customer Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 Witam łąduję akumulator prostownikiem, bo mi moto siadło a słyszałem , że nie powinien stać nienaładowany, ale powiedzcie mi skąd mam wiedzieć że jest w 100 % naładowany jeśli nie mam urządzenia do badania gęstości elektrolitu? Da się to poznać po napięciu?Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 zanim zaczniesz ladowac dolej wody destylowanej do kreseczki max. podlacz prostownik i co godzine kontroluj: sluchaj, czy nie gazuje i nie jest za goracy - wtedy jest naladowany. jezeli na prostowniku jest amperomierz. to gdzy bedzie blisko 0, znaczy aku naladoawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 13 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 ok. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 A jak poznać że żelowy aku jest naładowany?? mam prostownik bez amperomierza (taki malutki kieszonkowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 A jak poznać że żelowy aku jest naładowany?? mam prostownik bez amperomierza (taki malutki kieszonkowy)tu jest ciezszy temat, bo zelowki nie wolno/nie powinno sie ladowac zwyklym prostownikiem, a specjalnym impulsowym. on sam juz bedzie wiedzial kiedy aku bedzie naladowane. zwyklym to mozna tylko gdybac, w dodatku bez pomiaru pradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Prostownik impulsowy prawdopodobnie da sie zrobic ze starego zasilacza od kompa (typu AT). W komputerach zasilacze sa impulsowe. Napiecie 12V tam jest. Wlaczenie w obwod amperomierza to tez nie problem - bierzesz amperomierz (czyli zwykly miernik) i podlaczasz rownolegle. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 bierzesz amperomierz (czyli zwykly miernik) i podlaczasz rownolegle.chcac obyc sie bez spalonego zasilacza lub/i amperomierza proponuje jednak szeregowo :D :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 bierzesz amperomierz (czyli zwykly miernik) i podlaczasz rownolegle.chcac obyc sie bez spalonego zasilacza lub/i amperomierza proponuje jednak szeregowo :) :mrgreen::D moja culpa, powalilo mi sie :P Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 a jesli ładuje aku i wbudowany miernik wskazuje ciągle 2 ampery. Aku ciepłe i gotuje... a wskazówka wcale nie chce się zbliżyć bardziej do zera. Czy to oznacza że najwyższy czas zmienić AKU ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 a jesli ładuje aku i wbudowany miernik wskazuje ciągle 2 ampery. Aku ciepłe i gotuje... a wskazówka wcale nie chce się zbliżyć bardziej do zera. Czy to oznacza że najwyższy czas zmienić AKU ???dobrze kombinujesz, wzglednie sprawdzilbym na innym prostowniku. jezeli prad ladowania nie chce zejsc do zera, oznaczo to zwarcie na plytach. zwarcie w sensie, ze plyty sa powyginane, i od + do - w aku plynie prad caly czas i nastepuje jego samowolne rozladowywanie sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
customer Opublikowano 15 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 da się przeładować akus? czy jak go się nie przegrzeje to nic sie nie stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Jak masz dobry prostownik to akumulatora nie przeładujesz bo sam zmniejszy prąd, ja zawsze włanczam na noc i rano jest gotowy.w poniedziałek po jeździe (90km) podłączyłem miernik i pokazał 13,02V a w samochodzie było 12,68.Podobno akumulator np. 60ah ładuje sie prądem 6amper czyli w motocyklu który ma 10ah prąd ładowania powinien wynosić 1amper.Potrzebny jest dobry prostownik a nie jenorazówka z cpnu która ładuje tylko na 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Zyclon napisał: a jesli ładuje aku i wbudowany miernik wskazuje ciągle 2 ampery. Aku ciepłe i gotuje... a wskazówka wcale nie chce się zbliżyć bardziej do zera. Czy to oznacza że najwyższy czas zmienić AKU ??? dobrze kombinujesz, wzglednie sprawdzilbym na innym prostowniku. jezeli prad ladowania nie chce zejsc do zera, oznaczo to zwarcie na plytach. zwarcie w sensie, ze plyty sa powyginane, i od + do - w aku plynie prad caly czas i nastepuje jego samowolne rozladowywanie sie. no wszystko spoko tylko aku trzyma prąd cały czas. Tzn trzymał w tamtym sezonie i przez zime też. Więc może jest jakeś inne wytłumaczenie tego zjawiska ...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 no wszystko spoko tylko aku trzyma prąd cały czas. Tzn trzymał w tamtym sezonie i przez zime też. Więc może jest jakeś inne wytłumaczenie tego zjawiska ...??no wiec pisze: sprobuj innym prostownikiem. te marketowe maja niezle bledy wskazan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.