Skocz do zawartości

CB 500, ER-5, GS 500 czy JX 600N? - czyli mój pierwszy motor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Jako świeżo upieczony posiadacz kategorii A z warszawskiego Mokotowa stanąłem przed nie lada dylematem co kupić...

 

Na pewno szukam klasycznego nakeda. Nie jestem fanem chopperów, a z kolei starsze turystyki z owiewkami nie odpowiadaja mi estetycznie.

Chcę kupić prawdziwy, choć nie za mocny motocykl (nie chcę sięgać po maszyny typu SV, Bandit czy Hornet - wole najpierw nauczyć się na czymś słabszym i tańszym).

 

Rozważam kupno używanej 500-ki - czyli Hondę CB 500, Kawasaki ER-5 i Suzuki GS 500. Ostatnio zobaczyłem też, że Yamaha XJ 600N ma porównywalne parametry do CB 500 i cenowo też jest w zasięgu (szukam czegoś za około 8-10 tys. zł.)

 

CO MI DORADZACIE?

 

Pojawia się też problem - wszystkie te maszyny przeważnie są z importu - a na zachodzie są to podstawowe motocykle w szkołach jazdy. Jak uniknąć maszyny "zarżniętej" przez kursantów lub takiej o zdławionej mocy?

 

Z góry dzięki za wszystkie rady i uwagi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze przeszukac archiwum bo temat juz jest objezdzony z gory na dol i z powrotem. ja kupilem calkiem niedawno GS-a w bardzo dobrym stanie, polskiego pochodzenia (nie z importu).koszt: 8,5tys.zl XII.96 czyli praktycznie 97. jestem bardzo zadowolony i uwazam ze jako pierwszy (tak jak w moim przypadku) dwuslad spisuje sie fenomenalnie. Er-5 jest bardzo podobna, a Hondka jest najsilniejsza z tego towarzystwa. niestety rowniez najdrozsza. co wiecej znacznie mniej ich jezdzi przez to trudno trafic dobry model. na forum jest bardzo wielu posiadaczy GS-ek i mysle ze sa raczej zadowoleni.

jak juz wpomnialem radze przejrzec archiwum bo tam jest od zatrzesienia wypowiedzi na ten temat. Jedno jest pewne. aby znalezc dobry motocykl trzeba troche poszukac i pojezdzic i miec cierpliwosc, nie rzucajac sie na pierwszy lepszy..

zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozważam kupno używanej 500-ki - Kawasaki ER-5 i (szukam czegoś za około 8-10 tys. zł.)

 

jak Ci odpowiada czerwony kolorek -a wiadmo przecież' date=' że czerwone są najszybsze to... 8)

 

nasz dobry forumowy znajomy sprzedaje takie cudo: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54449757

 

jak szukasz pewnego sprzęta a nie jakiegoś wynalazku to wal do Kritersa -a daleko nie masz 8)

 

pozdrawiam Turek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie aktulanie szukam kupca na moją ER-5 jeśli jesteś zainteresowany info o tym moto odezwij się ( w podpisie link do aukcji)....... tylko dodam że Er 5 jest dużo żwawsza i elastyczniejsza od GS'a...

 

na plus ER względem GS'a +:

elastyczniejszy i mocniejszy silnik,

silnike chłodzony cieczą,

wygodniejsza pozycja i większe siedzisko.

 

na minus ER względem GS'a - :

słabe zawieszenie

hamulce szczególnie podczas jazdy z pasażerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wszyscy odradzali Kawasaki ze wzgledu na awaryjnosc.. nie wiem jak ona naprawde wyglada ale ludzie generalnie podchodza zwlaszcza do GPZ z dystansem.. polecam Er-5 i GS.. a jeszcze jak jest z pewnego zrodla ;) jak od kolegi Kritersa to juz w ogole..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie myślałes nad GPZ 500 ?? silnik ten sam co w er-5 ale za to bardziej dynamiczny i według katalogu szybszy

 

GPZ 500 zupełnie mi nie odpowiada estetycznie. Z kolei GS jest ponoć mały i niewygodny.

 

Przemyślę ofertę kritersa, choć szczerze mówiąc szukam czegoś odrobinę nowszego a i kolor miał czarny być... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei GS jest ponoć mały i niewygodny.

 

Bo to prawda. Mam w garażu GS oraz XJ-tę 600 i nie ma porównania jeżeli chodzi o komfort jazdy na korzyść XJ-ty. Mam 183 cm i 80 kg. Jeżeli masz podobne parametry lub ciut większe to bierz XJ-tę. Pojeździsz nią parę sezonów i będziesz zadowolony. GS starczy Ci na jeden i będziesz chciał zmieniać.

 

No, jestem i wyższy i cięższy (186cm, 88kg).

 

Na XJ już raz po osiedlu jeździłem, bardzo wygodna.

Tyle że XJ w wersji Naked cieżko znaleźć.

 

 

A propos: jak sprawdzić czy rama lub lagi nie były prostowane? Bardzo wiele sprzedawanych motocykli to motory po "lekkim ślizgu". Jak sprawdzić czy na pewno był on tylko lekki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wiele sprzedawanych motocykli to motory po "lekkim ślizgu"

 

Według mnie to 99% sprzedawanych motocykli zaliczyło szlifa. Najlepiej jechać z kimś kto się zna na mechanice, lub jeżeli jesteś zdecydowany na kupno danego sprzęta to podjechać z nim do serwisu, tam wszystko Ci sprawdzą i wtedy będziesz miał pewność czy nie kupujesz jakiejś "miny"

 

pozdrawiam ;)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam xj-600 , jeśli jesteś rosły a z tego co podaleś to raczej tak , z tych trzech moto , które wymieniłeś wdł. mnie Yamaha najbardziej Ci przypasuje . GS-em jeżdziłem trochę (bardzo go chwalę , niezniszczalny silnik , zawory nie wymagają częstej regulacji itd) ale jest mały i jak napisał Kuba007 , po jednym sezonie bedziesz chciał czegoś większego . U mnie tak było i u kilku moich kolesi. Jęśli stać Cię na dobrą XJ-600 N to bardzo polecam . Swietny moto !! Jeśli chodzi o ER-5 to nie wiem nie miałem ,przejechałem się kilka razy ale nie zrobił na mnie wrażenia ten sprzęt i słyszałem ze trochę awaryjny i wymaga częstych regulacji , po za tym często własciciele ER-5 przesiadają się własnie na XJ-600. Nie chcę zbytnio negować Kawy bo wszystko co ma dwa kólka mnie kręci ;) Ale wdł. mnie z tych trzech moto które podałeś Yamaha jest najlepsza , rewelacujny sprzęt !!!

 

Jeśli chodzi o to jak poznać czy moto był po Ciężkim dzwonie ?? to jest temat rzeka . Mozesz przygladać się spawom głowki ramy , jak moto zachowuję w zakretach , itd itd

Na forum w Archiwum jest tego troche , powęszysz a napewno znajdziesz to co bedziesz chciał jesli chodzi o kupno Motocykla . Pozdrawiam. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam XJ. Świetny turystyk, jeździ się jak na rowerze. Co do silnika to trzeba być zdolnym ażeby go zajechać. Roczniki 96/97 kupisz za ok.9 tyś. Jest tu mnóstwo użytkowników tej maszynki, więc jak będziesz chciał więcej info to dostaniesz napewno. Zgadza się Wicher?:P) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos: jak sprawdzić czy rama lub lagi nie były prostowane?

Czesc,

jeden ze sposobow to jazda na wprost z puszczona kierownica - wrzuc luz, moto nie ma prawa klasc sie w zadna ze stron. XJ-ta dostaje drgawki przy ~4000 rpm, wiec kierownica moze lekko shimowac, ale jechac ma prosto! Jak sie kladzie, to znaczy ze cos nie gra.

Inny test - juz wspomniany - takie samo skladanie w zakrety lewe i prawe.

A w ogole to nie zalowac 50 zeta i brac ze soba

mechanika z miasta, w ktorym ogladasz 8)

 

A co do XJ-ty i dryblasow - ja mam 186/80kg i wyrabia :P W ktoryms (min rok temu) SM bylo porownanie ER-5 i GSa, jak masz dostep to przeczytaj. Z tego, co pamietam, to oba sa male.

pozdr

Cifer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...