Skocz do zawartości

jawa ts 350 - regulacja gaźnika


Rozio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następijący problem - po oczyszczeniu gaźnika i jego ponownym złożeniu jawulec pali ok. 6l/100km przy 90km/h. Wcześniej było to mniej niż 5, ale nie zapalał z kopa, nie było też wolnych obrotów (zatkana dysza). Przed oczyszczeniem moto dużo lepiej zbierało się z obrotów rzędu 2000-2500, teraz dodanie gazu przy niższych obrotach pod obciażeniem kończy się wypadaniem zapłonów (zalewanie świec ??)

 

Jak to ustrojstwo wyregulować?? Ile w ogóle powinna palić jawa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko gaźnik ale cały silnik

Hehehehe - Ty to jakis maniak swapow jestes :mrgreen:

 

A co do spalania - fabryka podaje 4' date='5l przy 80km/h[/quote']

Fabryka se moze podawac. Maksymalna podaja 125 km/h co nie znaczy, ze to faktyczny max ;)

Jak chcesz to mam gdzies serwisowke do TSki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym:

 

"Silnik najprzyjemniej pracuje w przedziale 3 000 - 5 000 rpm, schodząc poiżej tej granicy szybko zakończymy żywot wału korbowego, przekraczając z kolei górną granicę nie otzrymamy niczego poza dokuczliwymi wibracjami, zwiększonym zużyciem paliwa i chmurą dymu z tyłu :-D"

 

cytat ze strony http://www.joserodolfo.prv.pl/

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jechać na czwórce' date=' na takich obrotach, żeby sie tylko ciągła[/quote']

Tak jak napisal aster zajechal bys wal. ;)

 

najmniejsze spalanie ma jawa przy 3,5 - 4 tys.

I dlatego w trasie spalanie jest mniejsze bo przewaznie trzyma sie tych obrotow.

 

ale napewno w taki sposób zmniejszyło by sie spalanie

A dupa prawda :mrgreen:

 

Zuzycie jakie podaje producent jest jakos tam liczone a jazda w normalnych warunkach to co innego.

Jakosc wahy, styl jazdy kierowcy, stan techniczny, regulacja gaznika, zaplon to wszystko ma wplyw na spalanie. Dlatego mowie, ze dane ktore podaje fabryka sa g***o warte. Dobrze wyregulowana powinna brac kolo 3,5 - 4 L, w miescie w porywach do pieciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos mógłby napisać jak takie spalanie osiągnąć zamiast głupio filozofować.

W jawulcu jest obrotomierz z zaznaczonym zakresem ekonomicznym więc to na jakich obrotach jeździć coby zminimalizować spalanie jest chyba oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos mógłby napisać jak takie spalanie osiągnąć zamiast głupio filozofować

A no moglby - pytalem czy chcesz serwisowke :mrgreen:

Czystość gaźnika ma zasadniczy wpływ na regularną pracę silnika i zużycie podstawowych jego części, dlatego też gaźnik należy dokładnie przemywać co 2500 km przebiegu. Zanieczyszczenie gaźnika na skutek zmiany przepływu paliwa może być przyczyną niewłaściwego składu mieszanki paliwowej i zatarcia łożyska główki korbowodu lub tłoka w cylindrze.

Części gaźnika (rys. 3.30) wpływające na skład mieszanki paliwowo-powietrznej:

Dysza główna 16 wpływa na skład mieszanki przy większym otwarciu przepustnicy. Dostęp do niej jest możliwy po wyjęciu gaźnika. Jeżeli dysza jest zanieczyszczona, występują trudności w uruchomieniu silnika.

Iglica 7 jest umieszczona w przepustnicy 6, jej sto­żek dosięga do otworu dyszy głównej i podczas podnoszenia przepustnicy umożliwia zwiększenie przepływu paliwa do kanału dolotowego. Położenie iglicy można zmienić, jest bowiem mocowana za pomocą zapinki 8 i rowków. Jeżeli zapinka znajduje się w rowku dolnym, mieszanka jest bogatsza, jeżeli w górnym rowku - uboższa.

Dysza biegu jałowego18 wpływa na skład mieszanki podczas biegu jałowego silnika i przy małym otwarciu przepustnicy.

Przepustnica 6 jest sterowana za pomocą linki gazu - otwiera lub zamyka dopływ mieszanki do cylindra.

Śruba regulacyjna wolnych obrotów 9 reguluje przekrój kanału powietrznego, którym dopływa dodatkowe powietrze na biegu jałowym silnika. Przy wkręcaniu śruby mieszanka jest bogatsza, a przy odkręcaniu - uboższa.

Urządzenie rozruchowe jest włączane tylko w momencie rozruchu silnika, aby większa ilość mieszanki dopływała do cylindrów. Do włączania urządzenia służy dźwignia 23, której podniesienie powoduje otworzenie zaworu 25, umożliwiającego przepływ paliwa przez dyszę 17. Po rozgrzaniu silnika należy pamiętać o przestawieniu dźwigni 23w dolne położenie. Podstawowe czynności regulacyjne gaźnika są wykonane u producenta. Parametry gaźnika przedstawiono w tablicy 1-1. Poziom paliwa w komorze pływaka - przy pomiarze od płaszczyzny podziału gaźnika i przy wartości ciśnienia paliwa 1,837 kPa (250 mm słupka paliwa) - wynosi 11±1 mm.

Uwaga ! Otwór odpowietrzający skrzynię korbową, znajdujący się pod gaźnikiem w pobliżu cylindrów, nie może być zablokowany.

W razie stwierdzenia niewłaściwej pracy silnika wywołanej niedomaganiem gaźnika, gaźnik należy wymontować, rozebrać na części i dokładnie wymyć. Do czyszczenia kalibrowanych dysz paliwa używa się włosia, nie zaś drutu ani gwoździa.

Wszystkie kanaliki należy przedmuchać sprężonym powietrzem (np. używając pompki). Umytych części nie wolno wycierać szmatką, lecz ułożyć je na czystym arkuszu papieru i pozostawić do wyschnięcia.

 

http://gumpal.republika.pl/index_pliki/gra...ika/3.29pow.GIF

http://gumpal.republika.pl/index_pliki/gra...ika/3.30pow.GIF

 

Demontaż gaźnika:

- odłączyć przewód doprowadzający paliwo do gaźnika, po uprzednim zamknięciu kranu paliwa;

- odkręcić śruby 15, zdjąć pokrywę 2 wraz z przepustnica 6, do której jest przymocowana linka gazu;

- zdjąć przewód gumowy łączący króciec ssący gaźnika z obudową filtru powietrza;

- odkręcić dwie nakrętki M8 mocujące gaźnik do cylindra;

- wysunąć gaźnik ze śrub (szpilek) zamocowanych w cylindrze;

- w celu wymontowania komory pływakowej 28 wykręcić cztery śruby 15 mocujące ją do korpusu gaźnika 1.

 

Regulację gaźnika należy przeprowadzać:

- po rozgrzaniu silnika;

- dokładnym jego wymyciu;

- sprawdzeniu i wyregulowaniu zapłonu;

- oczyszczeniu filtru powietrza;

- usunięciu nagaru z tłoka i kanałów wylotowych cylindra.

Gaźnik jest wyregulowany prawidłowo, jeżeli wraz z ruchem obrotowym rączki gazu następuje płynne zwiększenie prędkości obrotowej (obrotów) silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

prosciej juz sie nie da:-)

choc nie prosilem to podziekuje

P.S.mam serwisowke Yamahy TZR 125 (posiadam TDR) i przyznam ze niewiele jest tam naprawde cennych informacji(krok po kroku,dokladne parametry itp.)a zwykle problem zalecaja rozwiazac w serwisie jamahy.w zwiazku z tym ma pytanie.czy inne serwisowki sa tez tak pobiezne czy ja trafilem na okrojona wersje.chcialbym sam dbac o swoje moto by kiedys w trasie pomoc sobie lub komus i czasem moje pytania sa naiwne lub banalne :oops:

pozdrawiam i podziwiam za wiedze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...