Skocz do zawartości

Stopień sprężania i ciśnienie oleju.


Fogg_wb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Jinchegiem Knight (50ccm, czterosów, górnozaworowy). Po poważnej awarii i wymianie wału korbowego, cylindra tłoka i pierścieni w misce olejowej wytwarza się ogromne ciśnienie. Po paru minutach pracy spod dekli zaczyna uchodzić powietrze z sykiem a olej wycieka coraz to nowymi simmerami a ostatnio również spod cylindra (przy orginalnych usczelkach i szpilkach dociągniętych do granic). Stopień sprężania wegdług instrukcji powinien wynieść 9,5:1 a po pomiarze u mechanika wychodzi 7. Twierdzi on, że zależy to od tego czy silnikiem kręci się od rozrusznika czy od kopki a także od otwarcia przepustnicy, poza tym mówi, że stopień sprężania nigdy nie osiąga nominalnych (podawanych w instrukcji) wartości. Czy to wszystko prawda o stopniu spręzania i czy w misce olejowej powinno występować takie ciśnienie oleju (przy odkręceniu wlewu oleju syczy, przedtem takie rzeczy się nie działy). Czy mechanik mógł źle założyć pierścienie tłokowe lub popełnić inny błąd, np. rozrząd, zapłon etc. ?? Liczę na szybką odpowiedź, bo maszyna stoi już u niego drugi tydzień a silnik będzie rozbierał już chyba 5ty raz. :D Pomóżcie! :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak myślałem, tym razem sprawdzimy i to. Mimo wszystko chciałbym wiedzieć czy istnieje możliwość przedmuchu (rozchodzenia sie ciśnienia) z cylindra do miski olejowej przy nowych orginalnych częściach, gdyby były dobrze złożone do kupy. A co ze stopniem sprężania, czy jest dopuszczalne żeby zamiast 9,5 było 7 przy nowym cylindrze, tłoku pierścieniach i uszczelkach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli kompresja waliła by z pod piersciunków to powinna uciec przez odme :|

Jeśli idzie o ciśnienie sprężania to raczej powinno być wysokie, a przynajmniej zbliżone do nominalnego... sprawdziles czy nieucieka gdzieś z pod glowicy? Ostatecznie z pod zaworów? (mierzy sie je na ciepłym silniku, energicznie kopiąc kilka razy na maksymalnie otwartej przepustnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mechanik opowiada głupoty albo Ty przekręcasz jego słowa.

Stopień sprężania to wartość stała ( niezależna czym kręcisz - rozrusznikiem , kopniakiem czy na pych ) bo jest stosunek pojemności komory spalania w górnym zwrotnym położeniu tłoka, do pojemności całego cylindra w dolnym zwrotnym położeniu tłoka. Pomierzyć to można w trakcie pracy silnika ale CIŚNIENIE SPRĘŻANIA a nie STOPIEŃ SPRĘŻANIA. poza tym takie ciśnienie mierzy się przy otwartej maksymalnie przepustnicy i raczej na rozruszniku elektrycznym - chyba , że go nie ma. W sprawnym silniku ciśnienie musi być zgodne z danymi z instrukcji. Jeżeli jest niższe to coś nie gra( zawory lub pierścienie ) za wysokie raczej nie jest możliwe.

 

a opisywane przez ciebie objawy świadczą o zapchaniu odmy ( odpowietrzenia skrzyni korbowej ) i/lub znacznych przedmuchach do skrzyni korbowej ( porzez np źle założone pierścienie ) ciśnienia sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień czy ciśnienie to już mniejsza z tym - wiadomo o co mu chodziło (ale oki niech wie jak się powinno mówić :D )

Tak czy siak jeśli mówi 7 to niemoże być dobrze :?

W mojej Hondzie też jest książkowo 9,5:1 a na pomiarze ciśnienia wyszło ponad 10 atmosfer :| A moto dość stare i już przejechało conieco...

 

Obstawiał bym jednak przedmuchy przez pierscionki bo jakby to zawory nietrzymały to by przecież dmuchało do wydechu/gaźnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "wiadomo o co chodzi..."? ;)

Łukasz ma rację poprawiając młodego, bo przez takie przekręcanie ludzie niedługo przestaną się porozumiewać. Jeżeli mechanik wyrażał się tak jak wspomniano wyżej, to jest gamoniem a nie fachowcem.

Mylenie tak podstawowych spraw to tak jakby mylić chleb z bułką...

 

A swoją drogą, to odma na pewno zatkana.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj niezłość się tak na mnie - już niebędę ;) (to w nawiasie też się czyta)

Teraz tak myślę nad tym co napisałem... (już o samej awarii) Jeśli miałby duże nieszczelności na piersionkach to chyba powinien mu olej brać? Fogg_wb niepisał nic o kłebach dymu... Więc z dystansem do moich postów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po naprawie głównej silnika czyli po wymianie tłoka pierścieni itp ciśnienie sprężania może być niższe od wymaganego.

Dzieje się tak dlatego że pierścienie nie dopasowały się jeszcze do gładzi cylindrowej i sa zwiększone przedmuchy.

A swoja droga to co się dzieje z silnikiem to na pewno odma.

Na początek zwróć uwagę na przewody gumowe wychodzące z silnika podłączone do airboxa.

Najczęściej odma wychodzi z okolic pokrywy zaworów w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za porady. To była zatkana odma, mechanik jak sładał silnik nie wyciął dziur na śruby w uszczelce (stwierdził, że przebije je śrubami) i okazało się że jedna z tych dziur prowadziła do kanalika wychodzącego na zewnątrz. Trudno było na to wpaść, bo jest wywiercona w zasadzie na składaniu połówek silnika, tak jak dziury na śruby mocujące i wyglądała tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Hondzie też jest książkowo 9' date='5:1 a na pomiarze ciśnienia wyszło ponad 10 atmosfer [/quote']

 

Chłopie - czytaj co jest wyżej o stopniu sprężania! Te 9,5:1 to właśnie "stopień sprężania", czyli wartość geometryczna. Nie zmienia się w zależności od zużycia silnika (nie bądźmy drobiazgowi, że cylinder się wytarł i ma większą objętość). A tobie zmierzono "ciśnienie sprężania", tzw "kompresję".

W silnikach turbo jest stopień 7,5:1 (też motocyklowych), a ciśnienie max przy pełnym doładowaniu dużo większe.

Nieczęsto się odzywam, bo są na forum mądrzejsi ode mnie, ale "upraszam niniejszym obywateli" o precyzyjne odpowiedzi - szczególnie kierowane do kolegów zaczynających dopiero przygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt - należy się pewne sprostowanie.

Skoro kolega wcześniej napisał że stopień sprężania ma 9,5:1 a ciśnienie 7atm to ja pomyślałem że to nienormalne skoro umnie przy stopniu sprężania 9,5:1 jest ćiśnienie 10atm.

Jeszcze jakieś niejasności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakieś niejasności?

 

Nie - już mam jasność we wszystkim. Mam też szczerą nadzieje, że kolega Fogg_wb, który rozpoczął wątek, naprawi swojego "rycerza" i przy okazji bedzie miał pewność, że stopień sprężania nie ma wiele wspólnego ze zmierzonym ciśnieniem sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...