Skocz do zawartości

JAK POZNAĆ NAŁADOWANY AKUS


customer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

łąduję akumulator prostownikiem, bo mi moto siadło a słyszałem , że nie powinien stać nienaładowany, ale powiedzcie mi skąd mam wiedzieć że jest w 100 % naładowany jeśli nie mam urządzenia do badania gęstości elektrolitu? Da się to poznać po napięciu?

Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz ladowac dolej wody destylowanej do kreseczki max. podlacz prostownik i co godzine kontroluj: sluchaj, czy nie gazuje i nie jest za goracy - wtedy jest naladowany. jezeli na prostowniku jest amperomierz. to gdzy bedzie blisko 0, znaczy aku naladoawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak poznać że żelowy aku jest naładowany?? mam prostownik bez amperomierza (taki malutki kieszonkowy)

tu jest ciezszy temat, bo zelowki nie wolno/nie powinno sie ladowac zwyklym prostownikiem, a specjalnym impulsowym. on sam juz bedzie wiedzial kiedy aku bedzie naladowane. zwyklym to mozna tylko gdybac, w dodatku bez pomiaru pradu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownik impulsowy prawdopodobnie da sie zrobic ze starego zasilacza od kompa (typu AT). W komputerach zasilacze sa impulsowe. Napiecie 12V tam jest. Wlaczenie w obwod amperomierza to tez nie problem - bierzesz amperomierz (czyli zwykly miernik) i podlaczasz rownolegle.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierzesz amperomierz (czyli zwykly miernik) i podlaczasz rownolegle.

chcac obyc sie bez spalonego zasilacza lub/i amperomierza proponuje jednak szeregowo :) :mrgreen:

:D moja culpa, powalilo mi sie :P

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli ładuje aku i wbudowany miernik wskazuje ciągle 2 ampery. Aku ciepłe i gotuje... a wskazówka wcale nie chce się zbliżyć bardziej do zera. Czy to oznacza że najwyższy czas zmienić AKU ???

dobrze kombinujesz, wzglednie sprawdzilbym na innym prostowniku. jezeli prad ladowania nie chce zejsc do zera, oznaczo to zwarcie na plytach. zwarcie w sensie, ze plyty sa powyginane, i od + do - w aku plynie prad caly czas i nastepuje jego samowolne rozladowywanie sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobry prostownik to akumulatora nie przeładujesz bo sam zmniejszy prąd, ja zawsze włanczam na noc i rano jest gotowy.

w poniedziałek po jeździe (90km) podłączyłem miernik i pokazał 13,02V a w samochodzie było 12,68.

Podobno akumulator np. 60ah ładuje sie prądem 6amper czyli w motocyklu który ma 10ah prąd ładowania powinien wynosić 1amper.

Potrzebny jest dobry prostownik a nie jenorazówka z cpnu która ładuje tylko na 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyclon napisał:  

a jesli ładuje aku i wbudowany miernik wskazuje ciągle 2 ampery. Aku ciepłe i gotuje... a wskazówka wcale nie chce się zbliżyć bardziej do zera. Czy to oznacza że najwyższy czas zmienić AKU ???  

 

dobrze kombinujesz, wzglednie sprawdzilbym na innym prostowniku. jezeli prad ladowania nie chce zejsc do zera, oznaczo to zwarcie na plytach. zwarcie w sensie, ze plyty sa powyginane, i od + do - w aku plynie prad caly czas i nastepuje jego samowolne rozladowywanie sie.

 

 

no wszystko spoko tylko aku trzyma prąd cały czas. Tzn trzymał w tamtym sezonie i przez zime też. Więc może jest jakeś inne wytłumaczenie tego zjawiska ...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...