Fogg_wb Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Mam problem z Jinchegiem Knight (50ccm, czterosów, górnozaworowy). Po poważnej awarii i wymianie wału korbowego, cylindra tłoka i pierścieni w misce olejowej wytwarza się ogromne ciśnienie. Po paru minutach pracy spod dekli zaczyna uchodzić powietrze z sykiem a olej wycieka coraz to nowymi simmerami a ostatnio również spod cylindra (przy orginalnych usczelkach i szpilkach dociągniętych do granic). Stopień sprężania wegdług instrukcji powinien wynieść 9,5:1 a po pomiarze u mechanika wychodzi 7. Twierdzi on, że zależy to od tego czy silnikiem kręci się od rozrusznika czy od kopki a także od otwarcia przepustnicy, poza tym mówi, że stopień sprężania nigdy nie osiąga nominalnych (podawanych w instrukcji) wartości. Czy to wszystko prawda o stopniu spręzania i czy w misce olejowej powinno występować takie ciśnienie oleju (przy odkręceniu wlewu oleju syczy, przedtem takie rzeczy się nie działy). Czy mechanik mógł źle założyć pierścienie tłokowe lub popełnić inny błąd, np. rozrząd, zapłon etc. ?? Liczę na szybką odpowiedź, bo maszyna stoi już u niego drugi tydzień a silnik będzie rozbierał już chyba 5ty raz. :D Pomóżcie! :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 To żaden mechanik z tego fachowca . Wyglada mi to na zatkanie odmy silnika. Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fogg_wb Opublikowano 13 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 No tak myślałem, tym razem sprawdzimy i to. Mimo wszystko chciałbym wiedzieć czy istnieje możliwość przedmuchu (rozchodzenia sie ciśnienia) z cylindra do miski olejowej przy nowych orginalnych częściach, gdyby były dobrze złożone do kupy. A co ze stopniem sprężania, czy jest dopuszczalne żeby zamiast 9,5 było 7 przy nowym cylindrze, tłoku pierścieniach i uszczelkach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Nawet jeśli kompresja waliła by z pod piersciunków to powinna uciec przez odme :| Jeśli idzie o ciśnienie sprężania to raczej powinno być wysokie, a przynajmniej zbliżone do nominalnego... sprawdziles czy nieucieka gdzieś z pod glowicy? Ostatecznie z pod zaworów? (mierzy sie je na ciepłym silniku, energicznie kopiąc kilka razy na maksymalnie otwartej przepustnicy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz01 Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Albo mechanik opowiada głupoty albo Ty przekręcasz jego słowa.Stopień sprężania to wartość stała ( niezależna czym kręcisz - rozrusznikiem , kopniakiem czy na pych ) bo jest stosunek pojemności komory spalania w górnym zwrotnym położeniu tłoka, do pojemności całego cylindra w dolnym zwrotnym położeniu tłoka. Pomierzyć to można w trakcie pracy silnika ale CIŚNIENIE SPRĘŻANIA a nie STOPIEŃ SPRĘŻANIA. poza tym takie ciśnienie mierzy się przy otwartej maksymalnie przepustnicy i raczej na rozruszniku elektrycznym - chyba , że go nie ma. W sprawnym silniku ciśnienie musi być zgodne z danymi z instrukcji. Jeżeli jest niższe to coś nie gra( zawory lub pierścienie ) za wysokie raczej nie jest możliwe. a opisywane przez ciebie objawy świadczą o zapchaniu odmy ( odpowietrzenia skrzyni korbowej ) i/lub znacznych przedmuchach do skrzyni korbowej ( porzez np źle założone pierścienie ) ciśnienia sprężania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Stopień czy ciśnienie to już mniejsza z tym - wiadomo o co mu chodziło (ale oki niech wie jak się powinno mówić :D )Tak czy siak jeśli mówi 7 to niemoże być dobrze :?W mojej Hondzie też jest książkowo 9,5:1 a na pomiarze ciśnienia wyszło ponad 10 atmosfer :| A moto dość stare i już przejechało conieco... Obstawiał bym jednak przedmuchy przez pierscionki bo jakby to zawory nietrzymały to by przecież dmuchało do wydechu/gaźnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Co to znaczy "wiadomo o co chodzi..."? ;) Łukasz ma rację poprawiając młodego, bo przez takie przekręcanie ludzie niedługo przestaną się porozumiewać. Jeżeli mechanik wyrażał się tak jak wspomniano wyżej, to jest gamoniem a nie fachowcem. Mylenie tak podstawowych spraw to tak jakby mylić chleb z bułką... A swoją drogą, to odma na pewno zatkana. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Oj niezłość się tak na mnie - już niebędę ;) (to w nawiasie też się czyta)Teraz tak myślę nad tym co napisałem... (już o samej awarii) Jeśli miałby duże nieszczelności na piersionkach to chyba powinien mu olej brać? Fogg_wb niepisał nic o kłebach dymu... Więc z dystansem do moich postów :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Zaraz po naprawie głównej silnika czyli po wymianie tłoka pierścieni itp ciśnienie sprężania może być niższe od wymaganego.Dzieje się tak dlatego że pierścienie nie dopasowały się jeszcze do gładzi cylindrowej i sa zwiększone przedmuchy.A swoja droga to co się dzieje z silnikiem to na pewno odma.Na początek zwróć uwagę na przewody gumowe wychodzące z silnika podłączone do airboxa.Najczęściej odma wychodzi z okolic pokrywy zaworów w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fogg_wb Opublikowano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Ok dzięki za porady. To była zatkana odma, mechanik jak sładał silnik nie wyciął dziur na śruby w uszczelce (stwierdził, że przebije je śrubami) i okazało się że jedna z tych dziur prowadziła do kanalika wychodzącego na zewnątrz. Trudno było na to wpaść, bo jest wywiercona w zasadzie na składaniu połówek silnika, tak jak dziury na śruby mocujące i wyglądała tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 W mojej Hondzie też jest książkowo 9' date='5:1 a na pomiarze ciśnienia wyszło ponad 10 atmosfer [/quote'] Chłopie - czytaj co jest wyżej o stopniu sprężania! Te 9,5:1 to właśnie "stopień sprężania", czyli wartość geometryczna. Nie zmienia się w zależności od zużycia silnika (nie bądźmy drobiazgowi, że cylinder się wytarł i ma większą objętość). A tobie zmierzono "ciśnienie sprężania", tzw "kompresję".W silnikach turbo jest stopień 7,5:1 (też motocyklowych), a ciśnienie max przy pełnym doładowaniu dużo większe.Nieczęsto się odzywam, bo są na forum mądrzejsi ode mnie, ale "upraszam niniejszym obywateli" o precyzyjne odpowiedzi - szczególnie kierowane do kolegów zaczynających dopiero przygodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 Inhalt - należy się pewne sprostowanie.Skoro kolega wcześniej napisał że stopień sprężania ma 9,5:1 a ciśnienie 7atm to ja pomyślałem że to nienormalne skoro umnie przy stopniu sprężania 9,5:1 jest ćiśnienie 10atm.Jeszcze jakieś niejasności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 Jeszcze jakieś niejasności? Nie - już mam jasność we wszystkim. Mam też szczerą nadzieje, że kolega Fogg_wb, który rozpoczął wątek, naprawi swojego "rycerza" i przy okazji bedzie miał pewność, że stopień sprężania nie ma wiele wspólnego ze zmierzonym ciśnieniem sprężania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 fogg_wb radzę zmienić mechanika, albo kupić mu nowe okulary.pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.