy przewody hamulcowe i inne elementy mają taką samą datę co cały motocykl, stan tarcz hamulcowych - nie powinno być głębokich rys. Sprawdź czy podczas jazdy po nierównościach nie stuka nic w główce ramy i czy nie ściąga motocykla na którąś stronę. Powinien tak samo składać się w zakręcie na prawą i na lewą stronę. Dobry opis co trzeba sprawdzić i w jaki sposób jest w dodatku Świata Motocykli o motocyklach używanych - polecam. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jezdze CBR900 ale mialem wlasnie poprednio CBR600f3'98 i jeszcze wczesiej cbr600f1'88 wiec moge porownac te motocykle (na cbr600f4 tez troszke jezdzilem) wiec mysle ze moge w miare sensownie porownac te motocykle. Po pierwsze piszesz ze zastanawiasz sie nad CBR600f3 1996-1998 - wiedz ze te z lat 1995-1996 roznia sie nieco od tych z lat 1997-1998 - glownie zmiany w wygladzie plastikow i b.drobne zmiany w silniku co ma zwiazek z cenami uzywanch egzemplarzy z przed 1996 i po 1996r chociaz i oba modele to F3(pc31). Co do mocy o ktora pytasz to w normalnej codziennej eksploatacji nie zauwazysz raczej roznicy miedzy F3 (105km) i F4 (110km - oczywiscie obie w wersji niezdlawionej). Co do awaryjnosci to ogolnie CBRki maja opinie motocykli raczej bezawaryjnych i wytrzymalych a przez b. dlugi okres produkcji motocykl w wersji F3 jest juz konstrukcja na prawde neizle dopracowana. W moim przypadku nie mialem nigdy najmniejszych problemow z ww. motocyklami - moja ingerencja ograniczala sie do zwyklych czynnosci obslugowych jak wymiany olejow, filtrow, lancucha, klockow itp., oraz odpowiednich regulacji po przebiegach przewidzianych przez producenta. U mnie w zaleznosci od rodzaju zalozonego tlumika i sposobu jazdy spalanie wachalo sie w granicach od 5,3l do ok. 11l/100km (nigdy nie przegonilem jej porzadnie po torze - ciekawe ile wyszlo by wtedy:) ). Ogolnie oceniam motocykl bardzo pozytywnie i nalezy podkreslic ze jest to konstrukcja bardzo uniwersalna - nadaje sie bez zadnych problemow na dlugie wypady(w odroznieniu od RRki :? ), jak i do ostrzejszej jazdy nie ustepujac przy tym prawie wogole innym motocyklom tej klasy majacych opinie super hiper sportowych - kolega po miescie nie byl mi nigdy w stanie uciec yamahaR6 - co innego bylo by pewnie na torze bo mial mozliwosc wiekszego zlozenia i troche wieksza predkosc maksymalna ale w codziennej eksploatacji roznice byly na prawde znikome. Co do tego na co zwrocic uwage to tak jak ktos juz wczesniaj napisal, a najlepiej to wziac ze soba kogos (kilku ktosi.. :) ) kto mial juz taki motocykl i moze zawsze o nim troche powiedziec choc z nalezycie traktowana cbrka z tego roku nie powinno byc raczej problemow. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Ja jeżdżę na CBR 600F2 od trzech lat - podejrzewam że moto bardzo podobne do F3. Bardzo chwalę ten sprzęt.

Bardzo szybki jeśli odpowiednio operuje się manetką gazu i wygodny w trasie jak na sporta.

Po zainstalowaniu wingracka bardzo pakowny. Na tylną szeroką kanapę, pod siatkę bagażową można naprawdę dużo upchać.

(szeroka tylna kanapa bardzo przydatna rzecz!)

Zainstalowałem w niej dla wygody podróżowania szybę turystyczną LOSTER - jakość adekwatna do ceny - taka sobie.

Muszę sobie jeszcze wystrugać deflektor.

Wczoraj zakupiłem kierownicę od VFR 750 i zmierzam ją założyć do mojej F2 - taki patent miałem w poprzedniej CBR - F1

Pozycja za takim sterem o niebo wygodniejsza! Polecam!

CBR 600 F to naprawdę wszechstronny moto - jedynie mogła by mieć odrobine dłuższy skok zawieszenia i było by git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zakupiłem kierownicę od VFR 750 i zmierzam ją założyć do mojej F2 - taki patent miałem w poprzedniej CBR - F1

Pozycja za takim sterem o niebo wygodniejsza! Polecam!

 

To akurat jest bardzo subiektywna sprawa. Ja z kolei planuję sobie założyć kierę od SV 650, która idzie pod półką, bo dla mnie oryginalna jest za wysoko. Poza tym cebra średnio nadaje się do turystyki i zamiast stosować takie usprawnienia to lepiej zmienić moto.

 

P.S. Gratulacje za odkopanie tematu sprzed 10 lat ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe - pierwszy raz się spotkałem z taką sugestią

 

To proste, jak będę trochę bardziej pochylony to bardziej naturalnie będzie mi przychodziło używanie nóg i pleców do utrzymywania pozycji zamiast opierania się na rękach. A przynajmniej tak mi się wydaje, ale że akurat mam takie clip-ony to nie zaszkodzi spróbować :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatniej niedzieli wprowadziłem w swojej f3 parę modyfikacji

założyłem zwykłą kierownicę tomasselli mocowaną do dodatkowej półki (nie chciałem wiercić tej, która już na motocyklu była), przy okazji trzeba było zmienić linkę sprzęgła (chyba od jakiegoś suzuki podpasowała), przewody hamulcowe, linki gazu poprowadziłem w inny sposób więc zostały oryginalne, linki "ssania" też wystarczyło

trzeba było przyciąć także owiewkę

zmieniłem przełożenia (+2 zęby z tyłu, - 1 z przodu)

poza tym parę tygodni temu kumpel skonstruował mi gmole na "szybkozłączki", które mogę zdjąć/założyć w ok. kilkanaście sekund (jeśli gmol jest zdjęcy może zostać sam crash pad)

może na torze będzie trochę lipa ale jeśli chodzi o jazdę po mieście to na prawdę polubiłem ten sprzęt - wyprostowana pozycja daje sporo większą kontrolę podczas menewrów i wygłupów

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad podeślij zdjęcie tego patentu z gmolami, sam zastanawiam się nad czymś takim od jakiegoś czasu.

Swap kierownicy od VFR do CBR dokonany! Pasuje idealnie bez przeróbek linek i przewodów.

Jazda stała się zdecydowanie wygodniejsza, jak zauważył Konrad, kontrola podczas manewrów zdecydowanie lepsza - POLECAM!

CBR 600F to naprawde wszechstronny motocykl.

Edytowane przez Satrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...