Rozio Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Mam następijący problem - po oczyszczeniu gaźnika i jego ponownym złożeniu jawulec pali ok. 6l/100km przy 90km/h. Wcześniej było to mniej niż 5, ale nie zapalał z kopa, nie było też wolnych obrotów (zatkana dysza). Przed oczyszczeniem moto dużo lepiej zbierało się z obrotów rzędu 2000-2500, teraz dodanie gazu przy niższych obrotach pod obciażeniem kończy się wypadaniem zapłonów (zalewanie świec ??) Jak to ustrojstwo wyregulować?? Ile w ogóle powinna palić jawa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Zalozyles gaznik od TSki do cz ? Palic powinna jakies 3,5 - 4 l przy spokojnej jezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 5 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Zalozyles gaznik od TSki do cz ? Nie tylko gaźnik ale cały silnik ;) A co do spalania - fabryka podaje 4,5l przy 80km/h ale dla CZ350, dla TS350 nie znalazłem żadnych wiarygodnych danych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Nie tylko gaźnik ale cały silnik Hehehehe - Ty to jakis maniak swapow jestes :mrgreen: A co do spalania - fabryka podaje 4' date='5l przy 80km/h[/quote']Fabryka se moze podawac. Maksymalna podaja 125 km/h co nie znaczy, ze to faktyczny max ;) Jak chcesz to mam gdzies serwisowke do TSki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 fabrya podaje prędosć v-maxw oparciu o rózne czynniki. Poprostu nie zalecają porzeraczać tej prędości danym motorem(co nie oznacza ze nie może pojechać więcej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Tak samo spalanie - rozne czynniki z czego dupa wychodzi bo moze spalac mniej :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Gdyby jechać na czwórce, na takich obrotach, żeby sie tylko ciągła, to napewno spaliła by mniej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Gdyby jechać na czwórce' date=' na takich obrotach, żeby sie tylko ciągła, to napewno spaliła by mniej ...[/quote']Dupa. Wtedy paliwo nie zostaje efektywnie spalane. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Pewnie masz rację, ale napewno w taki sposób zmniejszyło by sie spalanie, ale o wszelkiej dynamice można by zapomnieć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Poza tym: "Silnik najprzyjemniej pracuje w przedziale 3 000 - 5 000 rpm, schodząc poiżej tej granicy szybko zakończymy żywot wału korbowego, przekraczając z kolei górną granicę nie otzrymamy niczego poza dokuczliwymi wibracjami, zwiększonym zużyciem paliwa i chmurą dymu z tyłu :-D" cytat ze strony http://www.joserodolfo.prv.pl/ Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Gdyby jechać na czwórce' date=' na takich obrotach, żeby sie tylko ciągła[/quote']Tak jak napisal aster zajechal bys wal. ;) najmniejsze spalanie ma jawa przy 3,5 - 4 tys.I dlatego w trasie spalanie jest mniejsze bo przewaznie trzyma sie tych obrotow. ale napewno w taki sposób zmniejszyło by sie spalanieA dupa prawda :mrgreen: Zuzycie jakie podaje producent jest jakos tam liczone a jazda w normalnych warunkach to co innego.Jakosc wahy, styl jazdy kierowcy, stan techniczny, regulacja gaznika, zaplon to wszystko ma wplyw na spalanie. Dlatego mowie, ze dane ktore podaje fabryka sa g***o warte. Dobrze wyregulowana powinna brac kolo 3,5 - 4 L, w miescie w porywach do pieciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a czy ktos mógłby napisać jak takie spalanie osiągnąć zamiast głupio filozofować.W jawulcu jest obrotomierz z zaznaczonym zakresem ekonomicznym więc to na jakich obrotach jeździć coby zminimalizować spalanie jest chyba oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2005 a czy ktos mógłby napisać jak takie spalanie osiągnąć zamiast głupio filozofowaćA no moglby - pytalem czy chcesz serwisowke :mrgreen: Czystość gaźnika ma zasadniczy wpływ na regularną pracę silnika i zużycie podstawowych jego części, dlatego też gaźnik należy dokładnie przemywać co 2500 km przebiegu. Zanieczyszczenie gaźnika na skutek zmiany przepływu paliwa może być przyczyną niewłaściwego składu mieszanki paliwowej i zatarcia łożyska główki korbowodu lub tłoka w cylindrze.Części gaźnika (rys. 3.30) wpływające na skład mieszanki paliwowo-powietrznej:Dysza główna 16 wpływa na skład mieszanki przy większym otwarciu przepustnicy. Dostęp do niej jest możliwy po wyjęciu gaźnika. Jeżeli dysza jest zanieczyszczona, występują trudności w uruchomieniu silnika.Iglica 7 jest umieszczona w przepustnicy 6, jej stoÂżek dosięga do otworu dyszy głównej i podczas podnoszenia przepustnicy umożliwia zwiększenie przepływu paliwa do kanału dolotowego. Położenie iglicy można zmienić, jest bowiem mocowana za pomocą zapinki 8 i rowków. Jeżeli zapinka znajduje się w rowku dolnym, mieszanka jest bogatsza, jeżeli w górnym rowku - uboższa.Dysza biegu jałowego18 wpływa na skład mieszanki podczas biegu jałowego silnika i przy małym otwarciu przepustnicy.Przepustnica 6 jest sterowana za pomocą linki gazu - otwiera lub zamyka dopływ mieszanki do cylindra.Śruba regulacyjna wolnych obrotów 9 reguluje przekrój kanału powietrznego, którym dopływa dodatkowe powietrze na biegu jałowym silnika. Przy wkręcaniu śruby mieszanka jest bogatsza, a przy odkręcaniu - uboższa.Urządzenie rozruchowe jest włączane tylko w momencie rozruchu silnika, aby większa ilość mieszanki dopływała do cylindrów. Do włączania urządzenia służy dźwignia 23, której podniesienie powoduje otworzenie zaworu 25, umożliwiającego przepływ paliwa przez dyszę 17. Po rozgrzaniu silnika należy pamiętać o przestawieniu dźwigni 23w dolne położenie. Podstawowe czynności regulacyjne gaźnika są wykonane u producenta. Parametry gaźnika przedstawiono w tablicy 1-1. Poziom paliwa w komorze pływaka - przy pomiarze od płaszczyzny podziału gaźnika i przy wartości ciśnienia paliwa 1,837 kPa (250 mm słupka paliwa) - wynosi 11±1 mm.Uwaga ! Otwór odpowietrzający skrzynię korbową, znajdujący się pod gaźnikiem w pobliżu cylindrów, nie może być zablokowany.W razie stwierdzenia niewłaściwej pracy silnika wywołanej niedomaganiem gaźnika, gaźnik należy wymontować, rozebrać na części i dokładnie wymyć. Do czyszczenia kalibrowanych dysz paliwa używa się włosia, nie zaś drutu ani gwoździa.Wszystkie kanaliki należy przedmuchać sprężonym powietrzem (np. używając pompki). Umytych części nie wolno wycierać szmatką, lecz ułożyć je na czystym arkuszu papieru i pozostawić do wyschnięcia. http://gumpal.republika.pl/index_pliki/gra...ika/3.29pow.GIFhttp://gumpal.republika.pl/index_pliki/gra...ika/3.30pow.GIF Demontaż gaźnika:- odłączyć przewód doprowadzający paliwo do gaźnika, po uprzednim zamknięciu kranu paliwa;- odkręcić śruby 15, zdjąć pokrywę 2 wraz z przepustnica 6, do której jest przymocowana linka gazu;- zdjąć przewód gumowy łączący króciec ssący gaźnika z obudową filtru powietrza;- odkręcić dwie nakrętki M8 mocujące gaźnik do cylindra;- wysunąć gaźnik ze śrub (szpilek) zamocowanych w cylindrze;- w celu wymontowania komory pływakowej 28 wykręcić cztery śruby 15 mocujące ją do korpusu gaźnika 1. Regulację gaźnika należy przeprowadzać:- po rozgrzaniu silnika;- dokładnym jego wymyciu;- sprawdzeniu i wyregulowaniu zapłonu;- oczyszczeniu filtru powietrza;- usunięciu nagaru z tłoka i kanałów wylotowych cylindra.Gaźnik jest wyregulowany prawidłowo, jeżeli wraz z ruchem obrotowym rączki gazu następuje płynne zwiększenie prędkości obrotowej (obrotów) silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zima Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 prosciej juz sie nie da:-)choc nie prosilem to podziekujeP.S.mam serwisowke Yamahy TZR 125 (posiadam TDR) i przyznam ze niewiele jest tam naprawde cennych informacji(krok po kroku,dokladne parametry itp.)a zwykle problem zalecaja rozwiazac w serwisie jamahy.w zwiazku z tym ma pytanie.czy inne serwisowki sa tez tak pobiezne czy ja trafilem na okrojona wersje.chcialbym sam dbac o swoje moto by kiedys w trasie pomoc sobie lub komus i czasem moje pytania sa naiwne lub banalne :oops: pozdrawiam i podziwiam za wiedze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 Dzięki za konkretne wyjaśnienia. Napewno pomogą niejednemu posiadaczowi Jawy. [ Dopisane: 24-06-2005, 21:58 ]A tak ogólnie to mógł byś jeszcze napisać coś o samej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.