Skocz do zawartości

Pytanie do znawców


Rekomendowane odpowiedzi

może nie jestem znawcą tematu ale wszystkie te enduraki co wymieniłes pewnie bedą miały podobną żywotność silnika ponieważ wszystkie są wyczynowe zbliżone (2 te same :D ) pojemności jeśli są różnice to nie wielkie to jest moje zdanie jeśli się myle to poprawcie mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektywnie - każda pliszka swój ogonek chwali :-)

 

W Polsce to bym tylko kupił Yamahe lub KTM-a. Honda jest mało popularna. O yamahach można zdecydowanie powiedzieć na plus , że mają dobre, trwałe silniki i bardzo dobre zawieszenia Kayaby. Na minus kiepski osprzęt typu kierownica, półki, kiepskie wydechy a niebieskie plastiki się odbarwiają przy glebie :-). Choć od 2005 roku jest już lepiej - kierownica jest Renthala, a wydech aluminiowy (podobny do tego w YZetach). Okres oczekiwania na części też średni - na głupią iglice trzeba czekać 2-3 tygodnie. Ale to pewnie wiesz bo masz Yamahe.

Z częściami do KTMa jest ponoć lepiej, ale to niech powiedzą posiadacze.

Tylko, że w sumie do Yamahy nie trzeba kupować części bo się nie psuje :D ,a części typowo eksploatacyjne są ogólniedostępne tu i ówdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedys mialem ten dylemat i dlugo sie zastanawialem.

Tak jak pisal kroolik wybor byl pomiedzy yamaha i ktm.

Wybralem ktm ze wzgledu na wyposazenie i dostepnosc czesci. Notabene wcale ta dostepnosc nigdy mi nie byla potrzebna bo nigdy nic sie nie zepsulo :D

Wtej chwili jesli bym mial zmieniac moto to rowniez wybralbym ktm bo uwazam, ze to najlepsze profesjonalne enduro a fabryczne wyposazenie (hydrauliczne sterowanie sprzeglem, PDS, licznik, mozliwosc wykorzystania wyposazenia drogowego, rejestracja) idealnie pasuje dla takiego jak ja amatora :banghead: :( :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bracki ma KTM520EXC, rocznik chyba 2002 albo 2001. Generalnie niewiele przy tym robi (trudno mi powiedzieć co ile godzin serwis), ale usterek sam z siebie ten sprzęt jak dotąd nie miał. Wszystkie części są obecnie dostępne w Krakowie 'od ręki', tak przynajmniej twierdzi importer (podobno niedawno zbudował jakiś większy magazyn i zainwestował niemałą kasę w części zamienne, tak aby mieć każdego elementu co najmniej 2 sztuki na stanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wiem że yamaha jest dobra ale dla mnie YZ jest za silna mieszkam w górach i potrzebuję coś łagodniejszego myślałem na Hondą lub KTM i chyba własnie się zdecyduję na KTM ale chonda siedzi mi w głowie bo ma super wygląd :lol: jak sprzedam powaznie się zastanowie co kupie bo słyszałem dużo złych opini na temat KTM a honde moge mieć za niewielkie pieniądze z USA doradzi ktoś jeszcze????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wiem że yamaha jest dobra ale dla mnie YZ jest za silna

 

Jesli YZ 426 jest za silna to myslisz, ze EXC 520 bedzie w sam raz?

No nie wiem czy dobrze myslisz - no chyba, ze nalezysz do ludzi, ktorzy nie uznaja mniejszej pojemnosci niz 0,5l pod tylkiem (a wiekszosc z nich wykorzystuje max 30% mozliwosci moto) :lol: - ale to Twoj wybor ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli YZ 426 jest za silna to myslisz, ze EXC 520 bedzie w sam raz?

 

 

Otóż to ! Sprobuj moze 250 - obecne silniki 250 w czterosuwach sa juz naprawde na wysokim poziomie. Produkuja dobra moc i przyzwoity moment. W trudnym terenie niewiele odstepuja od pojemnosci 400. Wprawdzie napewno maja mniejszy moment , jak rowniez mniej nadaja sie na trasy gdzie potrzeba glownie predkosci czy tez na bardzo dlugie podjazdy. Tu niestety 250-tka bedzie slaba. Ale w ciasnym, gorzystym lub lesnym terenie, sciezkach itp. pokazuja lwi pazur. Sa lzejsze, zwinniejsze a roznica w mocy w takich warunkach nie jest, az tak istotna. Jak masz dojscie do motorkow z USA, to poszukaj WR250F czy nowego KTMa EXC 250 RACING tylko koniecznie model na 2005. O ile poprzednie 250 4t KTMa byly uwazane za srednie, to nowy model moze zaburzyc dominacje Yamahy w 250-tkach.. ale to sie jeszcze okaze bo Yamaha planuje conieco na 2006 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
O yamahach można zdecydowanie powiedzieć na plus , że mają dobre, trwałe silniki i

 

Nie do końca. Silniki w nowszych modelach WR i YZ są mało wytrzymałe, awaryjne itd. Bierze się to stąd, ze wiele elementów wykonanych jest ze słabych jakościowo materiałów. Słynne stały się już koła zębate w skrzynkach biegów, które nie są kute, jak np w przupadku KTMa, a odlewane. Dlatego silniki, a w szczególności skrzynie, padają w Yamahach często.

 

Inna sprawa, że zawieszenia mają świetne. Ohlinls w końcu to marka należąca do Yamahy...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jestescie przy temacie KTM'ow i Wr'ek to powiedzcie mi co ile trzeba robic remont w takiej WR'ce 250

 

Nie ma czegos takiego jak jakis konkretny czas co ile trzeba robić remont silnika. Remont będzie trza zrobić jak elementy wykażą zużycie, ale dla amatora, takiego jak ja na przykład. upłynie dużo wody w wiśle zanim to nastąpi.

Siedze na zagranicznych forach, naprawde duzych (ponad 5500 watkow o YZ/WR250 w przeciagu roku) i jesli chodzi o silniki sporadycznie zdarzaja sie problemy. Przebiegi sięgają nawet 15 tys km i w zasadzie nie ma jakiś większych problemów, tzn jakiejś takiej typowej przypadłości dla YZ czy WR. Mniejsze lub większe awarie się zdarzają, dotyczą głównie osprzętu silnika. Z poważniejszych awarii , które np. prowadziły do remontu, to np. awaria pompy oleju. Wystarczy dbać o maszyne, przestrzegać przeglądów (większe co 1000km), sprawdzać luzy zaworowe (wprawdzie rzadko zachodzi konieczność regulacji - dopiero przy większych przebiegach) , rozrząd, nie oszczędzać na oleju, filtrach i innych materiałach eksploatacyjnych , a napewno maszyna sie odwdzięczy.

Moj znajomi maja 2 x YZ250f i 2 x WR250f - bez awaryjnie. Jeden trzaska naprawde duze przebiegi, bo w zasadzie codziennie, jak tylko jest pogoda jest na torze i jeździ przynajmniej z 2h. Reszta jeździ typowo weekendowo.

 

Jedno z czym trzeba się zgodzić z Dominikiem, to to że w starszych rocznikach 99-02 w 400-tkach występują problemy z 3-cim biegiem, ale to też nie jest regułą. Zresztą chyba Bary wymieniał 3-jke w swojej yamaszce, o ile się nie myle.

 

No jest jedna przypadłość, która jest regułą - odkręcająca się nóżka zmiany biegów :-) Pomaga Loctite albo jakaś aftermarketowa nóżka.

 

Wystarczy przestrzegać serwisów, dbać o maszyne a odpłaci się bezawaryjnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...